Seat Ateca 2016-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 16 februarie 2025

Info și istoric:

Seat Ateca este un autoturism de tip Suv Crossover Compact produs de către compania spaniolă Seat începând cu anul 2016 și până în prezent. Este primul model de tip SUV al companiei Seat și este construit pe platforma grupului Volkswagen MQB A1. Este un model ce se situează între Arona și Terraco în gama de SUV-uri a Seat. Modelul a fost prezentat pentru prima data la salonul Auto Geneva Motor Show în 2011 ca concept sub numele de Seat IBX iar mai apoi în 2015 ca concept SEAT 20V20. Pentru că Seat face parte din familia Volkswagen, modelul Ateca este produs la fabrica Skoda din Cehia alături de Skoda Karoq pentru a reduce costurile. În anul 2020, Ateca a primit un facelift ce a venit cu bumbere noi, grila radiator remodelată și noi faruri led. În anul 2022, Seat Ateca s-a comercializat în 48.353 de exemplare în Europa iar producția totală a fost de 58.157 modele. Versiunea performantă poartă denumirea de Cupra Ateca și beneficiază de un motor de 2.0 litri pe benzină turbo ce poate dezvolta aproximativ 300 cai putere. Este o versiune echipată cu o cutie de viteze automată în șapte rapoarte DSG ce poate atinge de la 0 la 100 km pe oră în doar 5.4 secunde. 

Prețul unui model nou de Seat Ateca începe de la aproximativ 22.240 euro și poate depăși 32.104 euro la versiunea X-Perience. Versiunile disponibile spre configurare ale Ateca sunt: Reference, Style, FR și X-Perience. Un model poate fi configurat cu motorizare pe benzină de 1.0 litri TSI cu 110 cai putere, 1.5 litri pe benzină TSI cu 150 cai putere și 2.0 litri TDI cu 150 cai putere. Seat Ateca se poate configura cu o cutie de viteză manuală în șase rapoarte sau cutie automată DSG. Majoritatea versiunilor sunt disponibile cu tracțiune față.


Probleme Seat Ateca 2016-Prezent

Sisteme electrice. Proprietarii au semnalat diverse probleme electrice, de la motorul ștergătoarelor, sistemul de navigație, becuri, până la aerul condiționat.

Discuri de frână. Uzura prematură a discurilor de frână este o problemă frecvent întâlnită.

Cutia automată DSG. Anumite modele echipate cu transmisie DSG au prezentat disfuncționalități, manifestate prin schimbări bruște sau întârziate ale treptelor de viteză.

Probleme cu infotainmentul. Mulți utilizatori au raportat probleme cu sistemul de infotainment, cum ar fi ecrane care se blochează sau funcționalități care nu funcționează corect.

Sistemul de parcare automat. Unele mașini au probleme cu sistemul de parcare automat care nu se dezactivează întotdeauna corect.

Indicatori/semnale de viraj. Unele modele au probleme cu indicatorii de viraj care nu funcționează corect.

Calitatea materialelor interioare. Unele plastice din interior pot părea puțin cam tari și nu la fel de premium precum cele de la VW Tiguan, de exemplu.

Zgomot la rulare. La viteze mai mari, zgomotul vântului și al anvelopelor poate fi deranjant pentru unii pasageri.

Suspensia poate fi rigidă. Suspensia este reglată pentru a oferi o ținută de drum bună, dar poate fi cam rigidă pe drumurile denivelate.

1.4 TSI 125 CP. Acest motor a avut unele probleme cu distribuția și cu consumul de ulei.

2.0 TDI 190 CP. Deși puternic, acest motor a fost asociat cu unele probleme la sistemul de injecție.

S-au raportat probleme legate de: cadrul banchetei spate, martori aprinși, cuplu motor prea mic la viteze mici, crăpături la cadrul scaunului față, probleme cu frâna de mână electronică etc. sursă probleme și explicația lor – www.whatcar.com/seat/ateca/estate/used-review/n840/reliability


Motoare bune și fiabile Seat Ateca 2016-Prezent

1.4 TSI 150 CP. Acest motor pe benzină este recunoscut pentru fiabilitatea sa și performanțele echilibrate.

1.5 TSI 150 CP. Un motor pe benzină echilibrat, oferind un compromis bun între performanță și consum.

2.0 TDI 150 CP. Pentru cei care preferă motoarele diesel, această variantă oferă un bun raport între putere și consum.


Păreri proprietari Seat Ateca 2016-Prezent

Majoritatea proprietarilor apreciază designul atractiv și manevrabilitatea modelului Ateca. Cu toate acestea, unii au menționat probleme legate de sistemele electrice și uzura prematură a anumitor componente. Este recomandat ca, înainte de achiziție, să verificați istoricul de service al vehiculului și să vă asigurați că toate campaniile de rechemare au fost efectuate.

1.4 TSI 2017
Am cumpărat mașina mea second-hand bazându-mă pe recenziile jurnaliștilor auto. În general, mașina se conduce plăcut, cu o manevrabilitate bună. Cu toate acestea, la fel ca alți recenzori, am experimentat frânarea automată stupidă care intră în funcțiune atunci când nu există absolut niciun pericol. Acest lucru se poate întâmpla pe drumurile înguste de țară, precum și pe unele curbe de pe drumurile A. Acum sunt conștient de această anomalie de frânare, dar prima dată, soția mea aproape că a lovit parbrizul!

În general, a fost fiabilă, cu excepția faptului că a avut nevoie de o pompă de ulei (se pare că este fabricată din plastic) când era în afara garanției, dar cu un kilometraj scăzut (probabil în jur de 25k la momentul respectiv).

Deoarece este modelul Excellence, are câteva extra-uri foarte utile. Scaunele încălzite și camera de marșarier sunt foarte utile. Pentru dimensiuni atât de compacte, este surprinzător de spațioasă, deși a fost un compromis față de precedentul nostru Nissan X Trail dci din 2008, care era o mașină break foarte spațioasă (dar care avea probleme cu filtrul de particule diesel). Câteva mici neajunsuri – soția mea, care este scundă, constată că este dificil să ajungă la hayonul din spate pentru a-l închide.

Am avut, de asemenea, probleme cu bateriile din telecomandă care se descarcă foarte repede și te pot lăsa blocat! Sistemul de navigație nu este nici el cel mai intuitiv, iar recent prefer să folosesc hărțile Google actualizate de pe telefonul meu mobil.

2.0 TDI 150 CP 2019
Îmi place mașina, doar că mi-aș dori ca sistemul de frânare de siguranță a scaunului să nu frâneze brusc când nu este nimic în jur. De asemenea, mi-aș dori să am un volan încălzit, deoarece iau anticoagulante și volanul este rece iarna. Spațiul este cu adevărat surprinzător și are mai mult loc decât multe SUV-uri de dimensiuni medii. Seat produce mașini accesibile și foarte plăcute de condus. Recomand cu căldură.

1.0 TSI EVO 2020
O mașină bună de familie, care se conduce foarte bine pentru un SUV. Are un raport calitate-preț mai bun decât VW Tiguan și Skoda Karoq. Este foarte bine echipată în această variantă. Are multe tehnologii utile și este bine construită. Motorul de 1.5 cu DSG este perfect pentru orice situație. Ar trebui să-și păstreze valoarea la revânzare. Recomandată.

2.0 TSI 2019
O mașină atât de confortabilă și puternică, atât de ușor de condus și transformă călătoriile în unele calme și relaxante. Cu toate acestea, dacă Seat ar fi fost puțin mai realist în privința consumului, poate că aș fi luat în considerare un model cu o putere mai mică. Are o prezență bună pe șosea, dar este poate puțin cam mare pentru condusul în Londra. Funcțiile automate se adaugă la confort, dar uneori pot fi puțin iritante.

sursă păreri: parkers.co.uk/seat/ateca/suv-2016/14-tsi-xcellence-5d/owner-reviews/


Producător Seat
Dată începere producție: 2016
Țări asamblare: Cehia, Algeria
Clasă: Suv Crossover Compact
Modele: Ateca

PRO:

  • Aspect exterior modern.
  • Preț de achiziție optim.
  • Consum redus de combustibil și motorizări eficiente.
  • Manevrabilitate optimă.

Contra:

  • Interior simplist.

Siguranță:

La testele Euroncap din anul 2016, Seat Ateca a obținut cinci stele din cinci. Ratingul pasagerilor adulți fiind de 93% iar cel a pasagerilor copii de 84%.

Date tehnice și modele:

Seat Ateca I (facelift 2020)
2020 – SUV
Putere : de la 115 la 190 CP | Dimensiuni: 4381 x 1841 x 1625 mm
Seat Ateca I
2016 – 2020 SUV
Putere : de la 115 la 190 CP | Dimensiuni: 4363 x 1841 x 1625 mm

sursă date: auto-data.net

Consum Seat Ateca 2016-Prezent

  • 1.0 litri TSI 115 CP – Consum 5.5 – 6.5 %
  • 1.4 litri TSI 150 CP – Consum 6.0 – 7.0 %
  • 1.5 litri TSI 150 CP – Consum 5.5 – 6.5 %
  • 2.0 litri TSI 190 CP – Consum 7.0 – 8.0 %
  • 1.6 litri TDI 115 CP – Consum 4.5 – 5.5 %
  • 2.0 litri TDI 150 CP – Consum 5.0 – 6.0 %
  • 2.0 litri TDI 190 CP – Consum 6.0 – 7.0 %

Competitori și Alternative:

  • Volkswagen Tiguan. Oferă un interior spațios și o gamă variată de motorizări.
  • Skoda Karoq. Similar din punct de vedere tehnic cu Ateca, dar cu un design diferit și, uneori, la un preț mai competitiv.
  • Mazda CX-5. Cunoscută pentru fiabilitatea sa și designul atrăgător.
  • Hyundai Tucson. Oferă o garanție extinsă și un raport bun calitate-preț.
  • Kia Sportage. Similar cu Tucson, cu un design modern și dotări generoase.
  • Nissan Qashqai. Un SUV popular, cu un design atractiv și o gamă largă de motorizări.
  • Peugeot 3008. Un SUV cu un interior modern și un design exterior distinctiv.

Concluzie

Seat Ateca este o alegere solidă în segmentul SUV-urilor compacte, mai ales dacă optezi pentru motoarele 1.5 TSI sau 2.0 TDI. Cu toate acestea, este important să verifici istoricul mașinii și să te asiguri că a fost întreținută corespunzător. Dacă bugetul permite, alternative precum Volkswagen Tiguan sau Skoda Karoq pot oferi o experiență similară sau chiar mai bună.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *