Păreri Kia XCeed 2019-Prezent – Păreri, Probleme și Motoare Fiabile

Ultima actualizare la data de 7 aprilie 2025

Info și istoric:

Kia XCeed este un autoturism de tip Suv Crossover produs de către compania Sud Coreană Kia începând cu anul 2019. Este un autoturism baza pe platforma modelului Kia Ceed din a treia generație. Modelul a fost anunțat în Februarie 2019 iar începând cu luna Septembrie 2019 a ajuns la dealeri.

Kia XCeed poate fi configurat cu motorizare termică sau plug-in hybrid. Versiunile ce pot fi configurate sunt: XCeed MY23, XCeed MY24, XCeed PHEV MY23 sau XCeed PHEV MY24. Prețul unei versiuni XCeed MY23 în anul 2023 începe de la aproximativ 23.188 euro și poate ajunge la 30.717 euro. Prețul unui model XCeed MY24 începe de la aproximativ 23.843 euro și poate ajunge la 31.372 euro. Prețul unui model XCeed PHEV MY23 este de 36.900 euro iar modelul XCeed PHEV MY24 de 37.554 euro. Prețurile sunt cele standard fără a include reduceri sau program Rabla.

Prețul unui model de Kia Xceed în anul 2024 începe de la aproximativ 24.833 euro și poate ajunge la 31.096 euro în versiunea de top.

  • Versiunile standard se pot configura cu motor pe benzină de 1.0 litri, 1.5 litri sau 1.6 litri. Versinile plug-in hybrid cu motor de 1.6 benzină plus unul electric.
  • Kia XCeed se remarcă prin dotări și opțiuni precum: sistem infotainment și de conectivitate high-tech, sistem driver attention warning plus, Kia connect, transmisie manuală inteligentă, ergonomie optimă, cruise control inteligent, drive mode select, sistem de monitorizare și avertizare atenție șofer, sistem asistare manuală limitată de viteză, sistem de asistare la parcare etc.
  • Kia XCeed are dimensiuni precum: lungime 439 cm, lățime 182 cm și înălțime 1483 cm. Ca greutate, XCeed poate avea între 1332 și 1519 kilograme.

Calități Kia XCeed

Design atrăgător. Linii sportive, cladding din plastic și bare de acoperiș care îi conferă un aspect SUV.

Spațios și practic. ortbagaj de 426 litri (mai mare decât Focus sau Golf), scaune comode în față, dar spațiu limitat pentru cap în spate la pasagerii înalți.

Echipare bogată.  Include senzori de parcare spate, cameră de marșarier, infotainment cu Android Auto/Apple CarPlay, și în varianta GT-Line S: display digital 12.3″, panou panoramic și sistem audio JBL.

Confort la condus. Suspensie moale, ideal pentru oraș, dar mai puțin precisă în viraje vs. rivali ex. Ford Focus Active.

Garantie lungă. 7 ani, una dintre cele mai bune din clasă.


Probleme semnalate Kia Xceed 2018-Prezent

  • Un filtru defect din interiorul pompei tandem poate cauza alimentarea insuficientă cu ulei. Rechemare XCeed 26.10.2018-05.10.2020.
  • Dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță din față pot fi defecte. Rechemare Kia XCeed 10.11.2021-02.02.2022.
  • Probleme legate de cablajele electrice sau imobilizator. Mașina nu poate porni.
  • Probleme cu accelerația la motorizarea de 1.5 GDI Turbo pe benzină. Motorul poate răspunde greu la accelerație.
  • Probleme cu funcționarea cutiei de viteze automate 7DCT.
  • Scurgeri de ulei. Poate fi din cauza semeringului dintre cutia de viteze și motor.
  • Motorizările de 1.6 Mild Hybrid pot avea probleme cu funcționarea rolei întinzătoare.
  • Filtru defect în pompa de frână poate cauza scăderea eficienței frânării.​
  • Pretensionare defectuoasă a centurilor de siguranță, a necesitat rechemări în service.​
  • Probleme la cutia de viteze automată 7DCT, au fost semnalate dificultăți în funcționare.​
  • Scurgeri de ulei, posibile la semeringul dintre cutia de viteze și motor.​
  • Cutie automată DCT lentă, schimbă manual modul în Sport pentru răspuns mai rapid.
  • Probleme cu sistemul infotainment. Ocazional, pot apărea blocări ale sistemului, întârzieri în răspuns sau probleme de conectivitate cu telefoanele (Android Auto/Apple CarPlay).
  • Erori ale senzorilor sau sistemelor de asistență: Uneori, pot apărea alerte false sau temporare de la senzorii de parcare, radarul frontal pentru frânarea de urgență sau cruise control adaptiv, mai ales în condiții meteo nefavorabile ploaie torențială, ninsoare, noroi pe senzori.

Motorizări recomandate și fiabile Kia XCeed

1.4 T-GDI de 140 CP oferă un echilibru bun între performanță și consum.​

1.5 T-GDI de 160 CP, mai nou și mai puternic decât 1.4 T-GDI, cu un consum similar.​ Acest motor a înlocuit vechiul 1.4 T-GDi și este adesea considerat cel mai echilibrat motor pe benzină pentru XCeed. Oferă un raport bun între performanță și consum. Este relativ nou, dar pare a fi o evoluție fiabilă a tehnologiei T-GDi. Fiind un motor cu injecție directă, poate fi predispus la acumularea de depuneri de carbon pe supapele de admisie pe termen lung, mai ales dacă este utilizat preponderent în oraș, la turații joase. Necesită benzină de calitate și respectarea intervalelor de service. Unii proprietari au raportat mici ezitări sau variații de turație la rece, dar acestea par a fi cazuri izolate sau rezolvabile prin actualizări software.

1.6 CRDi de 115 CP, iesel economic, potrivit pentru cei care parcurg distanțe mari.​ Este o opțiune excelentă pentru cei care parcurg mulți kilometri anual, în special în regim extraurban. Oferă un cuplu generos și un consum redus de combustibil. Motoarele diesel Kia sunt în general apreciate pentru fiabilitatea lor. Variantele mai noi pot include tehnologie mild-hybrid (MHEV) pentru eficiență sporită. Ca orice diesel modern, poate avea probleme cu filtrul de particule (DPF) dacă este folosit preponderent pe distanțe scurte în oraș, necesitând regenerări periodice (ideal la drum lung). Sistemul AdBlue (pe versiunile mai noi Euro 6d) poate necesita completări și poate fi sensibil la calitatea lichidului. Potențiale probleme pe termen lung pot apărea la sistemul de injecție sau la turbină, dar nu sunt raportate ca fiind frecvente specific pentru acest model.


Probleme Motor 1.6 CRDI Kia XCeed III 2019-Prezent

Filtru de particule DPF. Înfundarea DPF-ului, mai ales la rulaj urban frecvent și pe distanțe scurte, poate duce la regenerări nereușite și aprinderea martorului în bord. Se recomandă rulaje mai lungi, cu turații peste 2500 rpm din când în când pentru a permite regenerarea completă.

 Sistemul de injecție, injectoare Bosch. Deși mai fiabil decât la generațiile anterioare, au existat cazuri izolate de zgomote neregulate sau fum la rece sugerând uzură prematură.

Senzorul de presiune în galeria de admisie/EGR. Poate cauza erori P0401 sau performanță scăzută. Înfundarea supapei EGR în timp e inevitabilă, mai ales la condus urban.

Lanțul de distribuție (la unele versiuni) Deși majoritatea sunt cu curea de distribuție, unele variante de 1.6 CRDi U3 în alte modele Kia/Hyundai au lanț. În rare cazuri, au fost raportate bătăi sau întindere prematură.

Probleme cu Turbos. Mai rare, dar au existat unele plângeri legate de întârziere la răspuns turbo lag sau pierderi de putere.

Probleme cu supapa EGR. Supapa EGR poate acumula depuneri de carbon și funingine ducând la blocarea ei,

Probleme cu pornirea la temperaturi scăzute. Mulți utilizatori raportează dificultăți în pornirea motorului la temperaturi sub -10°C, uneori necesitând mai multe încercări sau înlocuirea bujiei de incandescență.

Probleme cu AdBlue pentru versiunile Euro 6d-TEMP și Euro 6d. Uneori apar erori legate de senzorul NOx sau sistemul AdBlue în special iarna. Ca rezolvare: updatare software la service sau curățarea duzei de injectare AdBlue.

Zgomote și vibrații la ralanti mai ales după pornirea sistemului start-stop.

Opriri neașteptate ale motorului. Una dintre problemele raportate a fost oprirea neașteptată a motorului în timpul deplasării.

Probleme Motor 1.5 T-GDI Kia XCeed III 2019-Prezent

Consum de ulei raportat la unele unități, în special în primii ani de la lansare.

Turbo lag minor nu este o problemă tehnică dar unii șoferi menționează un răspuns mai lent în zona joasă a turațiilor.

Cutia de viteze iMT transmisie inteligentă manuală, dacă este cuplată cu acest motor, pot apărea erori electronice legate de funcționarea sistemului de oprire automată a motorului start/stop.

Senzorii de oxigen sau EGR ocazional dau erori, în special dacă motorul este folosit frecvent în regim urban și nu ajunge la temperatură optimă.

Probleme Motor 1.6 T-GDI Kia XCeed III 2019-Prezent

Supraîncălzire în regim sportivm la condus foarte agresiv sau pe circuit, unii utilizatori au semnalat temperaturi ridicate ale uleiului. Se recomandă schimburi de ulei mai dese.

Probleme DCT7 dublu ambreiaj dacă e cuplat cu transmisia automată cu 7 trepte, unii șoferi menționează vibrații sau ezitări la plecarea de pe loc. Se rezolvă uneori prin update de software.

Turbina, în cazuri izolate, pierderi de putere sau zgomote suspecte, de obicei cauzate de supraalimentare frecventă și nefolosirea unor lubrifianți de calitate.

Consum de combustibil ridicat în oraș, în regim urban, poate consuma peste 10-11 l/100 km.

Acumularea de Carbon pe supapele de admisie. Aceasta este o problemă comună motoarelor cu injecție directă GDI.

Probleme cu pompa de înaltă presiune HPFP. Sistemul GDI utilizează o pompă de înaltă presiune care în cazuri rare poate dezvolta probleme.

Zgomote și vibrații. Unele motoare au raportat zgomote anormale.


Păreri proprietari Kia XCeed III 2019-Prezent

lucianhangea9134, părere despre Kia XCeed III
Detin si eu aceasta masina de 3 luni deja si pot sa spun ca sunt multumit de ea. Daca se scot cateva optionale se poate ajunge la un pret chiar decent in comparatie cu concurenta. Eu consider ca ofera un raport bun intre putere, consum, rafinament, calitate, fiabilitate si pret.
2 lucruri care nu mi-au placut:
1. Masina a venit din fabrica cu directia nereglata corespunzator. A trecut sa ma duc la service pentru un reglaj de directie pe garantie, acum totul e ok.
2. Cateodata, fie cand start stop, fie cand sailingul opreste motorul am patit sa nu se mai porneasca inapoi atunci cand am apasat acceleratia. A trebuit sa opresc masina pe loc si sa pornesc din nou. Destul de neplacut. Am fost la service, nu s-a gasit nici o eroare, nu am putut reproduce problema. Foarte foarte rar am patit (2-3 ori), mai ales ca nu prea merg in modul eco si nici cu auto start stopul pornit dar asta si pentru ca nu mai am incredere in acel sistem de pornit/oprit motor. Probabil ca doar masina mea are problema ca nu prea am auzit alti proprietari sa se planga.
Cat despre aceasta prezentare, nota 10. De departea cea mai completa prezentare pe care am vazut-o despre xceed. Si eu ca si proprietar am invatat multe lucruri noi in special legat de partea tehnica: cutie si motor.

1minotm1, părere despre Kia XCeed III
Dupa un an si 17k km cu XCeed 1.5 manual 160HP basic sunt foarte multumit. Pentru ca mi-am luat o casa la sat si merg des pe DN la viteze intre 90 si 110 are un consum intre4.5 si 5.0. Oras intre 6.5 si 8. Media e la 5.5 acum. Suspensia nu e prea rigida dar pe drum denivelat se comporta foarte bine, nu insemna ca nu sta bine si in curbe.

1.6 GDI PHEV 2022, părere despre Kia XCeed III
Am primit această Kia XCeed ca mașină de firmă temporară. Trebuie să fie cea mai proastă mașină pe care am avut-o – mai ales având în vedere că prețul ei nou este de 36.000 de lire – nu se simte deloc ca o mașină de banii ăștia. E mică. Mult mai mică decât pare. Pentru a avea o poziție confortabilă la volan, scaunul trebuie dat complet în spate și atinge bancheta din spate, transformând mașina practic într-una cu doar 3 locuri. Sistemul hibrid e groaznic. Rareori merge în modul fully electric, dar bateria se descarcă după doar câțiva kilometri. Comparând-o cu ultima mea mașină plug-in hybrid – un Skoda Octavia IV – Skoda o distruge pe asta. Când pornește motorul termic, face o grămadă de zgomot, dar nu are cuplu. 0-100 km/h în 4 luni. Volanul nu se simte conectat la roți. Semnălul de presiune în pneuri a fost aprins pentru 3 dintre ele în ultimele 3 luni, nu se resetează, iar dacă mai pun aer, o să explodeze. Portbagajul e minuscul. Nu e suficient nici măcar pentru cumpărăturile săptămânale, iar raftul din spate tot cade fără motiv. Sub podeaua portbagajului e un spațiu dedicat cablurilor de încărcare, dar nu e suficient de adânc, așa că nu se închide cum trebuie. Sistemul de infotainment e oribil. Apple CarPlay funcționează doar prin cablu (serios, pentru o mașină de 36.000 de lire?!). A trebuit să resetez sistemul (folosind un buton ascuns, pe care l-am găsit pe YouTube) de mai multe ori, pentru că uneori CarPlay pur și simplu nu se conectează. Sistemul de hands-free e groaznic – cealaltă persoană nu te aude bine, iar vocea lor sună ca și cum ar vorbi pe heliu prin boxe. Are senzori spate și cameră, dar nu are senzori față (36.000 de lire, zău?!). Tot interiorul e făcut din plastic ieftin și zgârietor. Singurul lucru bun: scaunul și volanul încălzit ar putea topi oasele. Sfatul meu? Dacă te gândești să cumperi una din astea – fugi și ia orice altceva. ORICE. Nu pot exprima cât de mult urăsc mașina asta.

1.5 T GDI 2024, părere despre Kia XCeed III
Principala problemă pe care o observ este că, pe timp senin, partea superioară a tabloului de bord – cum ar fi cusăturile de piele, grătarile difuzoarelor și ventilatoarele de aer – se reflectă în parbriz, unele chiar în câmpul meu vizual. Acest lucru este foarte deranjant și mă întreb dacă reprezintă o problemă de siguranță. Dealerul mi-a spus că nu are rost să semnaleze problema la Kia, deoarece nu vor acorda atenție unei singure plângeri. (Ca urmare, nu am completat sondajul post-vânzare, deoarece clar nu va conta pentru ei.) Ei susțin că nu au mai întâlnit această problemă până acum. Sfatul meu pentru oricine este să testeze mașina pe timp însorit, conducând chiar și în direcția soarelui. Puțin contra-intuitiv, deoarece de obicei contează mai mult cum se comportă mașina pe timp urât.

1.4 T GDI 2020, părere despre Kia XCeed III
Această mașină este încărcată cu tehnologie și oferă un raport calitate-preț excelent. Cutia automată DCT este foarte fină, iar motorul 1.4 turbo are suficientă putere. Conducerea este foarte confortabilă, iar toate comenzile sunt așezate logic și ușor de utilizat. Sistemul de infotainment este intuitiv, ceea ce este bine, având în vedere că manualele de instrucțiuni ale mașinii sunt neclare și pot fi descrise cel mai bine ca fiind precum filmul lui Bill Murray „Lost in Translation” („Rătăciți în traducere”). Dar, cine mai citește manuale în zilele noastre? Aceasta este prima KIA pe care o dețin și trebuie să recunosc că sunt impresionat. Mașina anterioară a fost un Lexus IS, care a fost foarte fiabil și bine construit, dar nu mi-am putut justifica achiziționarea unui model mai nou, de an/echipare similară, la prețul cerut de Lexus. Sper doar ca reprezentanțele KIA să fie la fel de bune ca cele Lexus în ceea ce privește serviciul pentru clienți. Dacă nu, ar fi păcat, având în vedere efortul evident depus în designul și construcția mașinilor lor.

sursă păreri: parkers.co.uk/kia/xceed/owner-reviews/ și youtube.com


Producător Kia
Dată începere producție: 2019
Țări asamblare: Coreea de Sud
Clasă: Suv Crossover
Modele: XCeed I

PRO:

  • Design modern.
  • Motorizări eficiente și performante.
  • Consum redus de combustibil.
  • Versiuni de bază bine dotate.
  • Garanție șapte ani.

Contra:

  • Anumite motorizări sunt zgomotoase la turație ridicată.

Date tehnice și modele:

Kia Xceed (facelift 2022)
2022 – SUV, Crossover
Putere : de la 120 la 204 CP | Dimensiuni: 4395 x 1826 x 1495 mm
Kia XCeed
2019 – 2022 SUV, Crossover
Putere : de la 115 la 204 CP | Dimensiuni: 4395 x 1826 x 1495 mm

sursă date: auto-data.net

Consum:

1.0 litri T-GDi 120 CP – Consum mixt: aprox. 6.0 – 6.8 l/100 km
1.4 litri T-GDi 140 CP înlocuit de 1.5 T-GDi – Consum mixt: aprox. 6.2 – 6.9 l/100 km
1.5 litri T-GDi 160 CP – Consum mixt: aprox. 6.0 – 6.8 l/100 km
1.6 litri T-GDi 204 CP GT – Consum mixt: aprox. 6.9 – 7.5 l/100 km
1.6 litri CRDi 115 CP variante inițiale – Consum mixt: aprox. 4.6 – 5.3 l/100 km
1.6 litri CRDi 136 CP – Consum mixt: aprox. 4.8 – 5.5 l/100 km
1.6 litri CRDi 136 CP MHEV Mild-Hybrid – Consum mixt: aprox. 4.6 – 5.2 l/100 km

Competitori și Alternative:

Ford Focus Active oferă o experiență de condus dinamică și tehnologie avansată.​

Volkswagen T-Roc se remarcă prin calitatea construcției și opțiunile variate de personalizare.​
Pareri Mașini

Mazda CX-30 este o combinație între design elegant și performanțe bune.​

Toyota C-HR este cunoscută pentru fiabilitate și design distinctiv.​

Hyundai Kona oferă o gamă largă de motorizări și un design modern.

Galerie Foto – Kia XCeed

Prezentare Video – Kia XCeed

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *