Info și istoric:
Renault Arkana este un autoturism de tip SUV crossover produs de către compania Renault începând cu anul 2019 în Rusia, 2020 în Corea de Sud și 2021 în Kazakhstan. Este un model ce are o linie a acoperișului înclinată și diferă ca platformă în funcție de zonă. În Rusia, modelul are la bază o platformă mai veche de Duster B0 dar în Corea de Sud utilizează o platformă mai avansată precum CMF-B și denumirea de Renault Samsung XM3. Termenul de Arkana, conform spuselor celor de la Renault, provine din latină „arcanum” ceea ce traduce prin secret. Interiorul modelului Arkana este asemănător cu cel al modelelor Renault Zoe sau Clio și are o consolă centrală cu trei guri de ventilație. Consola măsoară între 4.2, 7.0 și 10.2 inch ăn funcție de modelul ales. Arkana este primul model de tip Suv Coupe al companiei Renault și se poate configura și sub motorizare de tip hibrid.
Debutul lui Renault Arkana a fost în Mai 2019 în Rusia și aici este de asemenea asamblat la fabrica din Moscova. Prima apariție a fost în 2018 la salonul auto de la Moscova. Modelul rusesc folosește platforma B0 mai veche dar care a fost puternic îmbunătățită. Modelul rusesc folosește un motor pe benzină de 1.3 litri turbo alături de cutie Jatco CVT8. Modelu Sud Corean folosește platforma mai nouă CMF dar are doar tracțiune față în comparație cu platforma B0. Versiunea CMF este de asemenea mai lungă cu 25 mm față de B0. Versiunea Sud Coreană se poate configura cu două motorizări: de 1.3 litri turbo cu transmisie EDC sau 1.6 litri cu transmisie Jatco CVT7. Versiunea pentru Europa a fost lansată în Septembrie 2020 și folosește platforma Sud Coreană. Modelul european are la bază un motor mild hibrid de 1.3 litri turbo pe benzină, cuplat la o cutie în șapte rapoarte EDC. Pe partea de transmisie, Renault Arkana beneficiază de cutie manuală în cinci și șase rapoarte și cutie automată în șapte rapoarte și X-Tronic.
Cât costa Renault Arkana în anul 2022? Modelul pornește de la suma de aproximativ 26.100 euro și poate crește în funcție de configurația aleasă.
Cât costa Renault Arkana în anul 2024? Modelul pornește de la suma de aproximativ 26.350 euro și poate crește în funcție de configurația aleasă. Versiunea esprit Alpine având un preț de pornire de la 31.350 euro.
Ce versiuni de Renault Arkana sunt disponibile spre configurare? Renault Arkan poate fi configurat în versiuni precum: Equilibre, Techno, RS Line, Equilibre E-Tech Full Hybrid 145, Techno E-Tech Full Hybrid 145 și E-Tech Engineered Full Hybrid 145. Versiunea din urmă fiind cea mai costisitoare și având un preț de plecare de la aproximativ 33.300 euro. Versiunea e-tech full hybrid 145 se diferențiază de Equilibre prin dotări și opțiuni precum: volan încălzit, scaune față încălzite, banchetă spate rabatabilă, scaun șofer cu reglaj electric, planșeu portbagaj, volan din piele, oglindă retrovizoare interioară – fără ramă, jante aliaj 18, trapă, asistență unghi mort etc.
Siguranță Renault Arkana – La testele de siguranță EuroNcap din anul 2019, Arkana a obținut 5 stele. Modelul testat fiind Renault Captur 1.0 TCe, LHD.
Probleme semnalate Renault Arkana 2019-Prezent
Probleme la sistemul multimedia. Uneori, sistemul de infotainment Easy Link poate avea lag sau poate reporni singur. Sistem multimedia (R-Link) care poate avea întârzieri sau erori ocazionale
Cutia de viteze EDC automată. În unele cazuri, schimbările pot fi lente sau pot apărea smucituri, mai ales la modelele echipate cu motorul 1.3 TCe.
Probleme electrice minore. Sensibilități la senzori de parcare, camere de marșarier sau erori în tabloul de bord.
Sistemul de direcție. Unele modele au suferit de probleme cu calibrarea sistemului de direcție electronică, ceea ce poate duce la supraîncălzire și pierderea asistenței la direcție
Uzura prematură a discurilor de frână. Unii utilizatori au raportat că discurile se uzează relativ repede, mai ales la utilizarea intensivă în oraș.
Izolație fonică medie. Pe autostradă, unele versiuni pot avea un zgomot aerodinamic mai pronunțat decât rivalii premium.
Spațiu limitat în spate. Datorită designului coupe, spațiul pentru cap în bancheta din spate poate fi limitat pentru pasagerii mai înalți.
Suspensie fermă. Suspensia este reglată mai ferm pentru a menține stabilitatea pe viraje, ceea ce poate afecta confortul pe drumuri cu denivelări.
Calitatea materialelor din interior. Unii utilizatori au remarcat că materialele din interior, deși moderne, pot părea puțin ieftine în comparație cu concurența, în special pe modelele de bază.
Alte probleme semnalate:
- Din cauza unei calibrări defectuoase a computerului electronic de servodirecție, poate apărea supraîncălzirea. Rechemare Arkana 2019-2021.
- Rechemare Arkana 2022 legată de supra-încălzirea servodirecției electrice.
- Probleme cu cutia de viteze automate. Poate schimba greu vitezele.
Motoare fiabile și bune Renault Arkana 2019-Prezent
1.3 TCe 140/160 CP mild hybrid, benzină. Dezvoltat împreună cu Mercedes-Benz, acest motor de 1.3L turbo este fiabil, dar necesită schimburi regulate de ulei și un stil de condus precaut pentru a evita depunerile de carbon. Varianta de 160 CP oferă o experiență mai sportivă, iar consumul este decent.
1.6 E-Tech Hybrid 145 CP full hybrid. Aceasta este varianta cea mai eficientă pentru oraș, având un consum redus și fiabilitate bună. Este bazată pe tehnologia hibridă dezvoltată de Renault și folosită și pe Clio și Captur. Lipsa cutiei de viteze clasice, folosește o transmisie multi-mode automată, reduce riscul de defecțiuni.
Păreri proprietari Renault Arkana 2019-Prezent
În general, proprietarii de Renault Arkana sunt mulțumiți de designul mașinii, de performanțele motoarelor, de confortul interior și de tehnologiile moderne oferite. Unii menționează ca puncte negative spațiul interior limitat și prețul ușor ridicat.
dorinion1604, părere despre Renault Arkana 2019-Prezent
Am cumpărat Renault Arkana hibrid e tech in iunie 2023, pentru oras.
Din cei 16000 km parcursi pana in prezent,am condus aprox 90 % in oras si 10% extra urban.
Urban consum 4,2-4,5%,eu, 4,5-4,8% sotia , iar pe autostrada ,vara,luna iunie,pana la aeroport Constanta -Otopeni,dus/intors,viteza 120-135 km/ora,alimentat pompa/pompa,5,35%.
Acum iarna,de Crăciun,acelasi traseu,viteza 110-120 km/ora, deoarece era ceata,noaptea,temperatura exterioara +4grade,alimentat la fel pompa/pompa , consum 5,8%.
Recunosc ca Toyota este tata si mama hibridelor,no 1,dar,in urma testelor cu ambele masini,am ales Arkana.
Habitaclu este ,sau cel putin pare mai mare ,porbagajul este exact ce trebuie,este cu mult mai inalta,asta imi doream.
cristi4888, părere despre Renault Arkana 2019-Prezent
Eu am mers cu Arkana Techno full hybrid astă vară 6000 km 80 % autostradă (Ungaria,Slovenia,Italia, Franța) cu un consum mediu de 5,1%.
Este foarte o.k.,și foarte rapidă la plecare de pe loc.
Am condus Toyota hybrid,Ford Kuga plug-in hybrid.
Arkana este superioară.
Am cumpărat această mașină nouă în iunie 2022. Sunt un utilizator pensionar cu kilometraj redus, mașina, la aproape 2 ani vechime, a parcurs doar 7.000 de mile (aproximativ 11.200 km). Am constatat că este o mașină confortabilă, cu o performanță mai mult decât adecvată (de fapt, este ușor să faci roțile din față să patineze dacă nu ești atent!). În ceea ce privește consumul, obțin 44 mpg (mile per gallon – aproximativ 6,4 litri/100 km) în conducerea generală, fără a utiliza modurile ‘ECO’ sau ‘SPORT’, puțin mai mult mpg la drumuri mai lungi, în ciuda faptului că locuiesc într-o zonă foarte deluroasă a Regatului Unit. Unele dintre “ajutoarele pentru conducere” sunt, în opinia mea, inutile și nu am folosit nici corecția de bandă, nici parcarea automată, scaunele reglabile electric sunt inutile și nefolosite. Singura problemă pe care am avut-o de la achiziție este la umplerea rezervorului de benzină, indiferent de benzinăria sau pompa pe care o folosesc, pompa se oprește mereu, ceea ce ar putea indica faptul că sistemul de aerisire a rezervorului este cumva blocat. Acest lucru a fost raportat la dealerul de la care am achiziționat mașina la prima revizie, s-a presupus că a fost verificat și s-a declarat că este în regulă, dar problema persistă, iar umplerea durează o veșnicie! Ca proprietar care nu mai este la prima tinerețe, poziția de conducere mai înaltă este utilă pentru a intra și ieși din mașină, iar confortul scaunelor este bun, tempomatul adaptiv este foarte util la drumurile mai lungi. Una peste alta, după aproape 2 ani de când o dețin, sunt mulțumit de mașină și aș spune că, ca automată cu 7 trepte, este o achiziție mai bună decât versiunea automată 1.6 “Full Hybrid” cu 4 trepte.
sursă păreri: youtube.com și honestjohn.co.uk/owner-reviews/renault/arkana-2021/
Consum Renault Arkana 2019-Prezent
- 1.3 TCE 140 CP – Consum 5.8 l
- 1.6 143 CP E-Tech Hybrid – Consum 4.9 l
- 1.6 114 CP – Consum 7.7 l
- 1.3 TCE 150 CP – Consum 7.2 l
- 1.3 140 CP Mild Hybrid – Consum 5.8 l
- 1.3 158 CP Mild Hybrid – Consum 5.8 l
Date tehnice și modele:
Renault Arkana (facelift 2023)
2023 – Coupe, SUV
Putere : de la 140 la 158 CP | Dimensiuni: 4568 x 1576 mm
Renault Arkana
2019 – Coupe, Crossover
Putere : de la 114 la 150 CP | Dimensiuni: 4568 x 1843 x 1576 mm
sursă date: auto-data.net
Competitori și Alternative:
- Citroen C4
- Mazda CX-30
- Toyota C-HR
- VW T-Roc
- Audi Q3 Sportback
Galerie Foto – Renault Arkana
Prezentare Video – Renault Arkana

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.
Am cumparat aceasta masina acum 1 saptamana, deci nu pot sa dau inca in verdict final asupra fiabilitatii, am avut o mica eroare cu bateria modulului de SOS, dar am inteles ca exista posibilitatea cand faci multe drumuri scurte sa mai apara aceasta eroare deoarece nu are suficient timp sa se incarce bateria. A aparut o singura data si cam atat. Si din nou o mica eroare cu butonul sau senzorii de mentinere a benzii, desii erau activati nu isi faceau treaba, posibil sa fi fost masina murdara sau o eroare. Acum totul ok. Dar am doar 850 km revin mai tarziu daca este cazul de alte probleme. Interiorul unei masini echipate full arata extraordinar si ai tot ce iti poti dori la o masina, volan incalzit, scaune incalzite si actionate electric, lane asisst, pilot automat cu pastrarea distantei, apple car play si android auto cu fir, incarcare wireless, camera marsarier, trapa, plafon negru, lumini ambientale. Deci interior excelent. Spatiul de depozitare atat in usii cat si in cotiera sau torpedo nu este grozav, se poate mai bine am trecut de la tiguan la arkana si pot spune ca se poate mai bine. Costuri de intretinere si consum, inca nu stiu. Pana acum consuma aproximativ 8,3 in scadere de la 9,2 am prea putini km sa ma exprim( motorul este 1,33 benzina 160 cp EDC 7 trepte. Bancheta spate este rabatabila 60/40 eu sunt schior deci nu prea imi place. Spatiu in portbagaj este decent dar si aici se poate mai bine. Am roate de rezerva de dimensiuni reduse, apoi inca un spatiu de depozitare pentru trusa de scule stingator si toate maruntisurile, si apoi in portbagaj ce mai ramane aproximativ 4 trolere de avion. Deci as zice eu pentru 3 adulti. Desii mie imi place teribil masina este posibil sa fiu incantat ca este noua si sa nu fiu obiectiv, clar se poate mai bine de aceea a si primit 4 stele pe alocuri si nu 5. Aaa si plasticele de protectie noroi de deasupra rotilor sunt enervante, la tiguan aveam ceva material soft fabrik si era mai bine antifonat, zgomotul de rulare si vant la vitezede croaziera 120-140 km pronuntat. Avand aparatori de plastic cand mergi prin pietricele si le arunca in plasticul acela se aude si este enervant. Suspensia este un pic rigida, aproximativ ca un seat pentru cine a avut seat. Denivelarile trebuie sa le iei mai incet. Si cam atat deocamdata.