Info și istoric:
Mazda este o marcă japoneză de automobile, fondată în 1920. În prezent, Mazda produce o gamă largă de automobile, inclusiv vehicule compacte, sedanuri, SUV-uri și mașini sport. În plus, marca Mazda este cunoscută pentru utilizarea tehnologiei Skyactiv, care îmbunătățește performanța și economia de combustibil a automobilelor lor. Modele Mazda sunt recunoscute pentru calitatea construcției, durabilitatea și fiabilitatea lor.
Mazda CX-60 este un autoturism de tip Suv Crossover din gama medie produs de către compania japoneză Mazda începând cu anul 2022. Este primul autoturism din gama Mazda ce folosește tehnologia Skyactive Multi-Solution Scalabe Arhitecture pentru tracțiune spate și integrală. Tehnologia include o linie de motorizări în linie de șase. Mazda CX-60 este de asemenea primul vehicul al companiei ce oferă opțiunea plug-in hybrid.
CX-60 este disponibil pe piețele din Europa, Japonia, Australia iar în America de Nord este disponibil modelul mai mare CX-70. Ca dimensiuni, CX-60 este mai mare ca modelul CX-5 dar mai mic ca modelul CX-9. Este apropiat de dimensiuni de modelul CX-50 în timp ce este mai lat dar mai scurt decât modelul CX-8.
Modelul este dotat cu motorizări pe benzină de tip 2.5 litri, 3.0 litri și 3.3 litri. Pe motorină regăsim motorizări de 3.3 litri de tip Skyactiv sau e-Skyactiv. Ca plug-in hybrid este disponibilă motorizarea de 2.5 litri. Greutatea unui model de CX-60 este de aproximativ 1680-2072 kilograme. Dimensiunile modelului sunt: lungime 474 cm, lățime 189 cm iar înălțime 167 cm.
Probleme semnalate Mazda CX-60 2022-Prezent
Probleme cu acumulatorul versiunii Plug-in Hybrid. Unele probleme legate de funcționarea acumulatorului.
Probleme la suspensie. Zgomote provenite din zona suspensiei și probleme cu funcționarea amortizoarelor față/spate și a barelor stabilizatoare.
Probleme cu sistemul de infotainment. Disfuncționalități care necesită actualizări software.
Probleme la cutia de viteze. Șocuri și întârzieri la schimbarea vitezelor.
Autonomie. Pentru versiunile Plug-in Hybrid, autonomia reală poate fi mai mică decât cea afișată, o problemă comună la vehiculele hibride și electrice.
Alte probleme raportate:
- Zgomote din zona suspensiei.
- Autonomie mai mică decât cea afișată. Problemă generală la mașinile Plug-in Hybrid și EV.
- Au fost raportat șocuri și întârzieri la schimbarea vitezelor.
Motoare bune și fiabile Mazda CX-60 2022-Prezent
2.5L e-Skyactiv PHEV Plug-in Hybrid. Această motorizare combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu un motor electric, oferind o putere totală de 327 CP. Deși oferă performanțe ridicate și un consum redus de combustibil, au fost raportate probleme legate de acumulator și autonomie.
3.3L e-Skyactiv D Diesel 200 CP. Un motor diesel de 3.3 litri care dezvoltă 200 CP. Nu au fost raportate probleme majore pentru această motorizare, fiind considerată fiabilă.
3.3L e-Skyactiv D Diesel 254 CP. Aceeași motorizare diesel de 3.3 litri, dar cu o putere crescută la 254 CP. Nu există informații specifice despre probleme pentru această variantă.
Păreri proprietari Mazda CX-60 2022-Prezent
Părerile proprietarilor despre Mazda CX-60 sunt în general pozitive. Aceștia apreciază designul exterior și interior, calitatea materialelor, tehnologia avansată și performanțele motoarelor. Unii menționează și spațiul interior generos și portbagajul încăpător.
catalinpopescu2817, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Am un CX-60 exclusive line cu toate optionalele (fara trapa) si am facut cateva sute de km cu ea. Vin de pe o Honda Civic 2007 care nu mi-a facut nici o problema in 15 ani. Desi e mult mai mare, sta mai bine in viraje si la viteze de autostrada. Servodirectia e foarte usoara (vazusem un review in care se plangea ca merge greu. poate au schimbat-o cu update de soft, dunno), consumul pe autostrada la 130km/h (cruise control, 5 persoane+bagaje) a fost de 9.4/100. La 120 a fost 8.5/100. Fost la munte pe drum forestier destul de prost (pe la Ciungetu) si a mers excelent (folosit si optiunea offroad), suspensiile si-au facut datoria. Urcat pe transalpina dinspre Obarsia Lotrului cu baterie 0 cand am coborat in Novaci aveam deja 50% incarcata. E o placere de condus, chiar si in Bucuresti.
elenagageanu456, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Am ales aceasta Mazda, o conduc de aproape 3 luni si gasesc ca e minunata 😊 Pot sa confirm ca, intr-adevar, e foarte eficienta la consum – media mea a fost minim 6.3 (dar asta nu cred ca nu e relevanta pentru ca primul drum a fost unul de 150 km) si maxim 8.2, insa acum s-a stabilizat la 7.1 in conditiile in care locuiesc in Bucuresti si 4 zile din 7 ne fataim prin oras, iar in restul una-doua iesiri pe autostrada sau drum national. Consumul instant e undeva la 6.5 in oras, cu i-Stop activ, si 13-15 cu i-Stop dezactivat. La drum intins, instantul variaza intre 3.5 si 6.5. Sistemul i-Stop e util, insa il tin dezactivat in mare parte pentru ca inca nu stiu cat de ok e pentru motor sa se opreasca si sa reporneasca de nu-stiu-cate ori, mai ales in traficul din oras. La drum intins i_Stop ramane de obicei dezactivat pentru ca uit eu sa-l activez… In orice caz, ca si concluzie, as zice ca cifrele de mai sus sunt foarte ok pentru un 3.3 Diesel si o masina de 2 tone.
Masina se comporta foarte bine, din punctul meu de vedere, cutia nu scutura cand schimba, motorul e silentios pentru un diesel, sta relaxat pe la 1000 – 1200 ture, ajunge in 2000 abia la 130/h, nici macar pe modul Sport nu se supratureaza. Pe manual inca nu am incercat si ma indoiesc ca o voi face pentru ca merge perfect asa cum e ea, automata. Suspensia e un pic rigida, insa nu gasesc asta foarte deranjant. Sunt convinsa ca cei de la Mazda s-au gandit bine inainte sa scoata modelul asta, asa cum este, si din partea mea au o bila alba.
Singurul comentariu l-as avea legat de AdBlue – nu indica nivelul si am inteles de la dealer ca atunci cand cere, afisajul e in procente…. Deocamdata avem 5700 km si n-a zis inca nimic, o sa vad eu cand va veni momentul.
In concluzie, sunt fericita cu alegerea facuta, Mazda CX-60 e o masina reusita si e perfecta pentru mine.
Avgvstinvs, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Am condus varful de gama, in Belgia. Masina e departe de ce promite, e zgomotoasa si are o suspensie (cel putin pe versiunea plug-in hybrid de care vorbesc) care raspunde mai prost deca Duster-ul la denivelari normale (daca vreti sa apreciati drumurile din Romania, mergeti cateva zile prin Belgia – mai ales Wallonia – soferii sunt chiar readati aici, dar asta este o alta poveste). Materiale deosebite la interior, aproxmativ 80 km autonomie in mod electric, mai bine de 10 litri la suta de kilometri. Spatiul interior cam stramt in fata, pentru dimensiunile masinii si un raspuns destul de slab al acceleratiei chiar si in modul sport. Zgomotul la ularea in mod pur electric este infiorator comparativ cu, spre exemplu, Peugeot 3008 plug-in hybrid. Se aude ca in metrou. Mai au multe de rezolvat pentru a considera o astfel de investitie. Arata bine, insa.
3.3d 254 Homura 2023, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Suspensiunea este destul de fermă, dar contribuie la o condus sportiv, bine controlat, și remorcăm o caravană de 1500 kg cu ușurință. Motorul diesel mare este fantastic și sună foarte bine atunci când este solicitat.Consumul de combustibil este uimitor pentru un vehicul atât de greu, iar Mazda ar trebui lăudată pentru că ne-a oferit acest motor diesel mare, în timp ce majoritatea altor producători trec la motoare mici, foarte solicitate.
3.3d 254 2023, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Iubesc motorul: finețea, cuplul, accelerația și sunetul celor 6 cilindri. În zona în care locuiesc, avem în principal drumuri cu o singură bandă, destul de denivelate. Acolo unde drumul este reparat și deteriorat, conducerea este destul de dură și nu sunt încântat de zgomotele care apar pe măsură ce mașina acumulează kilometri. Pe drumurile din zonele de mlaștină, acestea sunt destul de ondulate, ceea ce face ca partea din față a mașinii să devină ușoară și uneori chiar să se desprindă de sol la viteze mai mari peste denivelări. Acest lucru este suficient pentru ca totul din spatele mașinii, inclusiv cumpărăturile sau pasagerii, să sară în sus și să se lovească. Vânzătorul Mazda mi-a spus că ar trebui să obțin 55 mpg (mile pe galon), dar pe termen lung, în medie, obțin 43,5 mpg, în special pentru că fac călătorii scurte, cu opriri și porniri frecvente. Nu sunt mulțumit nici de faptul că trebuie să plătesc 600 de lire pentru impozitul mașinii. Frânele și direcția sunt bune. Cutia automată de viteze poate fi un pic zgomotoasă la viteze mici. Panourile ușilor din față sunt prea subțiri și produc un sunet de deformare atunci când se lovesc de opritoare. Sistemul de asistență pentru menținerea benzii poate fi un pic „prea hotărât”, luptându-se cu mine când schimb banda fără să semnalizez! Capota înaltă poate face creșterea vârfurilor oarbe un pic mai dificilă. Farurile sunt bune. Designul este atrăgător.În general, am dorit o mașină mai interesantă, pe care să mă bucur să o conduc și să o dețin. Ceva captivant, care să mă țină treaz pe călătoriile lungi. Și tocmai aici Mazda CX-60 se descurcă cel mai bine. Aștept cu nerăbdare fiecare călătorie lungă.
Îndeplinește mașina tot ceea ce te așteptai să facă?
O ușoară dezamăgire în ceea ce privește suspensia și consumul de combustibil (mpg).
2.5 PHEV Homura 2024, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
Lucrez de acasă și fac multe curse scurte până la școală cu copiii, iar autonomia redusă în mod electric (EV) este perfectă pentru nevoile mele. Îl încarc în fiecare seară, așa că rareori depășesc 25 de mile (40 km) chiar și cu drumuri până în orașul apropiat incluse. Pentru călătoriile lungi, nu aș plăti niciodată prețurile de la stațiile de service pentru electricitate, așa că încărcarea în timp ce conduci funcționează perfect pentru mine. Multe recenzii spun că suspensia este dură, ceea ce nu înțeleg cu adevărat. Bine, nu este la fel de confortabilă ca suspensia pe aer de pe un Q7 sau Grand Cherokee, dar este totuși comfortabilă, se comportă mult mai bine și este distractivă pe drumurile potrivite. Calitatea construcției interiorului este excelentă, iar spațiul din față este foarte bun. Scaunele ar putea avea mai mult suport lombar, care este singura mea nemulțumire. Am 3 copii, dar nu sunt foarte înalți, așa că spațiul din spate este suficient; totuși, dacă aș avea 3 băieți care joacă rugby, probabil aș fi ales altceva. Priza de 1500 wați din portbagaj este foarte utilă, iar eu am optat pentru pachetul de asistență pentru șofer în plus față de pachetele de conveniență/panou solar, care cred că ar fi trebuit să fie incluse standard. Ușile se închid cu un zgomot un pic prea ușor, iar o izolare fonică mai bună ar fi fost de apreciat, dar la acest preț nu mă pot plânge. Ultimele mele două SUV-uri au fost un Grand Cherokee din 2016 și un Santa Fe din 2019, și prefer cu mult condusul CX-60, deoarece celelalte erau prea „legănate” pentru gustul meu. Mașina soției mele, un XC40 Recharge, este probabil construită puțin mai bine, dar consider că interiorul Volvo este ilogic în dispunerea sa, în timp ce CX-60 pare să fi fost proiectat cu utilitatea și bunul simț în minte.
2.5 PHEV Homura 2023, părere despre Mazda CX-60 2022-Prezent
CX-60 plug-in hybrid este o mașină interesantă, plină de caracter și diferită de SUV-urile germane obișnuite (într-un mod bun). Foarte agilă pentru dimensiunea sa, cu o direcție excelentă și destul de rapidă, având în același timp costuri de întreținere relativ scăzute. Interiorul este spațios și elegant, cu controale ușor de operat. Motorul electric este suficient de puternic pentru condusul zilnic, în timp ce „modul sport” transformă mașina într-o bestie sportivă, cu un sunet plăcut (pentru un motor în linie cu patru cilindri). Tehnologia este de top, cu o rafinare excelentă la viteze mari, iar în general, este o mașină foarte plăcută de condus. Autonomia în mod pur electric de 35 de mile (56 km) este ușor de atins vara, în timp ce consumul pe autostradă, cu bateria goală, este de 38-40 mpg (6,2-5,9 L/100 km), oferind o autonomie de peste 400 de mile (644 km) – rezervorul are 50L, inclusiv rezerva.Aspectele care ar putea fi îmbunătățite includ confortul la viteze mici (departe de a fi dur, dar ar putea fi mai bun), mai mult suport lateral pentru scaunul șoferului (pentru acele condusuri sportive) și posibilitatea de a dezactiva permanent tehnologia de asistență pentru șofer (sunt un pic old-fashioned). Dacă sunt super critic, consider că prima treaptă de viteză este inutil de scurtă, dar acest lucru ar putea fi util în condiții ușor off-road.
Pe scurt, Mazda CX-60 SUV este rapidă, elegantă, spațioasă, sportivă și plăcută de condus, având un caracter unic. Nu credeți unele dintre acele recenzii negative – conduceți una și decideți voi înșivă (ceea ce am făcut și eu).
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/mazda/cx-60/suv-2022/owner-reviews/
Consum Mazda CX-60 2022-Prezent
- 2.5L e-Skyactiv PHEV 327 CP: Consum combinat de 1,4 l/100 km.
- 3.3L e-Skyactiv D 200 CP: Consum combinat de 5,0-5,1 l/100 km.
- 3.3L e-Skyactiv D 254 CP: Consum combinat de 5,4-5,5 l/100 km.
- 2.5 litri e-Skyactiv G: 7.0 – 7.5 l/100 km
Siguranță:
Mazda CX-60 a obținut cinci stele din cinci la testele de siguranță Euroncap din anul 2022. Siguranță pasagerilor adulți fiind de 88%.
Date tehnice și modele:
Mazda CX-60
2022 – SUV
Putere : de la 200 la 328 CP | Dimensiuni: 4745 x 1890 x 1682 mm
sursă date: auto-data.net
Competitori și Alternative:
- BMW X3
- Volvo XC60
- Peugeot 3008
- Toyota RAV 4
- Audi Q5
Galerie Foto – Mazda CX-60
Prezentare Video – Mazda CX-60

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.