Audi A6 C6 2004-2011 – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Audi A6 C6 produs între 2004 și 2011 este un sedan de lux care combină performanțele deosebite cu un design elegant și tehnologie avansată. Este apreciat pentru confortul său, finisajele de calitate, siguranța ridicată și opțiunile de motorizare variate. Acesta a fost un model foarte apreciat de către șoferi, fiind un rival direct pentru alte sedanuri premium, precum BMW Seria 5 și Mercedes-Benz E-Class. A venit cu două tipuri de caroserie: sedan și break Avant iar din 2006 a fost lansată varianta Allroad cu suspensie pneumatică și tracțiune integrală Quattro. Interiorul este spațios, bine finisat cu sistemul multimedia MMI și materiale premium.


Calități Audi A6 C6 2004-2011

Confort excelent. Suspensia și materialele de interior sunt de top, iar poziția de condus este ajustabilă.

Tehnologie avansată. Sistemele de infotainment, controlul climatizării, navigația și dotările opționale fac parte dintr-un pachet generos.

Performanță bună. Motorizările sunt foarte diverse, de la motoare pe benzină și diesel, la modele cu tracțiune integrală quattro, oferind performanțe foarte bune.

Siguranță optimă. Audi A6 C6 a primit evaluări excelente la crash testele Euro NCAP, cu dotări de siguranță avansate.

Fiabilitate bună. În general, Audi A6 C6 este considerată o mașină fiabilă, cu toate că, ca orice mașină, există câteva probleme specifice.

Spațiu generos cu portbagaj de 546 litri sedan și 565 litri Avant.


Motoare bune și fiabile Audi A6 C6 2004-2011

2.0 TDI de 140 CP. Este unn motor diesel economic și fiabil, care oferă un consum rezonabil de combustibil și performanțe bune. Probleme: Turbocompresor, EGR înfundat, DPF.

2.7 TDI de 190 CP. O alegere bună pentru cei care vor o motorizare puternică, dar nu foarte costisitoare din punct de vedere al consumului.

3.0 TDI de 233 CP. Acest motor oferă echilibrul perfect între performanță și eficiență, fiind ideal pentru drumuri lungi. Probleme Pompă de apă, distribuție scumpă.

3.0 TDI V6 de 240 CP. Este un motor fiabil și puternic, popular printre șoferii care doresc o combinație între performanță și consum decent. Probleme Pompă de apă, distribuție scumpă.

4.2 TDI 326 CP. Potrivit celor care doresc o performanță foarte bună și o tracțiune integrală foarte stabilă.


Probleme Audi A6 C6 2004-2011

Probleme cu suspensia pneumatică. Proprietarii se plâng de probleme la suspensia pneumatică, care poate deveni costisitoare de întreținut și de reparat. Ca soluție, verificarea și întreținerea regulată a sistemului pneumatic, înlocuirea pieselor uzate la timp.

Probleme cu injectoarele la motoarele diesel. Injectoarele pot suferi defecțiuni, în special la modelele diesel mai vechi, ducând la pierderi de performanță și consum mai mare de combustibil. Ca posibilă soluție înlocuirea injectoarelor defecte și curățarea sistemului de alimentare.

Defecțiuni la sistemul de ambreiaj, la modelele cu transmisie manuală. Ambreiajele pot să cedeze mai rapid mai ales la modelele cu un stil de condus mai agresiv. Soluție: Înlocuirea ambreiajului la timp și menținerea unei conduite mai ușoare.

Probleme electrice, lumini de avertizare aprinse pe bord. Diverse componente electrice senzori, unități de control pot da erori, iar unele lămpi de avertizare pot să rămână aprinse, chiar și atunci când nu sunt probleme grave. Diagnosticul și rezolvarea printr-o verificare completă la un service autorizat.

Probleme la sistemul de frânare. La unele modele, frânele pot deveni mai zgomotoase sau pot necesita o schimbare prematură a plăcuțelor de frână. Soluție: Verificarea regulată a sistemului de frânare și schimbarea plăcuțelor de frână la intervalele recomandate.

Probleme cu sistemul de răcire. La modelele mai vechi, sistemul de răcire poate da erori, ducând la supraîncălzirea motorului. Ca rezolvare verificarea constantă a lichidului de răcire și a pieselor din sistemul de răcire inclusiv pompa de apă și termostatul.

Probleme la Cutia Multitronic CVT. Șocuri la demarare, intră în limp mode. Se recomandă schimbare ulei și filtru la 60.000 km, evitare tracțiune față cu Multitronic.

Amestec ulei/antigel. Defect răcitor de ulei.

Defecțiunea rulmentului arborelui cardanic la modelele quattro, cauzând un zgomot de uruit la anumite viteze.

Probleme cu presiunea uleiului, adesea din cauza unei carcase sau a unui capac defect al filtrului de ulei, ducând la scurgeri.

Scurgeri de lichid de răcire din diverse componente, inclusiv radiatorul, furtunurile și pompa de apă.

Uzura suporturilor motorului.  

Consum excesiv de energie a bateriei și scurgeri parazite, potențial cauzate de module de control defecte cum ar fi MMI sau modulul de control al confortului sau accesorii aftermarket.

Alte posibile probleme raportate la Audi A6 C6

  • Acumulare de carbon pe supapa de admisie. Acumularea de carbon pe supapele de admisie este obișnuită la motoarele cu injecție directă și poate duce la rateuri de aprindere, ralanti brusc, pierderi de performanță și creșteri la opriri. Cel mai bun mod de a evita această problemă este să vă schimbați uleiul mai des.
  • Probleme cutia de viteze CVT Multitronic. La modelele cu tracțiune față, non-Quattro A6, transmisia este o unitate variabilă continuu (CVT), despre care se știe că are probleme în timp.
  • Uzură volantă. Ca și la alte modele din gama Vag, volanta se poate uza rapid.
  • Probleme la întinzătorul lanțului de distribuție. O parte din modul în care motoarele V6 și V8 de la A6 fac toată puterea lină este cu camele lor duble în cap și patru supape pe cilindru, care necesită un sistem complex de lanțuri pentru a menține în timp. Aceste lanțuri au ghidaje din plastic și pistoane hidraulice pentru a le menține strânse, iar acestea se știe că nu. Dacă nu observați această problemă la timp, când începe să facă zgomot, ai putea avea nevoie de un motor complet nou.
  • Vibrații ale motorului la motorizarea 2.0 TDI.
  • Probleme la motoarele 2.0 TDI Pomp-Duse cu arborele ce acționează pompa de ulei. Axul se poate tocește și apoi rupe iar asta se traduce prin lipsa lubrifierii și distrugurea motorului. Este recomandat să fie schimbat setul de pompe de ulei.
  • Bobine de inducție proaste. Pachetele de bobine proaste sunt de obicei doar rezultatul timpului.
  • Motor defect al clapetei galeriei de admisie. Cel mai bun indiciu al unui motor defect al clapetei galeriei de admisie este un ralanti dur, mai ales când mașina este rece.
  • Injectoarele Simens Peso sau Siemens piezo electrice ce sunt cunoscute pentru slaba lor calitate și defecțiune prematură. Aceste injectoare se regăsesc pe motoarele de 2.0 TDI.
  • Regulator de geam prost. Se știe că regulatoarele de geam din A6 C6 se sparg. Singura ta opțiune este înlocuirea.
  • Frâna de mână electronică. Se poate defecționa.
  • Probleme cu supapele de admisie a aerului. În special la modele cu motoare de 2.7 TDI.
  • Probleme cu turbina la majoritatea motoarelor diesel.
  • Probleme generale legate de filtrul de particule pentru motoarele diesel. Motoarele 2.0 TDI au probleme frecvente cu DPF-ul.
  • Probleme cu injectoarelele după 250.000-300.000 de kilometrii în special la motoarele diesel.
  • Motoarele diesel de 2.0 TDI cu injectie de tip pomp-duse au avut probleme cu supapa egr.

sursă: audiworld.com/how-tos/a/audi-a6-c6-known-issues-and-reliability-423855 și autochelu.ro/blog/audi-a6-c6-2004-2011-experiente-si-probleme/


Probleme Motor Audi A6 C6 2004-2011

Probleme Motor 2.0 TDI

Arborele de antrenare al pompei de ulei a avut unele defecte. Pompa de ulei nu mai funcționează și primul care se va sparge este turbocompresorul.

Consum excesiv de ulei 1L la fiecare 5.000 km. Mulți proprietari raportează un consum ridicat de ulei, considerat normal de către producător dar deranjant pentru posesori. Din cauza segmentilor uzati sau probleme cu sistemul de ventilație a carterului

Vibrații puternice la ralanti. Motorul este descris ca “foarte vibrant” la turații mici Poate fi cauzat de volanta cu masa dublă uzata sau probleme cu injectoarele

Probleme cu pompa de ulei și axul balansier în special pe modelele pre-2008. Defect caracteristic motoarelor TDI din acea perioadă Poate duce la defectarea completă a motorului din cauza lipsei de ungere

Nivel ridicat de ulei. Filtrul de particule este o problemă. Când filtrul de particule se înfundă cu funingine, combustibilul din motor nu arde complet și se scurge în baia de ulei. Asta crește nivelul de ulei.

  • Defecțiuni ale injectoarelor.
  • Probleme și probleme legate de acumularea de carbon la 2.0TDi.
  • Probleme și probleme cu DPF.
  • Probleme cu controlerul ventilatorului.
  • Probleme la volantă și ralanti.
  • Probleme ale angrenajului pompei de ulei la BKP 2.0TDi.
  • Probleme cu arborele de echilibrare și întinzătorul lanțului.
  • Fisura chiulasei la unitățile EA188 inițiale.

Probleme cu turbina. Durată de viață limitată, mai ales dacă nu sunt respectate intervalele de schimb de ulei Semne de uzură: fluierături, pierderi de putere, fum albastru la evacuare

Distribuția pe curea are uzură prematură. Motoarele BKD, BRF, BLB, BRE, BPW (Euro 4) aveau axul de echilibrare cu angrenaj defectuos, ceea ce putea duce la deteriorarea pompei de ulei. La varianta BLB, există probleme cu fulia vibrochenului și pompa de ulei, care cedează prematur.

Supapa EGR tinde să se înfunde cu depuneri de funingine, mai ales dacă mașina circulă preponderent urban.

Probleme cu volanta dublu-masă, vibrații și zgomote. Poate ceda după 150.000 km, mai ales la versiunile cu cutie manuală.


2.7 TDI – Probleme:

  • Probleme cu injectoarele la fel ca la 3.0 TDI.
  • Probleme cu uzura volantei.
  • S-au raportat probleme cu debimetrul.
  • S-au raportat probleme legate de pompa de injecție.
  • S-au raportat probleme legate de suporții motorului și trepidații ale motorului.
  • S-au raportat probleme legate de EGR.

3.0 TDI – Probleme:

  • Întinzător lanț de distribuție (înainte de 2007)
  • Defecțiuni injectoare
  • Bujii incandescente
  • Filtru de particule diesel (DPF) și senzori
  • Miez de încălzire înfundat sau cu scurgeri
  • Defecțiune la pompa de combustibil de înaltă presiune

Probleme cu Clapetele de Admisie Swirl Flaps.Galeriile de admisie ale motorului 3.0 TDI încorporează adesea clapete de admisie concepute pentru a optimiza fluxul de aer în cilindri la turații mai mici ale motorului. În timp, aceste clapete și legăturile lor asociate se pot înfunda cu depuneri de carbon din gazele de eșapament sau tijele de acționare se pot rupe sau uza.

Defecțiunea Pompei de Apă. Au existat raportări de defecțiuni ale pompei de apă la motorul 3.0 TDI, care pot duce la scurgeri de lichid de răcire și potențiale supraîncălziri ale motorului.

Probleme cu Valva și Răcitorul EGR. Valva de Recirculare a Gazelor de Eșapament (EGR) și răcitorul asociat pot deveni înfundate cu funingine și depuneri de carbon în timp, ducând la o performanță redusă a motorului, emisii crescute și potențial la aprinderea lămpilor de avertizare.

sursă: vwtuning.co/vw-audi-30-tdi-engine-problems/


Păreri proprietari Audi A6 C6 2004-2011

vladmares8128, părere despre Audi A6 C6
Am avut un 2.7 TDI din 2005 fara DPF din fabrica, primit de la un prieten la 350.000km, si condus si vandut la aprox.400.000km. In afara de ambreaj, un rulment, si bujiile incandescente, de cand a fost luata noua, nu a avut alte interventii notabile. Motorul si cutia mergeau ca in prima zi.

ionelbasalic1302, părere despre Audi A6 C6
Am modelul non-facelift 3.0 tdi quattro manual 2006,cod motor BMK fără filtru de particule din fabrica, merge bine și nu are gram de rugina, îmi consuma între 9-12 în oraș depinde de aglomerație și 6.3-7.6 în afară, iarna cu anvelope de iarna montate te doare la banană. O mașină foarte bună din punctul meu de vedere.

sorintofan9146, părere despre Audi A6 C6
Salut. Am un A6 , model 2009 , motor de 2.7 tdi. In afara de consumabile si pompa de inalta presiune ce a costat 1500 lei din dezmembrari nicio problema. Masina merge perfect.

vivaauto3783, părere despre Audi A6 C6
Am un c6 2005 3.0 BMK .. o am de 6 luni nu am avut probleme cu ea doar schimburi un set de placute , motoras pompita strop gel si un senzor de parcare. Cutia e putin cam lenesa pe sport schimba mai bine. Ca motor e tanc si per total ca masina si pe dedesubt. Si bineinteles legendarul quattro la care tin sa precizez ca ma salvat de cateva ori :)) . E o masina destuk de ok din multe puncte de vedere.

Audi A6 3.0 TDI 2007, părere despre Audi A6 C6
Mașina este mare – are aproape 5 metri lungime – așa că ai nevoie de un loc de parcare mare. Mi-a plăcut puterea ei; în ciuda dimensiunilor, este la fel de agilă ca un A3. Parcarea poate fi dificilă pentru că mașina este lată și poate ieși puțin în afara locului în parcările publice, așa că ajungi să cauți locuri potrivite. La remorcarea unei caravane, și-a arătat adevărata valoare: depășirea vehiculelor lente era sigură și rapidă, puteam accelera mai repede decât alte mașini de la 50 la 70 mph într-o clipită. Mi-a plăcut controlul de crucișă, scaunele confortabile din piele, climatizarea, sistemul multimedia și sistemul audio Bose. Noaptea, iluminatul exterior a fost foarte util. Mi-a plăcut sunetul motorului V6 la ralanti, care producea un mormăit plăcut. Sincer, nu prea am ce să-i reproșez – a fost una dintre acele mașini care arătau bine chiar și după 15 ani de la lansare. Sistemul de navigație a fost bun, m-a dus mereu la destinație. Singurul lucru care nu a fost la fel de bun au fost farurile – erau slabe și nu ieftine. Anvelopele sunt subiective, dar eu am obținut 20.000 de mile din cele Goodyear. Calitatea construcției a fost bună, deși a început să apară rugină la baza ușilor.

Audi A6 3.0 TDI 2009, părere despre Audi A6 C6
O mașină foarte faină. Pornește mereu și merge perfect. Cutia automată este precisă, iar motorul are o accelerație puternică, mai ales în modul sport pentru depășiri. În general, e o mașină excelentă – mi-aș dori o versiune mai nouă, dar o folosesc pentru transportul lucrurilor, câinilor și are un portbagaj imens. Este mare, așa că uneori poate fi greu de parcat/manevrat. Alegeți cu atenție modelul taxele sunt exagerat de mari pentru unele versiuni cu motor diesel 3.0 V6.

Audi A6 2.0 TDI 2010, părere despre Audi A6 C6
Am deținut mașina peste 5 ani și a fost excelentă pe drumurile lungi de autostradă – foarte confortabilă și practică. Încap ușor toată familia și bagajele. Are suficientă putere chiar și când e încărcată la maximum, fiind modelul Le Mans. Beneficiază de multe dotări standard, inclusiv navigație și scaune încălzite. Aș cumpăra cu siguranță un alt Audi A6, din gama mai nouă.

sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/audi/a6/avant-2005/owner-reviews/


Consum Audi A6 C6 2004-2011

1.8 TFSI 163 CP – Consum: 7.5%

2.0 TDI 140 CP – Consum: 5.9%

2.0 litri TDI 170 CP – Consum 5.8 %

2.7 litri TDI 163 CP – Consum 7.0 %

2.7 TDI 190 CP – Consum: 6.2%

3.0 TDI 233 CP – Consum: 7.4%

3.0 TDI V6 240 CP – Consum: 7.5%

3.2 FSI 256 CP – Consum: 9.0%

4.2 V8 FSI 350 CP – Consum: 10.5%

4.2 TDI 326 CP – Consum: 8.5%

5.2 V10 FSI 435 CP (RS6) – Consum: 12.0%


Alternative Audi A6 C6 2004-2011

BMW Seria 5 E60 2003-2010 este o alternativă excelentă, cu o conducere sportivă și o gamă largă de motorizări, la fel de premium ca Audi A6.

Mercedes-Benz E-Class W211 2002-2009 este o altă alternativă premium, cu un confort excelent și o fiabilitate foarte bună.

Volvo S80 II 2006-2016 este o alegere mai puțin comună, dar foarte apreciată pentru siguranță și confort.

Volkswagen Passat B6 2005-2010. O variantă mai accesibilă, dar care oferă un confort similar și o motorizare fiabilă.

Skoda Superb Mk2 2008-2015. Este o alternativă mai accesibilă, oferind mult spațiu interior și un raport preț-calitate bun.

Jaguar XF Mk1 2007-2015 Este o alternativă elegantă și cu un stil distinctiv.


Galerie Foto – Audi A6 C6 2004-2011

Prezentare Video – Audi A6 C6 2004-2011

Se merită Audi A6 C6 2004-2011?

Audi A6 C6 oferă un pachet convingător de stil, lux, confort și tehnologie, în special atunci când este echipat cu sistemul de tracțiune integrală quattro. Cu toate acestea, potențialii cumpărători ar trebui să fie conștienți de posibilele probleme de fiabilitate, în special cu anumite motoare cum ar fi 3.2 FSI și componente electronice, precum și de costurile potențial mai mari de întreținere și reparații. O inspecție amănunțită înainte de cumpărare, inclusiv verificarea istoricului de service și căutarea problemelor frecvente, este esențială. Luarea în considerare a anumitor tipuri de motoare în funcție de nevoile și bugetul individual este crucială, 2.0 TDI și 3.0 TDI în special versiunile common-rail ulterioare fiind adesea recomandate pentru echilibrul lor de fiabilitate și eficiență. 3.2 FSI poate fi o opțiune bună dacă este bine întreținut, dar problema lanțului de distribuție este un risc semnificativ. În ciuda potențialelor sale dezavantaje, Audi A6 C6 rămâne o alegere populară pe piața mașinilor executive second-hand, oferind o experiență premium la un preț mai accesibil decât modelele mai noi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *