Info și istoric:
Kia Stonic este un autoturism de tip Crossover Suv Subcompact produs de către compania Kia Motors începând cu anul 2017. Denumirea de stonic vine de la cuvintele „stil” și „iconic”. Modelul a fost prezentat publicului pe data de 20 Iunie 2017 la salonul auto din Frankfurt iar în Corea de Sud pe 13 Iulie 2017. În China este comercializat sub denumirea de Kia KX1. Kia KX1 diferă față de Stonic ca dimensiuni, greutate și aspect. Kia Stonic este cel mai mic SUV al companiei fiind sub modelele Niro, Sportage sau Sorento. Stonic este construit pe aceiași platformă ca și a patra generație a modelului Kia Niro cu care împarte și același interior. În Corea de Sud nu s-a mai comercializat din anul 2020 datorită numărului de vânzări scăzute.
Greutate și dimensiuni Kia Stonic – Lungime 4.1 metri, lățime 1.76 metri, înălțime 1.52 metri. Greutate 1060-1104 kilograme în funcție de configurația aleasă.
Siguranță Kia Stonic – Versiunea standard a obținut trei stele din cinci la testele de siguranță Euroncap din 2017. Versiunea cu dotări de siguranță a obținut cinci stele din cinci la testele de siguranță Euroncap din 2017.
Preț Kia Stonic – În anul 2023, prețul unui Stonic pornește de la aproximativ 14.416 euro dar poate depăși 20.000 euro pe echiparea hybridă.
Preț Kia Stonic – În anul 2024, prețul unui Stonic pornește de la aproximativ 18.428 euro. Kia Stonic se poate configura cu motorizare pe benzină MPi sau T-GDi. Versiunile Hybrid fiind mai costisitoare.
Probleme semnalate Kia Stonic 2017-Prezent
Consum de ulei. Anumite motorizări au fost semnalate cu un consum de ulei peste medie.
Pornire dificilă la temperaturi scăzute. Unii proprietari au întâmpinat dificultăți la pornirea motorului în condiții de frig extrem.
Probleme la cutia de viteze automată. S-au raportat schimbări de viteze întârziate sau bruscate la modelele echipate cu transmisie automată.
Sistemul de infotainment. Probleme legate de funcționarea sistemului, inclusiv conectivitatea Bluetooth și navigația.
Senzori de parcare și camere de marșarier. Defecțiuni ocazionale ale acestor sisteme.
Spațiu interior limitat. Spațiul pentru pasagerii din spate și portbagajul poate fi strâmt pentru unii, în special pentru familiile cu copii sau pentru cei care au nevoie de mult spațiu de încărcare.
Calitate interioară. Unele materiale din interior pot părea ieftine și plasticoase.
Suspensie rigidă. Suspensia poate fi rigidă, ceea ce poate face ca călătoria să fie inconfortabilă pe drumurile accidentate.
Izolare fonică. Izolarea fonică ar putea fi mai bună, zgomotul de la vânt și de la motor fiind uneori prea prezent în habitaclu.
Alte probleme relatate:
- Probleme cu pornirea motorului la temperaturi scăzute.
- Probleme cu cutia de viteze automată. Apar schimbări de viteze întârziate sau bruscate.
- Probleme cu funcționarea sistemului de infotainment.
- Probleme la conectivitatea Bluetooth și la sistemele de navigație.
- Defecțiuni ale senzorilor de parcare sau ale camerelor de marșarier.
Motoare bune și fiabile Kia Stonic 2017-Prezent
1.2 litri MPi 84 CP. Un motor aspirat natural, simplu și robust, ideal pentru utilizarea urbană.
1.4 litri MPI 100 CP. Deși nu mai este la fel de popular, acest motor este recunoscut pentru fiabilitatea sa.
Motoare cu probleme Kia Stonic 2017-Prezent
K 1.4 litri CRDI diesel. Unele rapoarte indică probleme cu acest motor, cum ar fi defecțiuni ale injectorului și probleme cu filtrul de particule.
Motorul 1.0 litri T-GDi. Deși oferă performanțe bune, unii proprietari au semnalat un consum de ulei peste medie.
Păreri proprietari Kia Stonic 2017-Prezent
Proprietarii apreciază designul modern și dotările variate ale Kia Stonic. Cu toate acestea, unii menționează spațiul limitat pentru pasagerii din spate și rigiditatea scaunelor. De asemenea, materialele din interior sunt percepute ca fiind mai puțin premium comparativ cu alte modele din segment.
dinubogdan8315
Am cumparat o Kia Stonic in luna iunie anul asta un model entry cu cateva optionale la 13.200(dupa rabla si reducerea lor) euro cv de genul si chiar sunt super multumit de ea, nu e o masina mare cum iti da impresia la inceput dar e foarte buna si solida plus ca arata foarte bine. La banii astia ceva mai bun nu cred ca exista ca raport si calitate pret. Inainte am fost sa testez un sandero 2021 dar nu se compara mai ales ca era foarte inghesuita si pana la urma conteaza si ceva confort.
meryyvlad
Conduc un Stonic de 1L, 120 CP de un an jumatate si sunt super multumit. La pretul de 14500 EURO (cu rabla) am tot ce imi e necesar (Incalzire in scaune, in volan, AC, Sisteme de Siguranta,Android Car, Senzori parcare, faruri automate pe faza de noapte, Cruise Control, Asistenta la pornirea din panta, etc) . Pentru o familie de 3-4 persoane e ok. Consumul este undeva in jur de 8 iar reviziile periodice in jur de 550 lei. Pentru mine s-a meritat din plin. Intr-un an jumate (31000 km) nu am avut absolut nici o problema. Curele Contitech sunt facute in Timisoara (chiar lucrez acolo 😉 ) si pot spune ca livram la toti producatorii de autoturisme (foarte multe merg in Koreea la Hyundai si Kia ).
1.0T GDI 2022
Mașina pe care o dețin oferă o experiență de condus mixtă, cu puncte forte și puncte slabe care o plasează undeva între un vehicul obișnuit și unul de top. Este ușor de condus, cu o direcție ușoară și manevrabilitate bună, ceea ce o face ideală pentru deplasări urbane. În oraș, se comportă bine, iar pe autostradă oferă un confort decent. Cu toate acestea, nu este cea mai rapidă mașină, având o viteză maximă de 115 MPH și un timp de accelerare de la 0 la 60 MPH în aproximativ 12 secunde, indiferent de modul de condus selectat.Cutia automată de viteze este un punct slab. Nu este foarte receptivă, iar schimbarea treptelor este întârziată, mai ales la accelerarea bruscă. De asemenea, pe pantă, mașina tinde să se rostogolească ușor în spate, ceea ce poate fi deranjant. Suspensia este rigidă pe drumurile accidentate, iar trecerea peste denivelări este destul de dură. Dacă aveți probleme de spate, această mașină nu este cea mai potrivită pentru dumneavoastră.
În ceea ce privește tehnologia, farurile ar putea fi mai luminoase, iar sistemul automat de reglare a luminii înalte nu este suficient de sensibil. Asistența la direcție și asistența de păstrare a benzii tind să „lupte” împotriva șoferului, așa că recomand să fie oprite pentru o experiență de condus mai plăcută. Mașina are capacitatea de a „conduce singură” și de a urma drumul atunci când anumite iconițe se aprind în verde, dar această tehnologie este instabilă și nesigură. Nu vă bazați pe ea și păstrați întotdeauna ochii pe drum.
Sistemul de divertisment din mașină este destul de slab. Ecranul nu oferă multe funcții în afară de DAB și Bluetooth. Nu are nici măcar navigație. Portul USB integrat este destinat transferului de fișiere către sistemul audio și nu pentru încărcarea telefoanelor, așa că a trebuit să cumpăr un adaptor USB pentru siguranță. De asemenea, mașina are suporturi pentru pahare în față, dar nu și în spate, ceea ce poate fi un inconvenient.
Pe partea pozitivă, scaunele sunt confortabile, deși interiorul pare ieftin și volanul se va uza rapid. În general, această mașină nu este groaznică, dar nici extraordinară. Se situează undeva la mijloc. Pentru banii plătiți, nu primiți foarte multe, iar pe piață există opțiuni mai bune la un preț similar.
În retrospectivă, aș fi preferat o mașină diesel, care ar fi fost mai economică și mai puternică. În concluzie, această mașină este potrivită pentru cei care caută un vehicul simplu și ușor de condus, dar nu este cea mai bună alegere pentru cei care doresc performanță și tehnologie avansată.
1.0 T- GDI 2018
Am motorul turbo de 1 litru, care este fantastic și foarte economic, oferind un consum excelent la sută de kilometri. Am trecut de la un 1.6 GTI la această mașină, iar turbo-ul încă oferă o accelerație bună atunci când este nevoie, dar economisește multă bani. Este o mașină cu un design distinct și modern, plină de gadgeturi care fac condusul și mai ușor. O dețin de 3 ani și nu-mi pot imagina să o schimb! Garantia este un punct forte – Kia depășește toate celelalte mărci în acest sens. Nu am avut nicio problemă cu electronica sau mecanica, deși conduc mulți kilometri pe an. Aș recomanda cu siguranță această mașină!Cât de fiabilă consideri mașina?
Garantia de 7 ani oferă liniște sufletească. Am avut probleme cu alte mărci în trecut, așa că acest aspect a fost un punct decisiv atunci când am ales să o cumpăr, știind că o voi deține câțiva ani. După 3 ani de utilizare, nu am avut nicio problemă!Îndeplinește mașina toate așteptările tale?
Pe modelul „First Edition”, este plină de tehnologie care îți face viața mai ușoară: scaune și volan încălzite, Apple CarPlay, asistență la frânare, ștergătoare și faruri automate. Este tot ce îmi doream și chiar mai mult!
1.0 T-GDI 2018
Foarte plăcută și ușor de condus, cu o manevrabilitate bună și un zgomot redus la condus. Este fiabilă, nu am avut niciodată probleme la pornire, chiar și pe timp rece sau după perioade lungi de neutilizare. Are un consum bun de combustibil pentru dimensiunea sa, dar dă și senzația de fiabilitate, siguranță și robustețe. Am doar versiunea de bază, fără prea multe extraopțiuni, dar este perfectă pentru mine.
sursă păreri: youtube.com și parkers.co.uk/kia/stonic/suv-2017/owner-reviews/
Consum Kia Stonic 2017-Prezent
1.0 litri T-GDI (turbo pe benzină) 100 CP – Consum: 5.5 – 6.5 l/100 km (în funcție de condițiile de condus și de stilul de condus).
1.0 litri T-GDI (turbo pe benzină) 120 CP – Consum: 5.7 – 6.7 l/100 km.
1.2 litri MPI (benzină aspirat) 84 CP – Consum: 5.0 – 6.0 l/100 km.
1.4 litri CRDI (diesel) 90 CP – Consum: 4.0 – 5.0 l/100 km.
Date tehnice și modele:
Kia Stonic (facelift 2020)
2020 – Crossover
Putere : de la 84 la 120 CP | Dimensiuni: 4140 x 1760 x 1520 mm
Kia Stonic
2017 – 2020 Crossover
Putere : de la 84 la 136 CP | Dimensiuni: 4140 x 1760 x 1520 mm
sursă date: auto-data.net
Galerie Foto – Kia Stonic

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.
Am achiziționat modelul în Germania. Oferă dotări semnificative raportat la suma plătită. Consumă puțin și se comportă bine la drum. Interiorul nu este cel mai calitativ sau cel mai frumos dar totuși se merită. Se conduce ușor iar folosirea funcților sale este ușoară.