Alfa Romeo MiTo ce are cod intern Type 955 a fost lansată în 2008 ca un hatchback supermini urban, inspirat din designul clasic Alfa. Mito are accente sportive și elegante. Numele “MiTo” vine de la Milano orașul Alfa și Torino unde are sediul Fiat, care a produs-o pe platforma Punto. A fost vândută în Europa și alte piețe, cu un total de circa 170.000 de unități produse până în 2018, când a fost înlocuită indirect de modele ca Giulietta sau Milano.
Are dotări premium pentru clasa mică precum sistem Alfa DNA, ESP. Dar și multiple motorizări pe benzină și diesel, transmisii manuale şi TCT dual-clutch. Platforma lui Mito este înrudită cu Fiat Grande Punto.
Calități Alfa Romeo Mito 2008-2018
Design și stil. MiTo este adorată pentru aspectul său retro-modern, cu faruri ochii de pisică și linii fluide inspirate de 8C Competizione. Este una dintre cele mai frumoase supermini din epocă, oferind un vibe premium la preț accesibil. Astăzi, modele second-hand pornesc de la 3.000-5.000 euro.
Manevrabilitate și plăcere de condus. Bazată pe o platformă Fiat solidă, dar cu suspensie sportivă mai ales în versiuni Veloce/Quadrifoglio, oferă direcție precisă și un centru de greutate jos. Este fun pe drumuri virajate, cu moduri de condus precum Normal, All-Weather sau Dynamic.
Interior și echipare. Spațiu decent pentru 4 adulți deși în spate e strâns, materialele sunt de calitate, iar dotările includ Bluetooth, climatizare și, în modele târzii, infotainment cu ecran tactil.
Consum bun. Multe variante eficiente ce au consumuri sub 6 l/100 km în extraurban.
Sistem DNA. Selectarea modului de condus Dynamic, Normal, All-Weather)ajustează răspunsul motorului, direcția și controlul stabilității. Oferind o versatilitate apreciată de șoferi.
Motoare Fiabile Alfa Romeo Mito 2008-2018
1.4 benzina aspirat natural cu 78-95 CP, 2008-2016/ Cel mai fiabil motor din gamă. Este simplu, fără turbo sau MultiAir, rezistent la km mari peste 200.000 km cu întreținere. Putere decentă pentru oraș 0-100 km/h în 12-13 sec, consum moderat. Proprietarii laudă lipsa problemelor majore.
0.9 TwinAir turbo benzina cu 85-105 CP, 2010-2018. Este eficient și vesel, cu tehnologie TwinAir. Bun pentru oraș, cu emisii reduse. Fiabil dacă uleiul e schimbat la 10.000 km.
Motoare mai puțin recomandate Alfa Romeo Mito 2008-2018
1.4 MultiAir turbo cu 105-170 CP, 2010-2018). Performant mai ales Quadrifoglio 170 CP, dar problematic. Actuatorul MultiAir cedează frecvent după 80.000-100.000 km având o reparațiie scumpă de 800-1.500 euro. Turbo se defectează dacă uleiul nu e schimbat la 10.000 km. Mulți proprietari raportează aparația modului de avarie și pierdere de putere.
Diesel 1.3 JTDM cu 90-95 CP, 2008-2018. Este eficient, dar are injectoare fragile și filtru particule DPF înfundat în oraș. Evită această motorizare dacă faci km puțini.
Probleme Alfa Romeo Mito 2008-2018
Zgomot de lanț de distribuție, clicăit sau ticăit”la rece. După 80.000–120.000 km, lanțul de distribuție începe să se întindă și să facă zgomot, mai ales la pornirea la rece. Sunetul vine din zona motorului, în față. De ce apare: Ulei de calitate slabă sau schimbat prea rar (este 15.000 km, întinzătoare hidraulice uzate. Apare la motoarele 1.4 MultiAir turbo, 0.9 TwinAir, rar 1.4 aspirat. Ca soluție se recomandă schimb complet lanț + întinzător + ghidaje.
Defectarea actuatorului MultiAir, apare modul de avarie pe bord. Motorul intră brusc în regim de avarie, pierde putere, aprinde martorul „Check Engine”. Uneori merge doar în 3 cilindri. Actuatorul electronic (care controlează supapele variabile) se defectează din cauza uleiului murdar sau a uzurii interne. Apare la motorul 1.4 MultiAir turbo (105, 135, 155, 170 CP).
Scurgeri de lichid de răcire sau alternator ud. Lichidul de răcire curge pe alternator, provoacă coroziune, miros dulce în habitaclu, nivel scăzut în vasul de expansiune. Garnitură defectă la termostat sau furtunuri fragile (problema cunoscută pe modelele 2008–2012). Apare la toate motoarele, mai ales 1.4 turbo și diesel. Verifică sub capotă dacă vezi urme roșii/portocalii.
Probleme cu cutia robotizată Dualogic / TCT. Schimbări lente, smucituri, martor cutie aprins, uneori rămâne blocată într-o treaptă. Apare din cauza la ulei cutie vechi, senzori de poziție uzați, actuator ambreiaj defect.
Injectoare diesel blocate sau defecte la 1.3 JTDM. Motorul merge neregulat, fum negru, pierdere de putere, martor DPF sau motor aprins. Apare din cauza la motorina de proastă calitate, condus doar în oraș.
Suspensie zgomotoasă. Apar zgomote metalice la trecerea peste denivelări, mai ales în față. Apare din cauza la bielete uzate, bucșe slăbite, arcuri obosite. Bucșele brațelor inferioare se uzează repede, mai ales pe drumurile noastre.
Turbo defect la 1.4 TB MultiAir. Apare fluierat ciudat, pierdere putere, fum albastru, martor motor. Din cauza la ulei insuficient, filtru ulei înfundat, uzură palete turbo.
Probleme electrice minore. Martori falși pe bord, geamuri care nu mai urcă, baterie descărcată brusc. Din cauza la cabluri corodate mai ales în portbagaj, alternator slăbit de la scurgeri coolant.
Vopsea și rugină ușoară. Apar ciobituri de piatră pe arcuri spate, rugină superficială la praguri sau hayon. Din cauză că vopseaua este subțire sau drumuri cu sare iarna. Rugina apare în special pe praguri, în zona parbrizului și sub portbagaj.
Scaunele Sport. Pe modelele cu scaune sport, lateralul din șold se uzează și crapă foarte repede.
Probleme Motor Alfa Romeo Mito 2008-2018
- 1.4 pe benzină are uzură la curea distribuție și scurgeri minore de ulei.
- 0.9 TwinAir are lanț distribuție zgomotos după 100.000 km, supape care se murdăresc.
Păreri proprietari Alfa Romeo Mito 2008-2018
Păreri pozitive proprietari
Proprietarii sunt împărțiți: 70% laudă stilul și distracția, dar 30% se plâng de costuri neașteptate. Majoritatea laudă designul şi plăcerea la condus, comportament sportiv pentru un segment B. „După ce ai condus un MiTo, orice altă mașină din clasa ei pare plictisitoare și insipidă.”„”O mașină care te zâmbește în fiecare dimineață. Nu există altă mașină în clasa ei care să ofere același sentiment la volan.”
Păreri negative proprietari
Costuri de întreținere peste medie pentru versiunile cu MultiAir/TCT, probleme electronice ocazionale şi fiabilitate sub așteptări. „Calitatea interiorului și a plasticelor este slabă. Scârțâie și produce zgomote enervante.” „Fiabilitatea electrică este o loterie. Am avut probleme cu senzorii, becurile și centrala.” „Spațiul interior este restrâns, mai ales pe bancheta din spate.”
Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Am cumpărat-o ca pe un vehicul ieftin de oraș și, în mod neașteptat, m-am îndrăgostit de ea. O țin permanent în modul D pentru maxim de distracție. Cloverleaf-ul meu vine cu amortizoare adaptive în standard și asta oferă cea mai bună suspensie din gamă. Motor strălucit de 170 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte minunată și un interior solid, fără zgomote parazite. Poziție de conducere bună, aspect drăguț și doar acel pic diferit față de obișnuitele Corsa și Fiesta.
Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Nu este un motor multiair turbo cu multă putere, dar sunt destul de mulțumit de el. Pentru o familie de trei persoane, este o mașină de dimensiuni cu adevărat bune! Bună în oraș, bună pe drumuri deschise, multe dotări extra (nivel echipare Potenza), tempomatul ajută mult la consum și difuzoarele stereo din fabrică sunt complet în regulă. Aderența pe șosea este foarte bună, Alfa știe ce face! Mito este foarte fiabilă, doar ține ochii pe consumul de ulei.
Alfa Romeo Mito 1.4 TB
Aceasta este o mică mașină grozavă. Motoarele 1.4 MultiAir sunt capricioase, la fel și cutia de viteze când motorul e rece, dar fiind ieftină la asigurare și rapidă pentru raportul putere/greutate (170 CP/1145 kg), aș recomanda-o. Consumă și puțin mai puțin decât un Hot Hatch tipic, mergând pe autostradă la 110 km/h cu 39-44 mpg ușor, cu tempomatul activat. Are unele neajunsuri tipice mașinilor FCA, cum ar fi suspensiile electronice care sunt scumpe la reparat/înlocuit, dar per total, și până acum după ce am parcurs 11.000 de mile în călătorii lungi, m-a surprins pozitiv de fiecare dată când o conduc. De asemenea, dacă optezi pentru o versiune cu scaune bucket Sabelt ca a mea, asigură-te că ești mulțumit de spuma tare, sau cumpără huse/perne pentru drumuri lungi. Fii conștient și că sunt rare, iar acum o QV sau QV SBK sau Veloce TCT bună valorează 7.000-9.000 £, deci sunt scumpe de achiziționat pentru motorul 1.4 pe care îl au, dar merită în locul unui 1.4 Polo GTI, de exemplu.
Am cumpărat-o cu 20.300 de mile și nu fusese folosită mult în ultimii 3 ani. Am avut probleme minore, am făcut o revizie mare și am mers cu ea în călătorii lungi în Europa continentală și înapoi, până acum zero probleme, în afară de uzura normală a pieselor ca anvelopele și lichidele.
sursă: https://www.parkers.co.uk/alfa-romeo/mito/hatchback-2009/owner-reviews/
Consum Alfa Romeo Mito 2008-2018
- 1.4 benzina (78 CP) – 6.5 l/100 km
- 1.4 benzina (105 CP) – 6.0 l/100 km
- 1.4 MultiAir turbo (105 CP) – 5.5 l/100 km
- 1.4 MultiAir turbo (135 CP) – 5.8 l/100 km
- 1.4 MultiAir turbo (155 CP) – 6.0 l/100 km
- 1.4 MultiAir turbo (170 CP, Quadrifoglio) – 6.2 l/100 km
- 0.9 TwinAir turbo (85 CP) – 4.2 l/100 km
- 0.9 TwinAir turbo (105 CP) – 4.0 l/100 km
- 1.3 JTDM diesel (90 CP) – 4.6 l/100 km
- 1.3 JTDM diesel (95 CP) – 4.4 l/100 km
- 1.6 JTDM diesel (120 CP) – 4.5 l/100 km
Alternative Alfa Romeo Mito 2008-2018
Mini Cooper din 2006-2013. Este mai fiabil, manevrabilitate bună, dar scump la piese. Consum 6-7 l/100 km.
Ford Fiesta ST din 2013-2017. Are motor 1.6 turbo 180 CP, fiabil cu service. Mai practic.
Peugeot 208 GTI 2013-2019. Are design franțuzesc și este eficient (1.6 THP 200 CP), mai spațios.
Fiat 500 Abarth din 2008-2015. Este frate cu MiTo (platformă comună), ieftin, dar zgomotos.
VW Polo GTI din 2009-2017. Oferă fiabilitate germană, dar mai plictisitor de condus.
Renault Clio are versiuni bine echipate, alternativă cu bune costuri de exploatare.
Citroen DS3 este o opțiune mai stilată din segmentul B, oferind un design distinctiv și motorizări decente.
Galerie Foto
Prezentare Video
Merită Alfa Romeo Mito 2008-2018?
Da, merită dacă ești pasionat de Alfa și vrei o mașină cu suflet. Are stil impecabil, ținută de drum distractivă și preț accesibil second-hand. E ideală pentru oraș sau drumuri scurte, cu costuri de întreținere rezonabile. Dar nu e pentru cei care vor fiabilitate absolută ca la Toyota. Mito are probleme mai ales MultiAir pot apărea, iar piesele Alfa sunt scumpe/rare în 2025. Caută modele post-facelift 2013+, cu istoric complet și sub 100.000 km dacă se poate.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.



