Info și istoric:
Mazda este o marcă japoneză de automobile, fondată în 1920. În prezent, Mazda produce o gamă largă de automobile, inclusiv vehicule compacte, sedanuri, SUV-uri și mașini sport. Compania Mazda este cunoscută pentru utilizarea tehnologiei Skyactiv, care îmbunătățește performanța și economia de combustibil a automobilelor lor.
Mazda CX-30 este un autoturism de tip Suv Crossover din gama compactelor, produsă de către compania japoneză Mazda începând cu anul 2019. Mazda CX-30 are la bază aceiași platformă ca și modelul Mazda 3 din a treia generație și se poziționează între modelele CX-3 și CX-5. Este un model produs în mai multe țări din care putem enumera: Japonia, China, Maexico, Tailanda, Malaezia și Rusia. În anul 2021, s-a comercializat 187.492 de unități pe plan global. Principalele zone de comercializare fiind Europa, SUA și Japonia.
CX-30 se remarcă printr-o construcție ușoară pentru a îmbunătăți performanța și economia de combustibil. CX-30 se poate configura atât cu tracțiune față cât și cu tracțiune spate. Ca motorizări se poate alege motor de 2.0 litri pe benzină cu tehnologia Skyactiv-G, motor de 2.5 litri pe benzină Skyactiv-G sau motorizare hybridă cu motor de 2.0 litri alături de unul electric. Ca transmisie se poate opta pentru manuală în șase rapaorte sau automată în șase rapoarte. Mazca CX-30 are următoarele dimensiuni: lungime 439 cm, lățime 179 cm și înălțime 154 cm. Greutatea unui model de CX-30 este de aproximativ 1380-1530 kilograme în funcție de configurație.
Probleme semnalate Mazda CX-30 2019-Prezent
Probleme cu sistemul de infotainment. Blocări sau căderi ale sistemului, probleme cu sunetul sau conectivitatea Bluetooth.
Sisteme de siguranță. Probleme cu sistemul de frânare sau sistemul de direcție.
Consum excesiv de ulei. Unele modele din 2021 au raportat un consum excesiv de ulei, posibil din cauza unor probleme la garniturile tijei supapei.
Defecțiuni ale diferențialului spate. Au fost semnalate defecțiuni ale diferențialului spate, afectând tracțiunea integrală.
Probleme cu bateria. Uzura sau descărcarea prematură a bateriei a fost raportată de unii proprietari.
Vizibilitate spate redusă. Designul hayonului poate limita vizibilitatea în spate.
Sistemul de frână. Sistemul de frână inteligent a avut probleme.
Spațiu interior. Anumiți utilizatori consideră că spațiul din spate este limitat, mai ales pentru pasagerii înalți.
Alte probleme:
- Întârzieri la apăsarea pedalei de accelerație.
- Defecțiunea diferențialului spate.
- Ecran gol al sistemului de infotainment.
- Sunet de ciocănit de la suspensia față.
- Uzura/descărcarea prematură a bateriei.
- Ștergătoarele de parbriz pot lovi cadrul.
- Senzor radar frontal obstrucționat. Funcțiile de detectare a siguranței sunt temporar dezactivate.
- Diferenţial turbo stricat, AWD nu este funcţional.
- Probleme cu detectarea chei. Cheia nu a fost detectată.
- Defecțiune a camerei față de detectare.
- Probleme cu funcționarea senzorilor de presiune a aerului.
- Turbinele are o problemă cu garniturile tijei supapei care provoacă un consum excesiv de ulei. Modelele din 2021.
- Pentru problema cu consum de ulei. Posibile rezolvări sunt: 1.Înlocuiți supapa solenoidală a motorului.
2.Înlocuiți filtrul de ulei de motor și uleiul. 3.Reprogramați PCM și/sau unitatea electronică de control (ECU). - Problema supapei de control a apei. Modelele din 2019-2023.
- Manevrabilitate scăzută pe zăpadă.
Motoare fiabile și bune Mazda CX-30 2019-Prezent
Skyactiv-G 2.0 litri 122 CP. Un motor aspirat, considerat fiabil și economic.
Skyactiv-G 2.0 litri 150 CP. O versiune mai puternică a motorului de 2.0 litri.
e-Skyactiv X 2.0 litri 186 CP. Un motor inovator, cu tehnologie Mild-Hybrid, ce combină avantajele unui motor pe benzină cu cele ale unui motor diesel, oferind un consum redus și performanțe bune.
Skyactiv-D 1.8 litri 116 CP. Un motor diesel eficient, cu un cuplu motor generos.
Păreri proprietari Mazda CX-30 2019-Prezent
dojaalex9698, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
e-skyactiveX 2021 186 MT GT-plus 45k km aici:
Sa le luam pe rand si sa spunem:
– culoare frumoasa, dar sensibila , ciupituri de la pietre pe capota, deci folie
– piano black de pe consola se zgarie si numa daca te uiti la el
– la fel clusterul, sa nu il atingeti cu nimic
– consum:
Media pe 45 k km, undeva in jur de 7%
Oricum conteaza cat circuli in oras, de aglomeratie, cand iesi pe dn si autostrada se schimba situatia
Pe autostrada, in concediu masina plina ochi, cam 7-7.5% mers in limita legala
Surpriza este cand mergi pe express, de ex in Austria cu limita de 100, am avut consum de 5 %
Am poze cu consum de 4.3% pe 220 de km mers frumos, in limita permisa de drum
Am poza cu consum de 11% mers sportiv.
In Sibiu, doar oras,, drumuri scurte, aglomeratie de dimineata,ia cam 9-10 %
– teoretic poti avea range si 1000 de km, pentru ca e dat de cum ai mers in ultimii km
– uzual cam 550-700 de km cu un plin, sau 450 daca o alergi…
– capacele de la isofix,le tin in buzunarul din spate de la pasagerPer total pentru mine:
PRO’S
– raport calitate pret, excelent
– comoda, placuta la condus (am condus si 5 ore jumate fara oprire)
– sistemele de asistenta foarte faine, nu ma deranjeaza
– cruise control adaptiv excelent, mergi sute de km pe autostrada, daca se circula frumos fara sa atingi pedalele, chiar si la manuala
– faruri matrix led, n-are rost, iti faci nocturna pe DN-uri
– cosnum in functie de talpa, poti sa scoti si 6% daca mergi frumos afara din oras.
– sound system excelent
– foarte bine antifonata, fata de concurenta (am testat KIA Xceed si Skoda Kamiq)
– pret achizite 25 kCON’S
– foarte sensibil exteriorul si la cat de atenti sunt oamenii in general…e destul de atinsa de usi…
– piano blackul ala si clusterul…sa nu le atingi– telescoape spate curse, dupa 1 an, ceva sunete ciudate pe puntea fata la urcare pe borudri tip rampa.
– partea de service…cam meh.Foarte multumit de masina,,per total,avand in vedere pretul. Recomand pentru pentru o familie de tineri, e ce trebuie. Suficient spatiu pentru mers in concediu,la munte excursii. Si pentru viata de zi cu zi.
Apropo, din totalul de masini vandut de Mazda in Ro,anul trecut, cam 2300 buc, CX-30, au fost in jur de 1000 de bucati!
adit552, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
Dețin și eu o mazda cx30 din 2021 skyactiv G 150 cai, automată. Sunt foarte mulțumit până acum de tot ce oferă și cum merge, este foarte confortabilă în ciuda multor posesori care au ales jante pe 18 și acum se plâng de scuturat, eu am primit-o cu jante pe 16 și cele de iarnă le-am luat tot pe 16.
Legat de consum, eu am mers Oradea – Cluj și retur, 300 km, pe serpentine (Piatra Craiului) am depășit tot ce era, fiind două benzi, pe traseu am mai avut vreo două depășiri în forță, în rest am mers în ritmul traficului și am scos 5,3% consum. Bineînțeles că dacă mergi mereu sportiv, nu îi dai ocazia să dezactiveze 2 cilindrii, dacă frânezi brusc, nu îi dai ocazia să regenereze și să încarce astfel bateria de 24 de volți, care dacă este încărcată îți ofera 7 cai în plus reducând astfel consumul.
Cei cu manuală fiți atenți și faceți voi teste de potența motorului. La mine la automată, dacă merg constant cu 60 km/h și mut pe manual, constat că sunt deja în treapta 6, ceea ce la nici un diesel nu poți face. Dacă mergi mereu turat, atunci nu vei reuși cu manuală să ai consum cât cea automată.
handleisok, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
Salut! După 1 an cu un CX-30 (imediat am revizie de 10.000 KM), pot confirma că e o mașină OK, la un preț corect.
Însă pe lângă toate părțile bune, in ultimul an am avut parte de:
– rechemare in service pentru probleme la frânarea automată (uneori frâna brusc, credea că urmează să intru în altă mașină). De vreo 3 ori soția era să se lovească de tetiera mea (stătea în spatele meu, langa scoica lui bebe).
– chederele (că ai pomenit de ele) mi se par slabe calitativ (păcat că nu pot atașa poze), am cerut la service sa mi le înlocuiască pe garanție, vedem. Practic, zici că s-au topit/deformat pe alocuri.
– mi se întâmplă cam o data pe săptămână să nu pot baga in treapta 1 (când pornesc de la semafor). Mă claxonează cei din spate. Practic, pun intr-a doua, apoi după câteva secunde reușesc să intru în treapta întâi. Nu știu dacă este de sistemul start/stop, cutia de viteze, ambreiaj etc. – O sa vad daca cei de la service găsesc ceva, însă slabe șanse întrucât se reproduce greu bug-ul ăsta.
– in ultima luna mi s-a oprit motorul de 3 ori (din senin), o data la semafor, o data când ieșeam dintr-un sens giratoriu. Am zis că o să dezactivez start/stop de acum sa vad daca mi se mai întâmplă.
– consola piano black se zgârie extrem de ușor (nu țin chei sau chestii dure și tot se zgârie).
– ai de telecomanda (că nu dai geamurile jos din greșeală). Eu nu am găsit cum sa dau geamurile jos din telecomanda, din cate știu, Mazda nu are aceasta facilitate. Am vrut să pun o alarma Viper special sa pot da vara jos geamurile de la distanță, sa pot și porni motorul – dar mi s-a zis că pierd garanția pe partea electrica. Personal, nu-mi place telecomanda, de aceea o țin în borseta tot timpul.
– plasticul de la pragurile interioare și de la gurile de ventilație spate se zgârie foarte ușor (compar cu vechiul Ford Focus 2007).
– vopseaua se zgârie foarte, foarte ușor.
– pe la 2.200 ture se aude o vibrație de sub capota, am găsit că de la un cârlig de plastic ce nu mai tine masca fixa in partea dreapta).
bogospel, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
Am masina asta -Skyactiv X AWD manuala de 35.000 de km. Inca imi place de fiecare data cand ma uit la ea. Singurul minus cu adevarat este tabla. In rest consum, prestatii, silentiozitate, interior de top. Am oscilat intre Cx30 si Rav 4, m-a convins interiorul Mazdei. Desi nu mi-ar fi stricat deloc un pic de spatiu in plus cum are Toyota.
NaviLeinad, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
Dețin modelul acesta cu cutie manuală de aproape un an, în situația în care mașinile nu se mai fac de mult ca altă dată, era cam sigurul producător care încă mai face motoare de capacitate corectă, aspirate cu o admisie corecta, care îți oferă posibilitatea să conduci de plăcere, nu îți oferă performanțe pentru ca nu are turbo și sincer nici nu vroiam asta, poate din punct de vede al spațiului se putea mai bine, însă pentru persoane de mărime medie este suficient, dacă eram cat voi este clar că-mi trebuia CX-5.
Skyactiv-X 180 CP 2020, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
În multe, multe feluri, aceasta este cu ușurință o mașină de cinci stele. Arată grozav, în special din față, interiorul este un design de calitate cu materiale bune, sistemul stereo Bose este bun, manevrabilitatea este foarte bună pentru această clasă de mașini, motorul trage bine, este economic, iar cutia de viteze manuală este precisă în utilizare. Recunoașterea vocală este mult mai bună decât cea a mașinii mele anterioare, un Skoda Karoq. CX30 este prima mașină pe care o am cu volan încălzit și ce lucru bun s-a dovedit a fi în ultima vreme!
2.0 e-Skyactiv 2022, părere despre Mazda CX-30 2019-Prezent
Aparent, o mașină bine făcută, cu materiale de calitate și un spațiu interior decent, în special în față.Nu am găsit-o o mașină deosebit de confortabilă, cel puțin pentru mine. Pedala de accelerație este situată prea mult spre dreapta; adică, stând într-o poziție confortabilă pe scaun, piciorul meu drept cade în mod natural pe pedala de frână. Trebuie să mă răsucesc puțin pe scaun pentru a găsi accelerația.
Mersul pe drumurile principale de tip A și pe autostrăzi este bun, dar pe un drum de țară virajat, poate deveni puțin instabil, deși se descurcă rezonabil de bine cu micile imperfecțiuni de pe suprafața drumului.
Comenzile din cabină mi s-au părut inițial confuze și am ajuns să orbesc oamenii cu faza lungă blocată în timpul primei mele călătorii de noapte pe un drum rural. Atenție, afișajul head-up care se reflectă pe parbriz este o îmbunătățire față de ecranul pop-up folosit la modelele Mazda anterioare. Cu toate acestea, diferitele bip-uri de avertizare au devenit deranjante, mai ales că adesea erai lăsat să ghicești pentru ce era avertizarea.
Motorul trăgea bine pe toată gama de viteză și în niciun moment nu s-a simțit submotorizat. Cu toate acestea, în timp ce cutia automată funcționa lin, aceasta se agăța de o treaptă inferioară la urcarea unui deal, ceea ce ridica turația la capătul superior al scalei și, prin urmare, făcea motorul vizibil zgomotos până când ajungeai în vârf.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/mazda/cx-30/suv-2019/owner-reviews/
Consum Mazda CX-30 2019-Prezent
- Skyactiv-G 2.0 litri 122 CP: 6.2-6.5 l/100 km
- Skyactiv-G 2.0 litri 150 CP: 6.5-6.8 l/100 km
- e-Skyactiv X 2.0 litri 186 CP: 5.5-5.8 l/100 km
- Skyactiv-D 1.8 litri 116 CP: 4.5-4.8 l/100 km
- 2.5 litri Skyactiv-G 194 CP. Disponibil pe anumite piețe, cu un consum mediu estimat de aproximativ 7,0 l/100 km.
Siguranță:
La testele de siguranță Euroncap din anul 2019, Mazda CX-30 a obținut cinci stele din cinci. Siguranță pasagerilor adulți fiind de 99%.
Alternative Mazda CX-30
- Toyota C-HR. Cunoscut pentru designul său distinctiv și opțiunile hibride eficiente.
- Honda HR-V. Oferă un interior spațios și versatil, cu tehnologii moderne de siguranță.
- Hyundai Kona. Disponibil cu o gamă largă de motorizări, inclusiv electrică, și dotări generoase.
- Kia Seltos. Apreciat pentru spațiul interior și raportul bun calitate-preț.
- Ford Puma. Oferă o experiență de condus dinamică și eficiență bună a consumului.
- Nissan Qashqai: Un SUV popular, cu un interior spațios și o ținută de drum sigură.
- Seat Ateca: Un SUV dinamic, cu un interior spațios și un portbagaj generos.
- Volkswagen T-Roc: Un SUV cu un design modern și o gamă largă de motorizări.
Galerie Foto – Mazda CX30

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.