Păreri Suzuki Vitara

Ultima actualizare la data de 26 mai 2024

Info și istoric:

Suzuki Vitara este un autoturism de tip Suv compact și sucompact produs de către compania japoneză Suzuki. Este un autoturism cu vechime, produs începând cu anul 1988 și se află la a patra generație. Este o mașină populară pe plan global fiind recunoscută pentru fiabilitate și calitățile sale optime de off-road. Suzuki Vitara a fost cunoscut și ca Suzuki Escude în Japonia/Indonezia, Suzuki Sideckick în America de Nord, Suzuki Santana în America de Sud, Geo Tracker, GMC Tracker, Mazda Proceed Levante etc.

Prima generație de Suzuki Vitara ET/TA s-a produs între 1988 și 1998 și a fost sub formă de 2 uși. Beneficia de motorizări pe benzină de 1.3 litri, 1.6 litri, 1.8 litri, 2.0 litri și 2.5 litri. Pe motorină de 1.9 litri și 2.0 litri. Ca transmisie regăsim manuală în cinci rapoarte și automată în trei și patru rapoarte. Această generație s-a remarcat prin performanțele sale ridicate, fiabilitate bună, rezistență și capacități de off-road optime.

A doua generație de Suzuki Vitara FT/GT s-a lansat în anul 1998  și produs până în anul 2005. A beneficiat de o caroserie mai mare, motorizări performante dar și un cost de achiziție ridicat. Au fost disponibile atât versiuni în două uși dar și în patru uși. A doua generație a beneficiat de facelift-uri în anul 2000, 2002 și 2004. Ca motorizări pe benzină regăsim 1.6 litri, 2.0 litri și 2.5 litri iar pe motorină de 2.0 litri. Transmisia este de tip manuală în cinci rapoarte și automată în patru rapoarte. Un model mai mare și cu șapte locuri al acestei generații s-a lansat în anul 1998 și poartă denumirea de Suzuki Grand Escude. În Europa s-a comercializat sub denumirea de Suzuki Grand Vitara XL-7.

A treia generație de Suzuki Vitara JT s-a produs între ani 2005-2015 și s-a remarcat prin schimbarea platformei. Noua platformă oferea o mai bună stabilitate dar și îmbunătățiri pe traseu accidentat. Motorizările pe benzină sunt mai performante față de primele generații. Design-ul interior și exterior a fost de asemenea îmbunătățit. Ca motorizări regăsim pe benzină 1.6 litri, 2.0 litri, 2.4 litri, 2.7 litri și 3.2 litri iar pe motorină de 1.9 litri. Ca transmisie se poate opta pentru cutie manuală în cinci rapoarte sau automată în patru sau cinci rapoarte. A treia generație a primit facelift în 2008 și 2012.

A patra generație de Vitara LY a fost lansată în anul 2015 și se remarcă de primele generații printr-o nouă platformă de tip unibody mult mai ușoară. Această platformă fiind disponibilă și pe modelul SX4 S-Cross. Este prima versiune echipată cu o motorizare hibrid. Motorizarea hibridă se numește strong hybrid sau Full Hybrid. Motorizările clasice pe benzină sunt de 1.0 litri, 1.4 litri și 1.6 litri, pe motorină de 1.6 litri. Putem observa că s-a trecut la motorizări mai economice de mică capacitate în detrimentul celor mari. Transmisia este manuală în cinci reespectiv șase rapoarte și automată în șase rapoarte. În 2018, modelul a primit un facelift ce aduce modificări atât la interior cât și exterior ca aniversare a 30 de ani. În anul 2022 s-a lansat un nou model pe nume Grand Vitara ce are codul YK. 

Este Suzuki Vitara o mașină sigură? Vitara a primit cinci stele la testele de siguranță EuroNcap din anul 2015 cu o protecție de 89% pentru ocupații adulți și 85% pentru ocupații copii.

Este Suzuki Vitara o mașină fiabilă? Vitara a obținut locul 54 din 75 de mașini.

Cât costa Suzuki Vitara de nou în anul 2022? Prețul pentru Vitara Mild Hybrid 48V începe de la 18.000 euro iar costurile pot crește în funcție de configurația aleasă.

Cât costa Suzuki Vitara de nou în anul 2024? În anul 2024, Suzuki Vitara se poate achiziționa doar în varianta Mild Hybrid 48V. Prețul pentru versiunea de bază începe de la aproximativ 19.310 euro și în versiunea de top poate depăși 25.990 euro. Cu programul RABLA aplicat prețul se diminuează. Noile modele se pot configura cu motorul de 1.4 benzină iar ca tracțiune se poate optra pentru tracțiune față sau integrală AllGrip.


Probleme semnalate Suzuki Vitara sau Grand Vitara III JT 2005-2015

  • Probleme cu uzura tapițeriei din piele. Odată cu uzura ei este posibil și uzura senzorului de airbag.
  • Probleme cu servodirecția. Din cauza uneor piese de plastic slăbite.
  • Probleme cu schimbătorul de viteze. Arborele din spatele schimbătorului de viteze care conectează schimbătorul de cutia de viteze se poate rupe.
  • Probleme cu scripetele de reglare a tensiunii curelei de transmisie. La modelele din 2011.

Probleme semnalate Suzuki Vitara IV LY 2015-

  • S-au raportat mici probleme cu închiderea hayonului.
  • Probleme cu axul spate la primele modele.

Consum Suzuki Vitara IV LY 2015-

  • 1.4 BoosterJet 140 CP – Consum 5.4 l
  • 1.6 DDis 120 CP – Consum 4.2 l
  • 1.6 VVT 120 CP – Consum 5.3 l
  • 1.0 BoosterJet 112 CP – Consum 5.3 l
  • 1.4 BoosterJet 129 CP Mild Hybrid – Consum 5.7 l
  • 1.4 BoosterJet 140 CP – Consum 5.8 l
  • 1.5 DualJet 116 CP – Consum 5.4 l

Motoare populare/recomandate Suzuki Vitara IV LY 2015-

  • 1.4 140 CP
  • 1.6 120 CP
  • 1.6 DDIS 120 CP
  • Vitara Hybrid 129 CP
  • Vitara HEV 115 CP

Producător Suzuki
Dată începere producție: 1988
Țări asamblare: Japonia, Canada, Indonezia, Argentina, Iran, Ungaria, China.
Clasă: Suv compact, sub-compact.
Modele: ET/TA 1988, FT/GT 1998, JT 2005, LY 2015

PRO:

  • Raport calitate-preț optim.
  • Preț de achiziție și costuri de întreținere optime.

Contra:

  • Versiunea hibridă a primit anumite critici.

Probleme, în funcție de model:

S-au raportat probleme legate de: probleme legate de ambreiaj, pierderi de ulei, frâne ineficiente, probleme legate de cutia manuală, probleme electrice.

Date tehnice și modele:

Suzuki Vitara IV (facelift 2018)
2018 – SUV
Putere : de la 112 la 140 CP | Dimensiuni: 4175 x 1775 x 1610 mm
Suzuki Vitara IV
2014 – 2018 SUV
Putere : de la 120 la 140 CP | Dimensiuni: 4175 x 1775 x 1610 mm
Suzuki Vitara (ET,TA)
1988 – 2005 Autovehicul de teren
Putere : de la 68 la 136 CP | Dimensiuni: 4125 x 1695 x 1700 mm
Suzuki Vitara Cabrio (ET,TA)
1988 – 1999 Decapotabila
Putere : de la 75 la 132 CP | Dimensiuni: 3632 x 1670 x 1670 mm

sursă date: auto-data.net

Consum:

Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Motorul de 1.4 Diesel cu 140 cai putere automat are un consum de 4 litri la 100 km mixt.

Competitori și Alternative:

  • Fiat 500X
  • Ford EcoSport
  • Ford Escape
  • Ford Puma
  • GWM Haval H6
  • GWM Haval Jolion
  • Haval H2
  • Haval H6
  • Holden Captiva
  • Holden Equinox
  • Holden Trax
  • Honda CR-V
  • Honda HR-V
  • Hyundai Kona
  • Hyundai Tucson
  • Hyundai Venue
  • Infiniti Q30
  • Jeep Cherokee
  • Jeep Compass
  • Jeep Renegade
  • Jeep Wrangler
  • Kia Sportage
  • Kia Stonic
  • LDV D90
  • Mahindra XUV500
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda CX-5
  • MG HS
  • MG ZS
  • MG ZST
  • Mini Countryman
  • Mitsubishi ASX
  • Mitsubishi Eclipse Cross
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan Juke
  • Nissan Qashqai
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 2008
  • Peugeot 3008
  • Renault Captur
  • Renault Kadjar
  • Renault Koleos
  • Skoda Kamiq
  • Skoda KAROQ
  • Skoda Octavia
  • Ssangyong Tivoli
  • Ssangyong Tivoli XLV
  • Subaru Forester
  • Subaru Outback
  • Subaru XV
  • Suzuki Ignis
  • Suzuki Jimny
  • Suzuki S-Cross
  • Toyota C-HR
  • Toyota RAV4
  • Toyota Yaris Cross
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-CROSS
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen Tiguan

Pagina oficială ,click aici.

Galerie Foto Suzuki Vitara

Video  Prezentare Suzuki Vitara

4 comments

  1. Achizitie facuta in octombrie 2022. A fost cea mai ieftina alternativa vs Duster (mai scump si mai slab, dar mai tehnologizat), Opel, Renault Captur sau Peugeot or Ford Puma. Altele sunt mult mai sus ca pret. Interiorul este primitiv, e bun pentru nostalgici, performanta la drum lung buna, mici probleme cu senzorii dar se poate accepta.
    Per total este o solutie relativ ieftina pentru o familie care nu poate sa isi permita masini germane, japoneze sau coreene.

  2. Il am dintre primele modele intrate in tara (2020 Mai).
    sunt foarte incantat de consum, tinuta de drum, confortul este bun (am avut un Espero din ’96, pana acum nu am gasit echivalent la confortul lui…), portbagajul, am achizitionat unul deasupra si a devenit mai mult decat suficient.
    La inceput au fost ceva probleme cu treapta intai de viteza, anume intra mai greu dar au disparut (!!!).
    Apropos de Duster: sa va interesati cati folosesc viteza intai la plecarea de pe loc.

  3. Am avut probleme minore legate de blocul de comanda deschidere/ inchidere ferestre. A sucombat si a trebuit inlocuit in GARANTIE. Confirm ca uneori intra mai greu in viteza I, dar in aceasta situatie, debreiez si ambreiez din nou, reusesc sa trec peste. Radarul de franare de urgenta intra uneori in functiune, atunci cand coircul foarte aproape de grilajele metalice care separa liniile de tramvai de carosabil. In general dezactivez functia atunci can dcircul prin Bucuresti. Foarte valoroasa este circulatia in setarea SPORT !!!! recomand pentru serpentine si autostrada !!!!!!!
    E cam zgomotoasa, dar la bugetul asta !!!!!! Sa vedeti difuzoarele de inalte de pe portiere !!!! Au magnetul atat de usor !!!!! Dar……
    Aconectarea ANDROID AUTO prin cablu e cam „obsolete”. Am auzit ca exista modemuri WIFI care introduse in soketul USB ar inlocui cablul de date. ARE CINEVA O RECOMANDARE – CE MODEM ?/ ADAPTOR ? UTILIZEAZA CINEVA ??
    MULTUMESC

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *