Opel Astra J a fost lansată în 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt și produsă până în 2015. Este construită pe platforma GM Delta II, aceeași cu Chevrolet Cruze. Este o mașină de clasă C compactă, cu design inspirat de fratele mai mare Insignia. Fiind un design sculptural, cu linii fluide și un aspect modern pentru epocă. Are 5 stele la Euro NCAP, cu protecție excelentă pentru pasageri și copii.
A adus un interior mai modern și mai bine finisat față de generația precedentă, dinamica de condus bună pentru clasă și o gamă largă de motoare pe benzină și diesel.
Calități Opel Astra J 2009-2015
Spațiu și confort. Astra are interior spațios cu portbagaj de 370-1235 litri la hatchback. Are scaune ergonomice și suspensie echilibrată ce confortabilă pe drumuri proaste dar stabilă la viteză.
Echipare bogată. Chiar și modelele de bază au AC, radio CD, ESP. Variantele superioare Cosmo sau OPC aduc xenon, navigație, senzori parcare.
Dinamică bună. Mai bună decât predecesorul Astra H. Are direcție precisă, ținută de drum bună, accelerație decentă la motoare turbo.
Economie bună. Consum mixt 5-7 l/100 km la diesel, 7-9 l la benzină.
Preț second-hand bun. În România, un exemplar 2010-2013 cu aproximativ 150.000 km are cel mai bun preț din clasa sa.
Motoare Fiabile Opel Astra J 2009-2015
1.6 CDTI 110/136 CP, diesel, 2011+. Este un motor fiabil, bazat pe Fiat. Are consum 4-5 l/100 km, cuplu bun de300 Nm. Bun pentru drum lung.
1.4 Turbo. Este u bun compromis putere/consum. Motor modern, destul de fiabil dacă e întreținut cu ulei corect și revizii la timp.
1.6 benzină aspirat 115 CP, A16XER. Este un motor simplu, fără turbo/DPF, consum 7 l mixt. Ideal pentru oraș.
1.3 CDTI. Au eficiență foarte bună la consum şi costuri de exploatare mici. Sunt în general fiabile dar subdimensionate pentru tracțiuni grele sau uz intens.
Motoare mai puțin recomandate Opel Astra J 2009-2015
1.7 CDTI A17. Are multe postări negative pe forumuri: probleme cu turbo, ardere ulei, regenarări DPF frecvente, pompe de ulei/SCV, uneori consum crescut de ulei și probleme de longevitate. Mulți proprietari raportează reparații costisitoare sau probleme recurente.
Probleme Opel Astra J 2009-2015
Cutia de viteze manuală M32. Lagărele de pe axul secundar se uzează și începe să facă un huruit/zgomot puternic mai ales în treapta a 3-a și a 6-a între 50-80 km/h. Apare de obicei după 100.000–180.000 km. Reparația completă cu kit lagăre + ulei special costă 1.800-3.000 lei. Dacă nu se repară la timp, distruge toată cutia, o cutie nouă poate costa peste 8.000 lei,
Filtrul de particule DPF. Se înfundă rapid dacă faci doar drumuri scurte în oraș. Aprinde martorul motor și intră în mod de avarie. Curățarea chimică sau forțată costă 500–1.500 lei. Dacă e prea înfundat trebuie înlocuit și poatea costa 4.000–7.000 lei.
Valva EGR. Se murdărește și rămâne blocată mai ales la 1.7 CDTI și 2.0 CDTI. Motorul intră în avarie, pierzi putere. Curățare 400–800 lei, înlocuire 1.200–2.000 lei.
Turbo la 1.4 Turbo și 1.6 Turbo benzină. Actuatorul electronic cedează sau axul turbinei prinde joc. Fluieră sau nu mai suflă deloc. Recondiționare turbo 2.000–4.000 lei.
Turbo și ardere ulei la 1.7 CDTI. Apar fum albastru/consum mare de ulei, pierdere putere, zgomote turbo.
Pistonul nr. 3 spart. Este o problemă specifică 1.6 Turbo (A16LET, 180 CP). Pistoanele originale sunt slabe, se crapă/răspunde după 100.000–160.000 km, mai ales dacă a fost condusă sportiv. Reparație motor complet 6.000–12.000 lei.
Frâna de mână electronică. Actuatorul din spate face figuri iarna sau după spălătorie. Nu mai dezactivează sau rămâne blocată. Reset + lubrifiere 500–800 lei, schimb actuator 1.200–1.800 lei.
Bobinele de aprindere și bujiile la toate motoarele pe benzină .Bobinele cedează des, mai ales iarna. Motorul merge în 3 cilindri și tremură. Set 4 bobine originale aprox. 1.200 lei, aftermarket 600-800 lei.
Supapa PCV integrată în capacul de chiulasă la 1.4 Turbo. Se rupe membrana și face suprapresiune, arde ulei masiv și distruge turbo. Capac chiulasă nou 1.200–1.800 lei.
Inundații în praguri și în podeaua portbagajului. Dopurile de scurgere din praguri și din jurul trapei se înfundă. Apa intră în habitaclu și ruginește. Curățare dopuri + silicon nou aprox. 300-600 lei.
Amortizoarele și bucșele. După 150.000-200.000 km încep să bată și apar zgomote în suspensie. Set amortizoare față-spate bune (KYB/Sachs) 1.800-2.500 lei + manoperă.
Alternatorul și fulia decuplabilă. Fulia se uzează și începe să facă zgomot sau să nu mai încarce bine bateria. Alternator recondiționat 800-1.400 lei.
Senzorul de poziție arbore cotit. Cedează brusc, motorul nu mai pornește. Piesă 250-500 lei + 200 lei manoperă.
Lanțul de distribuție întins 1.6 CDTI și unele 1.4 Turbo. Începe să zăngăne la pornire la rece după 180.000-250.000 km. Kit lanț + întinzător 2.500-4.000 lei.
Probleme lanț dDistribuție 1.3 CDTI și 1.6 CDTI. Zgomot de zăngănit la pornirea la rece. Înlocuire lanț + întinzător + ghidaje: 2.000-4.000 lei
Apa în pragurile pșilor. Din cauza sistemului de derenaj.
Senzor ștergătoare. Ștergătoarele pornesc fără motiv.
Indicator presiune uUlei la diesel. Lampă aprinsă fără motiv
Tabel – Ce Motor să Aleg
| Motor (coduri/familii) | Avantaje | Dezavantaje | Probleme frecvente | Recomandat pentru |
| Benzină 1.4 90-120 CP | consum rezonabil la rulare urbană; piese și filtre ieftine | putere limitată la sarcină mare; turbo pe versiuni T poate necesita îngrijire | bobine aprindere, papuci injectoare, la versiunile turbo urmărit consumul de ulei | utilizator urban, deplasări zilnice, buget redus întreținere |
| Benzină 1.6 115-180 CP | balans bun între consum și performanță; ture lină | consum mai mare în sarcină; posibilă uzură mai rapidă la regimuri sportive | bobine, scintilație, posibile probleme electrice la senzorii de admisie | condus mixt oraș/autostradă, familie mică |
| Diesel 1.7 CDTI | consum redus pe trasee lungi; cuplu bun | întreținere DPF și EGR; sensibil la regimuri scurte de condus | supapă EGR, DPF, probleme cu turbina, injectoare | parcurgeri lungi, navetă pe autostradă |
| Diesel 1.6 CDTI | consum foarte eficient; răspuns bun în cuplu | probleme documentate cu lanțul de distribuție și tensionare | probleme la lanțul de distribuție / ghidaje / întindere lanț | utilizator cu atenție la istoric revizii, pentru consum redus |
| Diesel 2.0 | performanță superioară; fiabilitate rezonabilă dacă întreținută | costuri de reparație mai mari la componente mari | turbo, pompe de combustibil, injectoare | utilizator care rulează mult și dorește performanță diesel |
Tabel – Când facem Reviziile
| Operațiune | Interval recomandat (km / perioadă) | Cost orientativ în lei |
| Schimb ulei motor + filtru ulei | 10.000-15.000 km sau anual | 250-600 lei |
| Schimb filtru aer | 30.000 km sau la nevoie | 80-250 lei |
| Schimb filtru habitaclu (polen) | 15.000-30.000 km | 60-180 lei |
| Schimb filtru combustibil la diesel | 30.000-60.000 km | 150-400 lei |
| Schimb lichid frână | la 2 ani | 150-350 lei |
| Schimbare bujii (benzină) | 60.000-120.000 km | 150-400 lei |
| Revizie medie (ulei + filtre + verificări) | la 30.000 km sau conform bord | 400-1.200 lei |
| Schimb curea/distribuție + pompă apă (motoare cu curea) | 90.000-160.000 km sau conform manual | 800-2.500 lei |
| Schimb lanț de distribuție (motoare cu lanț) | la simptom sau 150.000+ km | 1.200-3.500 lei |
| Curățare/înlocuire supapă EGR (diesel) | după 120.000-150.000 km | 250-1.200 lei |
| Regenerare/curățare DPF | după blocaje; 150.000+ km | 800-3.000 lei |
| Înlocuire ambreiaj (kit + manoperă) | 150.000-250.000 km (în funcție de stil) | 1.200-3.500 lei |
| Înlocuire amortizoare față/spate (set) | 80.000-160.000 km | 800-2.000 lei |
Tabel – Piese ce pot ceda dupa 150.000 sau 200.000 de KM
| Piesă / Sistem | Interval estimat în km | Probabilitate de avarie | Cost piesă + manoperă aproximativ în lei |
| Lanț de distribuție / ghidaje / întinzător. Motoare 1.6 CDTI și altele cu lanț | după 120.000-200.000 km | mare la unele variante 1.6 CDTI | 1.200-3.500 lei |
| Curea de distribuție + pompă apă | 90.000-160.000 km | medie | 800-2.500 lei |
| Ambreiaj (kit) | 150.000-250.000 km | medie | 1.200-3.500 lei |
| Turbină la diesel | 150.000-250.000 km | medie spre mare depinde de întreținere | 1.500-4.000 lei |
| Injectoare diesel | 150.000-250.000 km | medie | 400-1.500 lei per injector |
| Supapă EGR | 120.000-200.000 km | mare pe diesel 1.7/1.6 CDTI | 250-1.200 lei pentru curățare sau înlocuire |
| DPF, curățare/înlocuire | 150.000+ km | medie spre mare la condus preponderent urban | 800-4.000 lei |
| Pompa de apă | 120.000-200.000 km | medie | 300-900 lei |
| Bielete/axa stabilizatoare, bucși, articulatii | 120.000-200.000 km | mare | 200-1.000 lei pe componentă (seturi mai scumpe) |
| Amortizoare | 120.000-200.000 km | mare | 800-2.000 lei pe set |
| Alternator | 150.000-250.000 km | medie | 600-1.800 lei |
| Bobine aprindere / bujii pe benzină | 60.000-150.000 km | medie | 80-400 lei |
| Turbocompresor electronic / actuator | 150.000+ km | medie | 1.200-3.500 lei |
| Electronica: senzori MAP/MAF/O2 | variază | medie | 200-1.000 lei |
| Cutie de viteze | variază | posibil cost mare | 2.000-8.000 lei |
Păreri proprietari Opel Astra J 2009-2015
„Nu am avut probleme majore, doar câteva nemulțumiri minore; DPF nu e o problemă dacă e condus corect.”
„A avut 130k km, revizii regulate, fără probleme majore; doar amortizoare schimbate.
„Astra J 1.6 benzina, la aprox. 100k a cedat cutia”.
„1.7 CDTI 110 CP din 2010: Consum ok 6 l, dar verifică injectoarele. Fiabilă dacă e întreținută.”
„Nu e plictisitoare, manevrează bine pe curbe. Consum bun pe motorină.”
„Confortabilă, dar DPF la diesel pe oraș e problematic. Scor fiabilitate 4/5″.
Păreri pozitive proprietari
Proprietarii apreciază confortul, spațiul interior, raportul calitate/preț pe second-hand și ținuta de drum bună pentru clasa compactă.
Păreri negative proprietari
Nemulțumiri frecvente: probleme punctuale cu motoarele diesel în special 1.7. Probleme cu electronica/accesorii și costuri de întreținere atunci când apar defecte mari la motoarele problematice.
Consum Opel Astra J 2009-2015
Motoare Benzină
| Motor | Putere | Consum Mixt (oficial) | Consum Real |
| 1.4 | 87 CP | 6.5 l/100km | 8.0-9.0 l/100km |
| 1.4 | 100 CP | 6.5 l/100km | 8.0-8.5 l/100km |
| 1.4 Turbo | 120 CP | 6.0 l/100km | 7.0-8.0 l/100km |
| 1.4 Turbo | 140 CP | 6.1 l/100km | 7.0-8.5 l/100km |
| 1.6 | 115 CP | 7.1 l/100km | 8.5-9.5 l/100km |
| 1.6 Turbo | 170 CP | 7.5 l/100km | 9.0-10.0 l/100km |
| 1.6 Turbo | 180 CP | 7.8 l/100km | 9.5-11.0 l/100km |
| 1.6 Turbo | 200 CP | 8.2 l/100km | 10.5-12.0 l/100km |
Motoare Diesel
| Motor | Putere | Consum Mixt (oficial) | Consum Real |
| 1.3 CDTI | 95 CP | 4.5 l/100km | 5.5-6.5 l/100km |
| 1.6 CDTI | 110 CP | 3.7 l/100km | 5.0-5.5 l/100km |
| 1.6 CDTI | 136 CP | 3.9 l/100km | 5.0-6.0 l/100km |
| 1.7 CDTI | 110 CP | 4.5 l/100km | 5.5-6.5 l/100km |
| 1.7 CDTI | 125 CP | 4.8 l/100km | 6.0-6.5 l/100km |
| 1.7 CDTI | 130 CP | 4.9 l/100km | 6.0-7.0 l/100km |
| 2.0 CDTI | 160 CP | 5.2 l/100km | 6.5-7.5 l/100km |
| 2.0 CDTI | 165 CP | 5.3 l/100km | 6.5-8.0 l/100km |
| 2.0 Bi-Turbo | 195 CP | 6.0 l/100km | 7.5-9.0 l/100km |
Alternative Opel Astra J 2009-2015
VW Golf VI este mai fiabil, spațios, dar mai scump la piese.
Ford Focus Mk3 are dinamică superioară, consum similar, mai ieftin second-hand.
Renault Megane III este economic la diesel, confortabil, mai ieftin întreținere.
Skoda Octavia II are spațiu mai bun, fiabil VW, dar plictisitor la condus.
Hyundai i30 are garanție lungă, piese ieftine, dar mai puțin premium.
Galerie Foto
Prezentare Video
Merită Opel Astra J 2009-2015?
Da, se merită, cu condiția să alegi motorizarea potrivită și să fii pregătit pentru o întreținere corectă. Este o mașină robustă, confortabilă, cu o bună rezistență la rugină.
Recomandarea pentru oraș/mixt: Motor 1.6 115 CP Benzină sau 1.6 CDTI 110 CP.
Recomandarea pentru drumuri lungi/rulaj mare: 1.7 CDTI 125/131 CP sau 2.0 CDTI 160/165 CP.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.



