Info și istoric:
Skoda Karoq este un Suv crossover compact produs de către compania cehă Skoda Auto începând cu anul 2017. Karoq are la bază platforma grupului Volkswagen MQB și a înlocuit modelul anterior Skoda Yeti. Karoq se poziționează între Kamiq și Kodiaq, fiind mai mică decât Kamiq dar mai mare în comparație cu Kodiaq. Numele Karoq vine din limba Aleutian al nativilor din Alaska și insula Kodiaq. Karoq a fost prezentată inițial în Mai 2017 în Stockolm Suedia iar producția a început in Iunie 2017. În comparație cu predecesorul Skoda Yeti, Karoq este mai lung, mai lat și mai înalt. Modelul este de asemenea disponobil atât cu tracțiune față cât și tracțiune integrală. Karoq a fost cel mai bine vândut model al celor de la Skoda în anul 2019 cu 137.700 de modele comercializate. Karoq a fost un model lansat după modelul Kodiaq și se potrivește celor care doresc un Suv compact cu un consum mai redus de combustibil. Din grupul Vag se aseamănă foarte mult cu Seat Ateca fiind direct concurenți. În comparație cu predecesorul său Yeti, Karoq nu iese în evidență printr-un design diferit dar se remarcă prin confort și dotări.
Ca motorizări regăsim motoare pe benzină de 1.0 litru, 1.2 litri, 1.4 litri, 1.5 litri, 1.6 litri și 2.0 litri. Pe motorină sunt disponobile doar două versiune și anume 1.6 litri și 2.0 litri. Ca transmisie pe Karoq întâlnim manuală în cinci și șase rapoarte și automată în șase, șapte și opt rapoarte. Facelift-ul modelului a fost dezvăluit în Decembrie 2021 și oferă un aspect restilizat, noi opțiuni de confort, adaptiv suspension DCC, panoramă elecrică etc.
- Siguranță Skoda Karoq. Karoq a obținut cinci stele la testele de siguranță Euro Ncap din anul 2017. Versiunea testată fiind Skoda Karoq 1.6 diesel ‘Ambition’, LHD.
- Prețul unui model de Skoda Karoq de nou în anul 2024 începe de la aproximativ 29.419 euro.
Probleme semnalate Skoda Karoq 2017-Prezent
Probleme electrice și electronice. Eroare la sistemul infotainment – Blocări ale ecranului, restarturi ale sistemului sau probleme de conectivitate cu Apple CarPlay/Android Auto. Defecțiuni la camera de marșarier – Imagine întârziată sau lipsă de afișare. Probleme cu senzorii de parcare și asistența la frânare – Fals pozitive sau imposibilitatea de activare.
Probleme la Cutia DSG 7 trepte DQ200. Uneori, poate avea trepidații la plecarea de pe loc sau schimbări dure ale vitezelor, în special la versiunile 1.5 TSI și 1.6 TDI. Zgomote anormale la schimbarea treptelor de viteză, în special la cutiile DSG
Probleme motor 1.5 TSI EVO. Motorizarea 1.5 TSI are o problemă la rece, când motorul tremură și dă senzația că “saltă” la accelerare. Skoda a oferit actualizări de software, dar nu toate mașinile au fost complet remediate.
Consumul de ulei la 2.0 TDI. Unele motoare pot avea un consum de ulei mai mare decât normalul, mai ales la rulaje mari.
Filtrul de particule (DPF) pe diesel. Probleme cu regenerarea acestuia, mai ales dacă mașina este folosită predominant în oraș.
Uzură prematură a bucșelor și bieletelor antiruliu. Apar zgomote la denivelări după 50.000 km.
Direcție imprecisă sau grea. Unii șoferi au raportat o senzație de lipsă de feedback la volan.
Zgomote și scârțâituri la bord. Mai ales pe drumuri denivelate.
Închidere defectuoasă a portierelor. Uneori, ușile nu se închid corect sau emit zgomote metalice.
Probleme cu vopseaua și coroziunea. La unele modele, vopseaua pare subțire și se poate zgâria ușor, iar marginea portbagajului poate prezenta puncte de rugină în zonele expuse.
Consum de ulei la motorizările TSI.
Motoarele 1.5 TSI au prezentat probleme de instabilitate la ralanti și vibrații.
Probleme cu sistemul start-stop, care uneori nu funcționează corespunzător.
Alte probleme:
- Cadru scaun față stângă crăpat. Karoq 01.02.2019-05.02.2019.
- Probleme cu frâna de parcare. Se poate decupla când ambreiajul este apăsat. Karoq 01.07.2017-31.08.2018.
- Probleme cu tetiere spate. Karoq 01.05.2018-31.08.2018.
- Probleme cu funcționarea Apple CarPlay și Android Auto.
- Mașina se poate încuia singură.
- Blocarea deblocarea mașinii prin mânerele ușii nu funcționează.
- Hayonul electric nu mai funcționează.
- Probleme cu funcționarea treptei 1.
- Eroare cheie.
- Probleme cu camere spate marșarier. Nu funcționează mereu.
- Suspensia poate fi rigidă pentru anumiți utilizatori.
- Probleme cu DPF, EGR la motorizările diesel.
- Probleme cu cutiile de viteză automate DSG și mecatronicul mai ales la motorizările TSI.
- Acumulare de carbon la motorizările TSI.
- Uzura prematură a frânelor spate, plăcuțelor de frână.
- Infiltrații apă prin zona portbagajului. Din cauza uzuri chederului.
Motoare bune și fiabile Skoda Karoq 2017-Prezent
1.0 TSI 115 CP. Un motor economic și potrivit pentru utilizarea urbană.
- Avantaje: Consum redus de combustibil, performanțe decente pentru oraș.
- Dezavantaje: Poate fi insuficient de puternic pentru depășiri frecvente sau pentru călătoriile cu încărcătură completă.
1.5 TSI 150 CP. Un motor echilibrat, oferind un compromis bun între performanță și eficiență.
- Avantaje: Putere suficientă pentru majoritatea situațiilor, consum rezonabil de combustibil.
- Dezavantaje: Cost de achiziție mai ridicat decât 1.0 TSI.
2.0 TSI 190 CP. Cel mai puternic motor pe benzină, oferind performanțe sportive.
- Avantaje: Accelerare rapidă, ideal pentru cei care caută o experiență de condus mai dinamică.
- Dezavantaje: Consum de combustibil mai ridicat, cost de achiziție și întreținere mai mare.
1.6 TDI 115 CP. Un motor diesel economic, ideal pentru cei care parcurg mulți kilometri.
- Avantaje: Consum foarte redus de combustibil, cuplu motor generos pentru depășiri ușoare.
- Dezavantaje: Poate fi mai zgomotos decât motoarele pe benzină, cost de achiziție mai ridicat decât 1.0 TSI.
2.0 TDI 150 CP. Un motor diesel puternic, oferind performanțe bune și un consum decent.
- Avantaje: Putere suficientă pentru majoritatea situațiilor, cuplu motor mare pentru tractare sau călătorii cu încărcătură.
- Dezavantaje: Cost de achiziție și întreținere mai mare decât 1.6 TDI.
2.0 TDI 190 CP. Cel mai puternic motor diesel, oferind performanțe excelente.
- Avantaje: Accelerare rapidă, ideal pentru cei care caută un motor diesel puternic.
- Dezavantaje: Consum de combustibil mai ridicat decât celelalte motoare diesel, cost de achiziție și întreținere mai mare.
Păreri proprietari Skoda Karoq 2017-Prezent
radupetrescu7757, părere despre Skoda Karoq 2017-Prezent
Sunt posesorul unui Karoq 2018 1.6tdi echipare Ambition plus câteva extraoptiuni.
Sunt foarte mulțumit de acest model.
La drum lung București- Iași nu am simțit nevoia să opresc ca să mă dezmorțesc. Postul de conducere este foarte bine gândit
1.5 TSI 150 CP 2020, părere despre Skoda Karoq 2017-Prezent
La primul ITP al mașinii, a fost observată o “aburire” avansată pe amortizoare. Mașina avea doar 15.000 de mile (aproximativ 24.000 km), dar Skoda refuză să le înlocuiască. Ei susțin că “aburirea” este o caracteristică normală a tuturor amortizoarelor lor. Cu toate acestea, când o înregistrare video a unui control de sănătate arată o scurgere de ulei la o treime din lungimea corpului amortizorului, iar tehnicianul lor recomandă verificarea din nou în 2 sau 3 până la 4 luni pentru a asigura siguranța, acest lucru nu inspiră încredere. Costul înlocuirii a fost estimat la 756,38 lire sterline, așa că, dacă vă gândiți să cumpărați o Skoda, luați în calcul costul suplimentar de a înlocui amortizoarele la fiecare 20.000 de mile (aproximativ 32.000 km) sau la aproximativ 2 ani de condus. Încercarea de a obține un răspuns rezonabil de la departamentul de reclamații Skoda este imposibilă.
2.0 TDI 150 CP 2018, părere despre Skoda Karoq 2017-Prezent
Sunt complet sătul de mașină, de timpul pierdut cu drumurile la reprezentanță pentru defecțiuni, și este un drum de o oră dus-întors până la reprezentanță.
Cutia DSG este puțin bruscă la plecare de pe loc.
Nu cred că spațiul portbagajului este atât de mare, dar poate mi se pare doar mie.
Am schimbat toate anvelopele cu Goodyear în loc de Bridgestone pentru că nu mai suportam confortul și zgomotul de la drum, asta m-a costat 600 de lire sterline.
Per total, nu sunt mulțumit și o voi vinde odată ce va fi finalizată reparația pe garanție.
Cât de fiabilă vi se pare mașina?
Rulment roată față înlocuit la 50.000 km (Garanție Extinsă)
Bujie incandescentă la un cilindru înlocuită la 52.000 km (Garanție Extinsă)
Încuietoare electrică a ușii șoferului înlocuită la 58.000 km (Garanție Extinsă)
Aștept senzori de control electric pentru capacul portbagajului (Sper că intră pe garanția extinsă)
1.5 TSI 150 CP 2020, părere despre Skoda Karoq 2017-Prezent
Harta Amundsen nu afișează numele orașelor și satelor, ceea ce este frustrant. Aceasta este o problemă recunoscută și nu mă aștept la o actualizare curând. Spre deosebire de Yeti-ul meu, DSG-ul nu se “târăște” (nu are creep), trebuie să folosești accelerația pentru a te mișca. Yeti avea un lanț de distribuție; acesta are o curea. Un plus major este că, spre deosebire de Yeti, ușile acoperă pragurile. Deci, nu mai am urme de noroi pe spatele pantalonilor. Mi-aș dori să existe o priză de alimentare în oglinda retrovizoare pentru camerele de bord. Yeti avea un motor de 1,2 litri, acesta are 1,5 litri și cred că rezervorul este cam mic, deoarece trebuie să alimentez mai frecvent. Am observat condens în luminile laterale, dar asta este în regulă conform manualului. Îmi place că poți omite scaunul central din spate și poți distanța scaunele exterioare apropiate sau depărtate. Mi-aș dori să existe o antenă semnificativă pe care să pot atașa o minge sau un steag. De la distanță, această mașină gri închis se confundă cu toate celelalte SUV-uri “glob”. Mă bucur că am ales interiorul din piele și jantele de 18″. În general, sunt mulțumit de ea, dar îmi lipseste Yeti-ul. Mai ales că am primit 6.400 de lire sterline pentru el și, mai târziu, l-am văzut publicat la vânzare la 10.000 de lire sterline!
1.5 TSI 2020, părere despre Skoda Karoq 2017-Prezent
Am fost să văd Kamiq-ul și am preferat Karoq-ul pentru dimensiunea și confortul său. Mașina a făcut tot ce i-am cerut și a făcut-o bine. Este confortabilă, fiabilă, ușor de condus pe autostradă și în oraș și se descurcă bine chiar și pe drumuri virajate. Portbagajul este excelent, iar scaunele au tot felul de combinații diferite, inclusiv îndepărtarea completă. Conduc un amestec de urban/suburban și consumă aproximativ 6,9 litri/100 km (41 mpg). Aș lua una din nou mâine. Am avut un Hyundai Tucson și un Mazda CX3 înainte de aceasta și aceasta este cea mai bună dintre cele 3 în general. Motorul pe benzină de 1,5 litri este foarte capabil și este suficient de rapid de pe loc.
sursă păreri: yotutube.com și parkers.co.uk/skoda/karoq/suv-2017/owner-reviews/
Consum Skoda Karoq 2017-Prezent
- 1.0 TSI 110 CP – Consum 5.9 l
- 1.0 TSI 115 CP – Comnsum 6.1 l
- 1.0 TSI 116 CP – Consum 5.3 l
- 1.5 TSI 150 CP – Consum 5.4 l
- 1.6 TDI 116 CP – Consum 4.6 l
- 2.0 TDI 116 CP – Consum 4.7 l
- 2.0 TDI 143 CP – Consum 5.0 l
- 2.0 TDI 150 CP – Consum 5.0 l
- 2.0 TDI 190 CP – Consum 5.3 l
- 2.0 TSI 190 CP – Consum 8.8 l
Producător | Skoda Auto |
Dată începere producție: | 2017 |
Țări asamblare: | Cehia, Germania, Slovacia, Rusia, China |
Clasă: | Suv Crossover Compact |
Modele: | Karoq |
PRO:
Confort.
Dotări și opțiuni diverse în versiunea standard.
Plăcut de condus.
Vizibilitate optimă.
Contra:
Motorizările de mică capacitate nu sunt ideale pe autostradă.
Date tehnice și modele:
Skoda Karoq (facelift 2021)
2021 – SUV
Putere : de la 116 la 150 CP | Dimensiuni: 4384 x 1841 x 1632 mm
Skoda Karoq Scout
2018 – 2021 SUV
Putere : de la 150 la 190 CP | Dimensiuni: 4399 x 1841 x 1628 mm
Skoda Karoq
2017 – 2021 SUV
Putere : de la 110 la 190 CP | Dimensiuni: 4382 x 1841 x 1607 mm
sursă date: auto-data.net
Galerie Foto Skoda Karoq

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.
Este o mașină bună! Impunătoare, ieftină și nu consumă chiar mult!
Nu dezamageste. Consum redus, motor performant, este practică. De fiabilitate nu pot spune inca pentru ca nu o am de mult timp, asta va dovedi in timp.
“Karoq se poziționează între Kamiq și Kodiaq, fiind mai mică decât Kamiq dar mai mare în comparație cu Kodiaq”
E un pic pe dos dar poate din graba autorul a gresit….