Volkswagen Golf V, produs între 2003 și 2009, este o compactă apreciată pentru echilibrul său între confort și performanță. Oferă un interior spațios și un portbagaj generos, fiind disponibil în diverse variante de caroserie: hatchback cu trei și cinci uși, break, monovolum Golf Plus și cabriolet Eos. Golf 5, lansat în 2003, este un hatchback compact cunoscut pentru fiabilitatea sa și designul atemporal. Este o mașină practică, oferind un echilibru între confort și performanță, fiind considerat unul dintre cele mai bune modele din gama Golf .
Calități Volkswagen Golf 5 2004-2009
Calitatea materialelor, interior robust, plastică de bună calitate față de concurenți.
Confort la condus, amortizare echilibrată, insonorizare bună).
Siguranță, 5 stele Euro NCAP, airbag-uri multiple, ESP standard pe majoritatea modelelor.
Spațiu generos cu portbagaj de 350 litri și scaune ergonomice.
Design clasic îmbătrânește elegant.
Cabina bine izolată fonic, oferind un mediu liniștit în timpul condusului.
Dotări precum climatizare cu două zone, ESP, șase airbag-uri, ABS, și servodirecție electro-hidraulică.
Motoare bune și fiabile Volkswagen Golf 5 2004-2009
1.6 MPI 102 CP. Un motor simplu și robust, cu un consum moderat. Este cunoscut pentru fiabilitatea sa, necesitând doar înlocuirea periodică a bobinelor de inducție.
1.9 TDI 105 CP. Un diesel apreciat pentru consumul redus și durabilitate. Totuși, la aproximativ 300.000 km, poate apărea uzura axului cu came.
2.0 TDI 140 CP. Oferă un echilibru bun între performanță și economie de combustibil. Este important de menționat că unele versiuni pot avea filtru de particule DPF, ceea ce necesită atenție suplimentară în exploatare. Distribuția cu lanț, de la tensiune poate sări, pompa de înaltă presiune are cost mare de reparație.
Probleme Volkswagen Golf 5 2004-2009
Lanțul de distribuție la motoarele 1.4 TSI. Intinzătorul lanțului poate ceda, ducând la deteriorarea motorului. Soluție: Monitorizarea atentă și înlocuirea preventivă a întinzătorului.
Consumul ridicat de ulei la motoarele 1.4 TSI 160 CP. Problema a fost remediată după 2012 prin introducerea unor noi tipuri de pistoane. Soluție: Verificarea și, dacă este necesar, înlocuirea pistoanelor cu versiuni îmbunătățite.
Probleme la valva EGR și DPF la motorul 1.6 TDI Bluemotion. Apar în special la utilizarea preponderent urbană. Soluție: Curățarea sau înlocuirea componentelor afectate și evitarea utilizării exclusive în oraș.
Defecțiuni ale cutiilor DSG. Manifestate prin smucituri la schimbarea treptelor sau pierderi de putere. Soluție: Pentru DSG6, înlocuirea ambreiajelor după 180.000-200.000 km și schimbul de ulei la fiecare 60.000 km; pentru DSG7, atenție la mecatronică și întreținere periodică.
Defecțiuni ale senzorului ABS. Pot afecta performanța de frânare. Soluție: Înlocuirea senzorului defect, cu un cost estimat între 70 și 120 de euro per senzor.
Rugina pe praguri/arcuri. Soluție: Tratament anticoroziv, înlocuire tablă.
EGR înfundat. Soluție: Curățare sau bypass.
Turbină defectă. Soluție: Verificare presiune, recondiționare.
Amortizoare uzate. Soluție: Înlocuire (Sachs/Boge).
Consum ridicat de ule, la motoarele TDI, necesitând completări frecvente.
Alte probleme relatate:
- Desprinderea plafonului. Din cauza căldurii și a vechimii, lipiciul își pierde proprietățile și plafonul se desirpinde,
- Infiltrații de apă la interior.
- Uzura pieli din jurul schimbătorului.
- Mânerul portbagajului nu mai funcționează corespunzător.
- Defecțiunea volantei cu masă dublă și a ambreiajului.
- Probleme cu coloana de direcție.
- Motoarele TFSI pot avea probleme de fiabilitate.
- Probleme cu amortizoarele și arcurile spate. Se pot uza anvelopele sau apărea zgomote din spate.
- Defecțiune a sistemului de aer condiționat.
- Vibrații la relantii la motoarele de 1.9 TDI și 2.0 TDI.
- Probleme cu injectoarele Siemens la motoarele 2.0 TDI PD.
- Senzori de ploaie pot avea defecte la activare.
- Probleme cu ABS și ESP din cauza unui senzor.
- Turbină uzată la motoarele TDI.
- Golf 5 are probleme cu rugina. Rugina apare de obicei în zona aripilor față, aripilor spate și pragurilor.
- Probleme cu cutiile DSG.
- Probleme cu computerul/ECU.
- Au fost raportate probleme legate de încuietori.
- Probleme cu garniturile ușilor.
- Probleme cu geamurile electrice.
- Probleme legate de pompa de ulei.
- Faruri aburite.
- Probleme cu pornirea la cald.
- Probleme cu vasul de expasiune și capacul lichidului de răcire.
- Probleme cu schimbarea vitezelor în treptele 1 și 2.
- Probleme cu garniturile furtunului turbo.
- Consum de ulei la motoarele pe benzină.
- Anumiți utilizatori au observat că geamurile se deschid singure.
- Martorul check-engine poate apărea frecvent.
Păreri proprietari Volkswagen Golf 5 2004-2009
ionicadarzu1533
Am de un an un golf 5, import italia 1.9 tdi 105 cp. are 208000km nu consuma gram de ulei! Foarte multumit de el, pretul de achizitie a fost 3900 euro. Cand am cuparat-o am bagat-o in sevice pentru shimbul de ulei, filtre și distribuție și de atunci toarce foarte bine motorul. Recomand golf 5, 1.9 cu conditia sa fie ingrijit. E o investiție!
nagyalexandru267
Am si eu un golf 5 1.9 tdi manual in 5 trepte, am verificat axul cu came, nu are uzură, am schimbat recent la 287k km volantul si ambreiajul(Sachs) distributia, uleiul in cutia de viteze, ulei +filtrele motor, discuri si plăcuțe față spate, am avut probleme cu un etrier pe spate stanga, sincer tot ce am schimbat pe masina mi s a parut ca au fost consumabile, nu neapărat ca s a stricat ceva.
Soare_1973
Eu am un Golf 5 1.4 tsi 122 cp. Am cu ea 230.000 km și e absolut impecabila. Am cumpărat-o din Germania într o stare impecabila și am întreținut o ca atare. Nu am probleme cu motorul, distribuția a fost schimbata, iar motorul nu papa decât foarte puțin ulei. La 15.000 km completez maxim 1 litru, uleiul fiind Motul 5w-40.. Motorul oferă performante foarte bune iar mașina are totul funcțional. Nu exista nici măcar un led ars. Pur și simplu e o mașină pe care nu aș vinde o fiindcă îmi oferă tot ce mi doresc. Întreținerea ei, fiindcă sunt genul de om care întreține mașina, costă relativ putin (consumabile), consuma în medie 8,5 l% oraș (București) – Ilfov la un mers alert. Sta bine pe sosea, e dinamica, are spațiu interior suficient, e ergonomica și foarte plăcută la condus. . Consider ca raportul calitate preț oferit de Golf 5 e unul foarte bun. Ideea e ca nu poți cumpăra un Golf 5 bun cu 2000 – 3000 euro ci undeva de la 4000 spre 5000, preț la care poți obține unul impecabil care sa nici nu necesite investiții decât pe consumabile.
Golf V 1.6 FSI 2004
Deci, aceasta este prima mea mașină de când am luat permisul; am auzit multe plângeri despre Astra având probleme cu cutia de viteze, iar calitatea construcției la alte mărci, cum ar fi Peugeot, nu m-a atras, așa că m-am orientat spre VW, deoarece rareau astfel de probleme. Mașina în sine este o relație de dragoste și ură, și are probleme cu defecțiuni electrice, cum ar fi închiderea centralizată, senzorul de O2 și geamurile care se desfac singure. Aș mai dori și ca accelerația să fie puțin mai bună, pentru că mașina se chinuie să urce un deal. Trebuie să schimbi rapid între vitezele 1 și 2 ca să urci o pantă de 50°.Pe de altă parte, are multă tehnologie pentru vremea ei, mai ales cruise control-ul, care te scapă de dureri la picior, și luminile roșii de noapte care te fac să te simți ca un “Nightrider”. De asemenea, poți monta un radio DAB GPS de la un MK7 timpuriu ca upgrade pentru £250, iar asta îți oferă Apple CarPlay, care este o binecuvântare. Portbagajul este uimitor pentru o mașină de această clasă – pot încărea o grămadă de mobilă de la Ikea sau chiar cortul meu gigantic și echipamentul când plec în camping, cu scaunele lăsate, luând cu mine încă 2 prieteni și lucrurile lor. Persoana din spate este într-un fel de “bârlog” și arată extrem de confortabil.
Așadar, această mașină e ok pentru o familie mică, dar dacă vrei ceva distractiv de condus și cu accelerație bună, atunci mai bine alegi un diesel, cum ar fi un Golf MK5 2.0 TDI sau 1.4 TSI. Totuși, singurele probleme la motor pe care le-am avut au fost la bujii și un senzor defect, așa că m-a surprins. Per total, i-aș da un 6/10.
Golf v 1.9 TDI 2008
Am cumpărat-o de la un garaj local, după ce am vândut Audi TT 3.2 pentru a achiziționa o casă și aveam nevoie de o mașină mai economică. Nu puteam alege o mașină mai bună – în aproape doi ani de posesie, n-am avut nicio problemă. Consumul este fantastic: peste 4675 km cu un rezervor de 55L, iar pe autostradă, la drum lung, depășesc 800 km.Nu este cea mai frumoasă sau sportivă mașină pe care am avut-o, dar este cea mai fiabilă. Are tot ce mi-am dorit: sistem audio decent, cruise control, direcție servoasă, ștergătoare și oglinzi automate, portbagaj mare pentru dimensiunile ei și, deși are doar 103 CP, turbina face o treabă excelentă – urcă ușor un deal abrupt lângă casa mea, menținând 130 km/h) fără probleme. Când ai nevoie de putere pentru depășiri, o are, fără să fie nevoie să schimbi viteza, cum trebuia la mașinile mele anterioare.
O recomand oricui și intenționez să o păstrez încă câțiva ani. Conduc în medie 19.300 km pe an cu ea, plus încă 2.400 km pe săptămână cu dubița de serviciu. Este confortabilă chiar și la drumuri lungi.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/volkswagen/golf/hatchback-2004/owner-reviews/
Consum Volkswagen Golf 5 2004-2009
1.4 MPI 75 CP – Consum 7.0%
1.4 MPI 80 CP – Consum 6.8%
1.4 FSI 90 CP – Consum 6.5%
1.6 MPI 102 CP – Consum 7.2%
1.6 FSI 115 CP – Consum 6.9%
1.4 TSI 122 CP – Consum 6.2%
1.4 TSI 140 CP – Consum 6.4%
1.4 TSI 170 CP – Consum 6.6%
2.0 FSI 150 CP – Consum 7.5%
2.0 TFSI 200 CP (GTI) – Consum 8.0%
3.2 V6 250 CP (R32) – Consum 9.8%
2.0 SDI 75 CP – Consum 5.5%
1.9 TDI 90 CP – Consum 5.0%
1.9 TDI 105 CP – Consum 5.2%
2.0 TDI 140 CP – Consum 5.8%
2.0 TDI 170 CP – Consum 6.0%
Motoare populare Volkswagen Golf V în Europa și România și problemele lor.
1.6 TDI – Probleme
- Probleme cu DPF-ul.
- Probleme cu turbina.
- Probleme cu injectoarele.
- Scurgeri de ulei.
- Defecțiune supara EGR.Unele probleme și simptome obișnuite includ: înfundarea supapei EGR, care poate cauza mersul în gol sau blocarea; ne deschiderea sau închiderea corectă a supapei EGR, ceea ce poate cauza probleme de performanță cu lipsa puterii și ar putea crește emisiile autovehiculelor;
- Defecțiunea bujiilor incandescente. Mai ales pe vreme rece.
- Probleme cu pornirea la rece sau cald. Se manifestă prin pornire greoaie la rece iar la cald nu mai pornește. Se datorează în general bujiilor incandescente sau întreținere necorespunzătoare.
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-6-tdi-problems.php
1.9 TDI – Probleme
- Scurgeri de ulei
- Defecțiunea injectorului
- Supapa EGR înfundată
- Defecțiunea curelei de distribuție
- Zgomote cu volantă dublă (DMF).
- Defecțiune a garniturii capului
sursă: vwtuning.co/vw-1-9-tdi-engine-problems/
2.0 TDI – Probleme:
- Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.
- Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.
- Defecțiuni ale injectorului
- Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi
- Probleme și probleme cu DPF
- Probleme cu controlerul ventilatorului
- Probleme la volantă și ralanti
- Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi
- Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului
- Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0tdi-common-problems-and-issues.php și motorreviewer.com/engine.php?engine_id=42.
1.4 TFSI-TSI – Probleme:
- Probleme de încălzire lentă
- Se acumulează carbon pe toate variantele de injecție
directă pură. - Consum mare de ulei la motoarele 1.4 TFSi TSi
- Inițiale Valve de deviere slabe
- Scurgeri de PCV din carter
- Uzură excesivă a suporturilor de came
sursă: torquecars.com/volkswagen/1-4-tfsi-tsi-problems.php
1.8 TFSI – Probleme.
- Consum de ulei excesiv.
- Probleme cu lanțul de distribuție. Mai ales la prima și a doua generație de motor 1.8 TFSI.
- Probleme cu întinzătorul lanțului. Dacă un întinzător eșuează, acesta poate permite să se formeze atât de mult slăbire încât lanțul va sări, potențial blocând motorul pe măsură ce supapele intră în contact cu pistoanele.
- Defecțiune bobina de aprindere. O mare parte din familia EA888 sunt problemele bobinei de aprindere care fac ca computerul de bord să arate diverse erori, precum și martorul „check engine”.
- Defecțiune prematură a pompei de apă. Acest lucru se datorează unei roți a compresorului din plastic din componenta pompei de apă care începe să prezinte probleme.
- Scurgere din termostat. O altă componentă a sistemului de motor 1.8 TFSI care scurge lichid de răcire este carcasa termostatului.
sursă: autozilla.co.uk/audi/audi-1-8-tfsi-engine-problems-common-issues-explained/
2.0 TFSI – Probleme:
- Consum excesiv de ulei
- Turbina are pierdere de presiune și ezitare (coduri de eroare)
- Uzura discului de came Acumulare și acumulare de carbon în supapele de admisie
- Defecțiuni ale supapei de control turbo N75 și N249
- Defecțiunile pompei de apă sunt frecvente
sursă: torquecars.com/volkswagen/2-0-tfsi-problems.php
Alternative Volkswagen Golf 5 2004-2009
Ford Focus MK2, mai sportiv, dar interior inferior.
Opel Astra H, mai bună la raport calitate-preț, dar fiabilitate mai slabă.
Toyota Corolla E12, mai fiabilă, dar mai puțin dinamică.
Honda Civic VIII, are design mai modern, motorizări economice.
Galerie Foto – Volkswagen Golf 5 2004-2009
Prezentare Video – Volkswagen Golf 5 2004-2009
Concluzie Volkswagen Golf 5 2004-2009
Golf 5 este o mașină solidă, dar alegerea motorizării e crucială. Pentru fiabilitate maximă alege 1.9 TDI 105 CP. Pentru oraș alege 1.4 MPI dacă e acceptabilă puterea mică. Pentru performanță alege 2.0 FSI dar are costuri mai mari.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.