Info și istoric:
Toyota Yaris Cross este un autoturism de tip Suv Crossover Subcompact produs de către compania japoneză Toyota începând cu anul 2020. Prima generație are la bază platforma XP210 și se poziționează ca model între Aygo X și CH-R. Prima generație se poate echipa cu motor pe benzină de 1.5 litri sau motor electric pentru modelele hibride. Se poate configura de asemenea cu tracțiune integrală pentru versiunea hibridă. Modelul a fost fabricat în Japoonia și Franța, în Franța fiind produse aproximativ 150.000 de unități anual. Ca greutate, prima gerație are între 1110 kilograme și poate ajunge la 1270 kilograme în funcție de configurație.
Generația a doua de Toyota Yaris Cross a fost lansată în anul 2023 și beneficiază de motorizare pe benzină de 1.5 litri sau hibridă. Acest model este fabricat în Indonezia, Taiwan și Tailanda. A doua generație are la bază platforma Daihatsu New Global Arhitecture DNGA-B.
Prețuri 2023 – Prețul unui model nou de Yaris Cross începe de la aproximativ 20.795 euro cu tva inclus și poate ajunge la 34.931 cu tva inclus pentru motorizarea hybrid. Modelul se poate configura cu tracțiune Multidrive S atât 4×2 cât și 4×4. Ca motorizări regăsim motor pe benzină de 1.5 itri sau motor 1.5 litri hybrid. Versiunile de Yaris Cross disponibile spre configurare sunt: Cross Eco, Cross Active, Cross Eco HYB, Crss Dynamic, Cross Exclusive Elegant, Cross Exclusive Adventure și Cross Exclusive Sport. Ca dotări la ultima versiune regăsim: ecran multimedia HD de 9 inch, integrare smartphone, sunet JBL, încărcător wireless telefon etc. Garanția unui model de Yaris Cross este de 6 ani sau 200.000 de kilometrii.
Prețuri 2024 – Prețul unui model nou de Yaris Cross începe de la aproximativ 24.310 euro. Versiunea de top Yaris Cross GR Sport ajungând la un preț de 36.042 euro.
Probleme semnalate Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
- Probleme cu capacul de plastic al rezervorului lichidului de frână.
- Ușa nu se închide corect. Nevoie de aliniere.
- Vopseaua interioar aplicată incorect.
- Bateria se descarcă prematur.
- Probleme cu cutia automată eCVT. Rechemare în acest sens.
- Sunet neobișnuit de șuierat.
- Frânarea motorului la eliberarea pedalei de accelerație.
- Defecțiune a sistemului de spălare al parbrizului.
- Descărcarea Bateriei. Unii proprietari au semnalat că bateria vehiculului se descarcă după doar câteva zile de neutilizare. Deși această problemă a fost discutată pe forumuri, nu există informații clare despre o soluție oficială din partea Toyota.
- Zgomot la interior. S-a observat o izolație fonică insuficientă, ceea ce permite pătrunderea zgomotului rutier în cabină, în special la viteze mai mari.
- Probleme cu Senzorii în Condiții de Zăpadă. În condiții de ninsoare abundentă, grila frontală poate acumula zăpadă, ceea ce duce la blocarea senzorilor și a radarului, afectând funcționalitatea sistemelor de siguranță.
- Spațiu interior limitat. Unii proprietari consideră că spațiul pentru pasageri și portbagaj este mai mic în comparație cu alte modele din aceeași clasă.
- Suspensie rigidă. Suspensia poate fi resimțită ca fiind rigidă, în special pe drumurile accidentate.
- Preț relativ ridicat. Yaris Cross poate fi mai scumpă decât alte mașini din segmentul său.
Motoare bune și fiabile Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
1.5 litri Hybrid 116 CP sau 130 CP. Acest motor este apreciat pentru eficiența sa remarcabilă și consumul redus de combustibil. Este o alegere excelentă pentru cei care caută economie și un condus lin.
1.5 litri benzină 125 CP. Acest motor oferă un echilibru bun între performanță și economie. Este o opțiune solidă pentru utilizarea zilnică.
Păreri proprietari Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
leternalexv, părere despre Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Super mașina. Am luat-o in Decembrie 22, iar vara trecuta am facut turul greciei cu ea. 4500 km in total in doua saptamani, consum total 4.2L/100. Am fost doi in masina plus bagaje.
1.5 Hybrid CVT 2024, părere despre Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Cumpărată ca mașină demo, veche de 8 săptămâni, cu 800 de mile la bord și o reducere de 2000 de lire sterline de la un dealer principal Toyota. A mea este un Yaris Cross Excel, o mașină fabuloasă, suficient de mare pentru mine, la 76 de ani, fiind văduvă. Trebuie să pot intra și ieși foarte ușor. Pentru cei care spun că nu pornește pentru că bateria de 12 volți este descărcată, mașina fiind folosită doar 1/2 zile pe săptămână, mergeți la Toyota UK și spuneți-le că nu este potrivită pentru scopul propus, că doriți o actualizare gratuită cu o baterie mai mare de 12 volți sau că o returnați prin intermediul dealerului dvs. Așa am făcut și eu. Consumul mașinii este incredibil. Obțin în jur de 64/65 mpg (mile per gallon – aproximativ 4,3-4,4 litri/100 km), 70% pe autostradă și 30% în oraș, aceasta fiind media din martie. Va intra în modul electric la viteze de până la 70 mph (112 km/h). Foarte bine construită, ultra silențioasă odată ce motorul s-a încălzit, nu am ce să-i reproșez. Mașina mea are scaune încălzite, Apple CarPlay, pornire de la distanță, bună pentru a curăța gheața și bruma de pe mașină înainte de a mă urca, la fel de bună și pentru a răci mașina vara, totul funcționează de pe telefonul meu inteligent.
1.5 Hybrid CVT 2023, părere despre Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Ai putea descrie Yaris Cross fie ca o mașină mică mare, fie ca o mașină mare mică – o dimensiune bună de compromis. Foarte relaxantă și plăcută de condus, dar și agilă când trebuie. Cealaltă mea mașină este un Celica, deci o mașină foarte diferită. Cross este agilă, are o direcție ușoară la viteze mici, este economică și ideală pentru condus mixt, atât în oraș, cât și la țară. Noi avem o medie de 57,9 mpg (aproximativ 4,9 litri/100 km) pe parcursul a 1850 de mile (2977 km) conduse din octombrie până acum (ianuarie 2024), deci în condiții de temperatură variate. Am avut și peste 70 mpg (aproximativ 4 litri/100 km) pe drumuri spre Southampton și Brighton.Transmisia CVT funcționează bine, iar schimbarea puterii de la electric la motor este perfectă. Călătoria (pe roți de 16″) este ușor rigidă, dar nu inconfortabil. Frânarea și comenzile sunt toate bune, camera de marșarier este un avantaj la mersul înapoi.
Am avut o mică problemă cu poziția “temporară” a manetei semnalizatorului, care era puțin lipicioasă la virarea la stânga, dar a fost rezolvată de dealeri prin înlocuirea manetei semnalizatorului. Are multă tehnologie, care necesită ceva timp pentru a fi controlată, dar apoi funcționează bine.
O mașină cu adevărat plăcută de condus, cu un spațiu de portbagaj adecvat, loc pentru 5 persoane (la limită), aspect frumos și o poziție de condus plăcut ridicată. Recomandată pentru această dimensiune de mașină.
1.5 Hybrid CVT 2023, părere despre Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Ok, deci, pentru început, eu nu am versiunea CVT… locuiesc în Grecia și aici echiparea se numea Active (pur și simplu nu am găsit versiunea cu cutie manuală în lista mașinilor). Mașina este foarte ușor de condus… am jante de aliaj de 16 inch, ceea ce înseamnă că nu-mi fac griji că simt denivelările sau orice altă suprafață.Ușor de parcat datorită camerei din ușa din spate… sistemele de avertizare la părăsirea benzii și de frânare la obstacole funcționează perfect, dar pot fi puțin enervante, de fapt. Are un consum de combustibil foarte bun, am făcut conversia la mpg (mile per gallon – mile per galon), sper că e bine așa, pentru că în litri la 100 km este aproape 5.
Spațiu enorm în portbagaj… și mult spațiu pentru picioare pe scaunele din spate.
1.5 Hybrid CVT 2023, părere despre Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Deși nu dețin această mașină de mult timp, este extrem de bine finisată (am achiziționat echiparea cea mai ieftină, Icon), confortabilă și incredibil de ușor de condus (absolut genială în oraș).Fiind o Toyota, mă așteptam ca motorul hibrid să ofere un consum bun de combustibil, dar sunt uimit că obțin peste 72 mpg (mile per gallon – aproximativ 3,9 litri/100 km) (cu o mică schimbare în stilul meu de condus), ceea ce depășește cifrele producătorului.
Mașina vine cu o garanție de 10 ani/100.000 de mile (160.000 km), atât timp cât o duci la service la un service Toyota, iar din experiența mea anterioară, am constatat că service-urile Toyota sunt excelente, oferind service la un cost rezonabil.
S-ar putea să nu fie o mașină de lux, dar, în opinia mea, este aproape perfectă; nu prea mare, confortabilă, economică și modernă, fără a fi prea extravagantă.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/toyota/yaris-cross/suv-2021/owner-reviews/
Producător | Toyota |
Dată începere producție: | 2020 |
Țări asamblare: | Franța, Japonia, Indonezia, Taiwan, Tailanda. |
Clasă: | Suv Crossover Subcompact |
Modele: | XP 210 2020, AC200 2023. |
PRO:
- Design modern
- Spațiu optim la interior și portbagaj pentru clasa ei
- Consum redus de combustibil
- Fiabilitate ridicată și garanție 6 ani
Contra:
- Preț ridicat de achiziție în comparație cu alți competitori.
Siguranță:
La testele de siguranță Euroncap din 2021, Toyota Yaris Cross a obținut cinci stele din cinci, protecția ocupanților adulți fiind de 86%. Modelul testat fiind Toyota Yaris Cross, 1.5 hybrid, 4×2, LHD.
Date tehnice și modele:
Toyota Yaris Cross (AC200)
2023 – SUV, Crossover
Putere : de la 106 la 111 CP | Dimensiuni: 4310 x 1770 x 1615 mm
Toyota Yaris Cross (XP210)
2020 – SUV, Crossover
Putere : de la 116 la 132 CP | Dimensiuni: 4180 x 1765 x 1595 mm
sursă date: auto-data.net
Consum Toyota Yaris Cross 2021-Prezent:
- 1.5 litri Hybrid 116 CP. Consum mediu: 3.8-4.3 l/100 km.
- 1.5 litri Hybrid 130 CP. Consum mediu: 4.0-4.5 l/100 km.
- 1.5 litri benzină 125 CP.Consum mediu: 5.5-6.0 l/100 km.
Competitori și Alternative:
- Honda HR-V. Oferă un interior spațios și versatil, cu un consum de combustibil eficient.
- Mazda CX-3. Cunoscut pentru designul său elegant și dinamica de condus agilă.
- Hyundai Kona. Disponibil cu o gamă variată de motorizări, inclusiv opțiuni electrice, și dotări tehnologice avansate.
- Ford Puma. Se remarcă prin manevrabilitate și un design modern, având și opțiuni hibride.
- Kia Stonic. O alternativă accesibilă, cu un design atractiv și o garanție lungă.
- Volkswagen T-Cross. Un SUV subcompact cu un interior spațios și tehnologie modernă.
- Nissan Juke. Un SUV subcompact cu un design distinctiv și o gamă variată de motoare.
- Renault Captur. Un concurent popular, cu un interior spațios și un design elegant.
- Skoda Kamiq. Oferă un raport preț-calitate bun și un interior practic.
- Peugeot 2008. Ofere un design modern și un interior high-tech, dar poate fi mai scump.
- Suzuki Vitara. O alternativă fiabilă și accesibilă, cu motoare simple și consum redus.
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto – Toyota Yariss Cross
Prezentare Video – Toyota Yaris Cross
Concluzie Toyota Yaris Cross 2021-Prezent
Toyota Yaris Cross este o alegere excelentă pentru cei care caută un SUV subcompact fiabil, eficient și cu un design atractiv. Este ideală pentru utilizarea urbană, dar poate face față și călătoriilor mai lungi. Cu toate acestea, spațiul interior limitat și suspensia rigidă pot fi factori de luat în considerare.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.