Info și istoric:
Ford EcoSport este un Suv din gama subcompactelor produs inițial în Brazilia începând cu anul 2003. A doua generație a fost lansată în 2012 și s-a produs în fabrici din țări precum Tailanda, Rusia și România. În piața din Statele Unite și-a făcut intrarea în anul 2018. EcoSport este o mașină optimă mai ales pentru traficul urban datorită dimensiunilor reduse și consumului redus de combustibil. Modelul poate face față și traficului rural datorită motorizărilor performante și gardei înalte. EcoSport are un preț de achiziție redus fiind unul dintre cele mai accesibile din gama Suv-urilor de mici dimensiuni. Mașina are costuri de întreținere reduse și consum redus de combustubil datorită motoarelor de mici dimensiunii și greutății reduse ale autovehiculului.
Prima generație a fost proiectată de către Centrul de Dezvoltare Ford Brazilia și s-a bazat ca platformă pe versiunea europeană de Ford Fiesta și Fusion MPV. Modelul a devenit unul dintre cele mai bine vândute modele din Brazilia, Argentina, Venezuela și Mexic. În 2011 a reușit să obțină vânzări de peste 700.000 de unități. Pe prima versiune regăsim motorizări precum 1.0 litri benzină, 1.6 litri benzină, 2.0 litri benzină ș 1.4 litri diesel. În anul 2007 Ecosport a primit un facelift ce aduce modificări ale aspectului.
A doua generație a fost dezvoltată în cadrul global de dezvoltare Ford în centrul din Brazilia. Are la bază modelul Ford Fiesta din anul 2011 sub platforma B2E. Conceptul a fost expus la salonul Auto la New Delhi în Ianuarie 2012. În 2015, Ford a reușit să comercializeze peste 200.000 de modele Ecosport, 112.000 fiind vândute doar în India iar restul au fost exporatte în Africa de Sud, Taiwan, Japonia, Australia și desigur Europa. Ca motorizări regăsim pe benzină motorul de 1.0 litri, 1.5 litri, 1.6 litri și 2.0 litri. Pe motorină regăsim motorul de 1.5 litri. Ca transmisie regăsim cutie în 5 rapoarte manuală, 6 rapoarte manuală, 4 rapoarte manuală și 6 rapoarte automată. În anul 2017 a primit un facelift iar în 2021 al doi-lea facelift. Din 2022 Ford nu se va mai comercializa în SUA și India. În total ca vânzări, modelul s-a comercializat cel mai bine în Europa.
În ce variante se poate comanda Ford EcoSport? Regăsim EcoSport în varianta Titanium, ST-Line și Active.
Ce preț are noul Ford EcoSport? Ford EcoSport pornește de la prețul de 20.300 euro în varianta Titanium iar cea Active și ST-Line pornesc de la 21.800 euro.
Este Ford EcoSport o mașină fiabilă? EcoSport s-a clasat pe locul 25 din 29 de competitori.
Ce costuri de întreținere are Ford EcoSport? Costurile lui EcoSport sunt medii în comparație cu alți concurenți.
Ce consum are noul EcoSport? Motorul de 1.0 EcoBoost de 125 cai putere pe benzină are un consum mixt de 6.2 litri la 100 km.
Este Ford EcoSport o mașină sigură? La testele de siguranță Euro NCAP din 2013, modelul a obținut 4 stele din 5. Modelul testat fiind Ford EcoSport Titanium, LHD.
Ce greutate are Ford Ecosport? EcoSport are o greutate de aproximativ 1370 kg. Greutatea poate să diferă în funcție de motorizare și dotări.
Producător | Ford |
Dată începere producție: | 2003 |
Țări asamblare: | Brazilia, India, România, Tailanda, China, Rusia, Vietnam |
Clasă: | Suv Sub-Compact |
Modele: | 1 2003, BK 2012 |
PRO:
Cost de achiziție redus.
Aspect modern.
Opțiuni și dotări optime având în vedere prețul.
Contra:
Necesită îmbunătățiri, a doua generație este deja de 10 ani.
Motorul în 3 cilindrii de 1.0 litri nu este cea mai bună idee pentru o caroserie de peste 1300 kg.
Probleme, în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: zgomot la frânare, probleme cu schimbarea vitezelor, probleme pe partea electrică cu scurt-circuituri aleatorii.
Date tehnice și modele:
Ford EcoSport II (facelift 2017)
2017 – SUV
Putere : de la 100 la 166 CP | Dimensiuni: 4273 x 1765 x 1653 mm
Ford EcoSport II
2013 – 2017 SUV
Putere : de la 90 la 140 CP | Dimensiuni: 4273 x 1765 x 1650 mm
Ford EcoSport I – 2003
SUV
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: 6.2 litri la motor de 1.0 ecobosot cu 125 cp mixt.
Competitori și Alternative:
- Fiat 500X
- Ford Escape
- Haval H2
- Holden Captiva
- Holden Equinox
- Holden Trax
- Honda CR-V
- Honda HR-V
- Hyundai Kona
- Hyundai Tucson
- Hyundai Venue
- Jeep Compass
- Jeep Renegade
- Kia Sportage
- Mahindra XUV500
- Mazda CX-3
- Mazda CX-30
- Mazda CX-5
- MG ZS
- Mitsubishi ASX
- Mitsubishi Outlander
- Nissan Juke
- Nissan Qashqai
- Nissan X-Trail
- Peugeot 2008
- Renault Captur
- Renault Koleos
- Subaru XV
- Suzuki Ignis
- Suzuki Jimny
- Suzuki S-Cross
- Suzuki Vitara
- Toyota C-HR
- Toyota RAV4
Pagina oficială ,click aici.
» Piese și accesorii pentru mașina ta la cele mai mici prețuri! Click pe linkul roșu! «
-- Piese Auto la super pret -- Anvelope Auto la super pret -- Jante Auto la super pret -- Camere filmat Auto la super pret -- Statii Radio Auto la super pret -- Boxe Auto la super pret --
-- Huse Scaune Auto la super pret - - Covorase Auto la super pret - - Becuri Auto la super pret - - Baterii Auto la super pret - - Compresoare Auto la super pret --
Mihai - mai 17, 2022 @ 13:16
O masina corecta, creata mai ales pentru traficul urban. Detin modelul din 2016 cu motor de 1 litru. Pentru distante scurte si fara sa o incarc este ok. Nu este un motor performant dar are consum rezonabil pentru un motor pe benzina,
Laur Oprea - mai 22, 2022 @ 15:34
Nu este perfecta dar este o masina buna. Detin un Ecosport de aproximativ 2 ani, luat sh. In afara de benzina si schimburile de ulei nu a necesitat altceva.
catalin mihai - decembrie 15, 2022 @ 10:15
detin un Ecosport 1.0 140 cp de 5 ani in martie , 0 probleme foarte multumit 80k km
NICOLAE VALCEANU - august 9, 2023 @ 07:05
Super masina,o am de 3 ani zero probleme,folosesc ulei germam…bate multe masini la cur in confort,functionare si dotari,pe Transalpina se comporta peste asteptari,iar la 130km/h zgomotul este acceptabil,clar mai bine decat Golf…nota 10
Super masina,o am de 3 ani zero probleme,folosesc ulei germam…bate multe masini la cur in confort,functionare si dotari,pe Transalpina se comporta peste asteptari,iar la 130km/h zgomotul este acceptabil,clar mai bine decat Golf…nota 10