Info și istoric:
Renault Arkana este un autoturism de tip SUV crossover produs de către compania Renault începând cu anul 2019 în Rusia, 2020 în Corea de Sud și 2021 în Kazakhstan. Este un model ce are o linie a acoperișului înclinată și diferă ca platformă în funcție de zonă. În Rusia, modelul are la bază o platformă mai veche de Duster B0 dar în Corea de Sud utilizează o platformă mai avansată precum CMF-B și denumirea de Renault Samsung XM3. Termenul de Arkana, conform spuselor celor de la Renault, provine din latină „arcanum” ceea ce traduce prin secret. Interiorul modelului Arkana este asemănător cu cel al modelelor Renault Zoe sau Clio și are o consolă centrală cu trei guri de ventilație. Consola măsoară între 4.2, 7.0 și 10.2 inch ăn funcție de modelul ales. Arkana este primul model de tip Suv Coupe al companiei Renault și se poate configura și sub motorizare de tip hibrid.
Debutul lui Renault Arkana a fost în Mai 2019 în Rusia și aici este de asemenea asamblat la fabrica din Moscova. Prima apariție a fost în 2018 la salonul auto de la Moscova. Modelul rusesc folosește platforma B0 mai veche dar care a fost puternic îmbunătățită. Modelul rusesc folosește un motor pe benzină de 1.3 litri turbo alături de cutie Jatco CVT8. Modelu Sud Corean folosește platforma mai nouă CMF dar are doar tracțiune față în comparație cu platforma B0. Versiunea CMF este de asemenea mai lungă cu 25 mm față de B0. Versiunea Sud Coreană se poate configura cu două motorizări: de 1.3 litri turbo cu transmisie EDC sau 1.6 litri cu transmisie Jatco CVT7. Versiunea pentru Europa a fost lansată în Septembrie 2020 și folosește platforma Sud Coreană. Modelul european are la bază un motor mild hibrid de 1.3 litri turbo pe benzină, cuplat la o cutie în șapte rapoarte EDC. Pe partea de transmisie, Renault Arkana beneficiază de cutie manuală în cinci și șase rapoarte și cutie automată în șapte rapoarte și X-Tronic.
Cât costa Renault Arkana în anul 2022? Modelul pornește de la suma de aproximativ 26.100 euro și poate crește în funcție de configurația aleasă.
Cât costa Renault Arkana în anul 2024? Modelul pornește de la suma de aproximativ 26.350 euro și poate crește în funcție de configurația aleasă. Versiunea esprit Alpine având un preț de pornire de la 31.350 euro.
Ce versiuni de Renault Arkana sunt disponibile spre configurare? Renault Arkan poate fi configurat în versiuni precum: Equilibre, Techno, RS Line, Equilibre E-Tech Full Hybrid 145, Techno E-Tech Full Hybrid 145 și E-Tech Engineered Full Hybrid 145. Versiunea din urmă fiind cea mai costisitoare și având un preț de plecare de la aproximativ 33.300 euro. Versiunea e-tech full hybrid 145 se diferențiază de Equilibre prin dotări și opțiuni precum: volan încălzit, scaune față încălzite, banchetă spate rabatabilă, scaun șofer cu reglaj electric, planșeu portbagaj, volan din piele, oglindă retrovizoare interioară – fără ramă, jante aliaj 18, trapă, asistență unghi mort etc.
Siguranță Renault Arkana – La testele de siguranță EuroNcap din anul 2019, Arkana a obținut 5 stele. Modelul testat fiind Renault Captur 1.0 TCe, LHD.
Probleme semnalate Renault Arkana 2019-Prezent
- Din cauza unei calibrări defectuoase a computerului electronic de servodirecție, poate apărea supraîncălzirea. Rechemare Arkana 2019-2021.
- Rechemare Arkana 2022 legată de supra-încălzirea servodirecției electrice.
- Probleme cu cutia de viteze automate. Poate schimba greu vitezele.
Producător | Renault |
Dată începere producție: | 2019 |
Țări asamblare: | Rusia, Ucraina, Corea de Sud, Kazakhstan |
Clasă: | Suv Compact Crossover |
Modele: | LJC, LJL |
PRO:
Design atractiv.
O mulțime de echipamente standard.
Interior practic.
Contra:
Scaunele spate nu sunt pliabile.
Performanțe medii.
Probleme, în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: probleme cu direcția din cauza calibrării defectuoase a computerului electronic de servo.
Date tehnice și modele:
Renault Arkana (facelift 2023)
2023 – Coupe, SUV
Putere : de la 140 la 158 CP | Dimensiuni: 4568 x 1576 mm
Renault Arkana
2019 – Coupe, Crossover
Putere : de la 114 la 150 CP | Dimensiuni: 4568 x 1843 x 1576 mm
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Motorul de 1.3 TCE de 140 cai putere are un consum mixt de 5.8 litri la 100 km.
Competitori și Alternative:
- Citroen C4
- Mazda CX-30
- Toyota C-HR
- VW T-Roc
- Audi Q3 Sportback
Pagina oficială ,click aici.
Galerie Foto – Renault Arkana
Prezentare Video – Renault Arkana
Am cumparat aceasta masina acum 1 saptamana, deci nu pot sa dau inca in verdict final asupra fiabilitatii, am avut o mica eroare cu bateria modulului de SOS, dar am inteles ca exista posibilitatea cand faci multe drumuri scurte sa mai apara aceasta eroare deoarece nu are suficient timp sa se incarce bateria. A aparut o singura data si cam atat. Si din nou o mica eroare cu butonul sau senzorii de mentinere a benzii, desii erau activati nu isi faceau treaba, posibil sa fi fost masina murdara sau o eroare. Acum totul ok. Dar am doar 850 km revin mai tarziu daca este cazul de alte probleme. Interiorul unei masini echipate full arata extraordinar si ai tot ce iti poti dori la o masina, volan incalzit, scaune incalzite si actionate electric, lane asisst, pilot automat cu pastrarea distantei, apple car play si android auto cu fir, incarcare wireless, camera marsarier, trapa, plafon negru, lumini ambientale. Deci interior excelent. Spatiul de depozitare atat in usii cat si in cotiera sau torpedo nu este grozav, se poate mai bine am trecut de la tiguan la arkana si pot spune ca se poate mai bine. Costuri de intretinere si consum, inca nu stiu. Pana acum consuma aproximativ 8,3 in scadere de la 9,2 am prea putini km sa ma exprim( motorul este 1,33 benzina 160 cp EDC 7 trepte. Bancheta spate este rabatabila 60/40 eu sunt schior deci nu prea imi place. Spatiu in portbagaj este decent dar si aici se poate mai bine. Am roate de rezerva de dimensiuni reduse, apoi inca un spatiu de depozitare pentru trusa de scule stingator si toate maruntisurile, si apoi in portbagaj ce mai ramane aproximativ 4 trolere de avion. Deci as zice eu pentru 3 adulti. Desii mie imi place teribil masina este posibil sa fiu incantat ca este noua si sa nu fiu obiectiv, clar se poate mai bine de aceea a si primit 4 stele pe alocuri si nu 5. Aaa si plasticele de protectie noroi de deasupra rotilor sunt enervante, la tiguan aveam ceva material soft fabrik si era mai bine antifonat, zgomotul de rulare si vant la vitezede croaziera 120-140 km pronuntat. Avand aparatori de plastic cand mergi prin pietricele si le arunca in plasticul acela se aude si este enervant. Suspensia este un pic rigida, aproximativ ca un seat pentru cine a avut seat. Denivelarile trebuie sa le iei mai incet. Si cam atat deocamdata.