Info și istoric:
Alfa Romeo Stelvio ste un autoturism de tip Suv produs de către producătorul italian Alfa Romeo parte a FCA Italy începând cu anul 2016 și până în prezent. Este cunoscut și ca Type 949 și se poziționează peste Tonale în gama de suv-uri a producătorului italian. În anul 2018 a fost cel mai bine vândut model al companiei Alfa Romeo, cu aproximativ 43.000 de unitați comercializate. Alfa Romeo Stelvio are la bază platforma grupului FCA Giorgio ca și modelul Giulia. Modelul se poate configura cu motorizare pe benzină de 2.0 litri și 2.9 litri sau diesel de 2.2 litri. Ca transmisie regăsim automată cu opt viteze ZF 8HP50 și automată cu opt viteze ZF 8HP75 Quadrifoglio. Stelvio are o greutate de aproximativ 1660 kilograme. În anul 2023, Stelvio ca și Giulia a primit un facelift în care s-au făcut mici modificări estetice. În anii 2018 și 2019, Stelvio a primit diferite premii, nouă la număr.
Stelvio are preț de nou de la aproximativ 53.700 euro și poate depăși 71.100 euro în versiunea Estrema. Versiunile disponibile spre configurare sunt: Super, Veloce și Estrema. Toate versiunile beneficiază de tracțiune integrală AWD. Stelvio se poate configura cu dotări și opțiuni precum: asistență pentru ambuteiaje, sistem activ de asistență pentru unghi mort, sistem inteligent de control al vitezei, sistem de monitorizare a stării de oboseală, asistență la pastrarea benzii de rulare, asistență la conducerea pe autostardă, sistem de recunoaștere a indicatoarelor de circulație, sistem audi Hi-Fi cu 14 difuzoare și subwoofer Harman Kardon, plafon din sticlă acționat leectric, cameră video spate cu ghidaj dinamic, scaune față încălzite, buton pornire motor pe volan, ventilație pentru locurile din spate, volan încălzit, adaptive cruise control cu funcție stop, sistem electronic de control al stabilității, sistem de frânare autonom, blocare diferențial spate, hill descent control etc.
Producător | Alfa Romeo – FCA Italy |
Dată începere producție: | 2016 |
Țări asamblare: | Italia |
Clasă: | Suv Segment D |
Modele: | Stelvio, 2023 facelift |
PRO:
- Aspect exterior plăcut.
- Manevrabilitate optimă și confort.
- Motorizări performante.
Contra:
- Spațiu interior limitat.
- Lipsă motorizare hibrid.
Probleme, în funcție de model:
S-au raportat probleme legate de: probleme electrice la generația 2018, coroziune conectori – sursă probleme www.copilotsearch.com/posts/alfa-romeo-stelvio-years-to-avoid/
- Este posibil ca scaunele să nu se blocheze în poziția corectă.
- Mai mult combustibil decât este prezent în rezervor ar putea fi afișat pe tabloul de bord.
- Unele componente electrice-electronice pot funcționa defectuos ca urmare a infiltrațiilor de apă, iar performanța acestora poate fi compromisă.
- Se poate produce o accelerare nedorită a vehiculului în timp ce controlul de croazieră activ este operațional.
- Din cauza unei neconformități de producție, poate exista posibilitatea unei scurgeri de combustibil de la senzorul de presiune și temperatură a combustibilului.
- Este posibil ca senzorii automati de poziție ale farurilor să nu fi fost calibrați și, prin urmare, funcția nu respectă cerințele ECE R48.
- Probleme la sistemul de frânare: Unele modele Stelvio au fost afectate de defecte la modulul sistemului de frânare integrat (IBS), ceea ce putea duce la defecțiuni ale sistemului ABS, crescând riscul de accidente.
- Defecțiuni la transmisie: Au fost raportate probleme cu transmisia, inclusiv schimbări de treaptă întârziate sau abrupte, ceea ce afectează confortul și siguranța condusului.
- Probleme electrice: Unii proprietari au menționat defecțiuni la ecranul de informații și la sistemul de control al vitezei de croazieră, care se dezactivează brusc sau refuză să se activeze. De asemenea, au fost raportate probleme cu încărcarea wireless și cu sistemul multimedia care se blochează sau se resetează.
- Anumiți utilizatori au afirmat că suspensia este rigidă.
- Descărcarea prematură a bateriei.
- Zgomote metalice: Există plângeri cu privire la zgomote metalice venind din partea din față dreapta a mașinii, ceea ce poate fi foarte enervant și poate indica o problemă mecanică.
- Erori ale sistemelor de asistență: Problemele cu sistemele de asistență la condus, cum ar fi controlul automat al farurilor și al sistemului de frânare de urgență (AEB), au fost de asemenea raportate, mai ales în condiții meteo nefavorabile.
Siguranță:
La testele Euroncap din anul 2017, Alfa Romeo Stelvio a obținut cinci stele din cinci. Ratingul de protecție al pasagerilor adulți fiind de 97% iar cel al pasagerilor copii de 84%. Modelul testat fiind Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel ‘Super’, 4×4, LHD.
Date tehnice și modele:
Specificațiile tehnice ale Alfa Romeo Stelvio (949, facelift 2022) 2.2 MultiJet II (210 CP) Q4 Automatic 2022, 2023, 2024
Informații generale
Marcă Alfa Romeo
Model Stelvio
Generație Stelvio (949, facelift 2022)
Modificare (Tip motor) 2.2 MultiJet II (210 CP) Q4 Automatic
Anul inceperii productiei Octombrie, 2022 an
Arhitectura grupului propulsor Motor cu combustie interna
Tipul caroseriei SUV
Număr de scaune 5
Număr de uşi 5
Performanță
Consumul de combustibil, MIXT (WLTP) 6-6.4 l/100 km
39.2 – 36.75 US mpg
47.08 – 44.14 UK mpg
16.67 – 15.63 km/l
Emisii CO2 (WLTP) 158-169 g/km
Tipul de combustibil Motorină
Acceleraţie 0 – 100 km/h 6.6 sec
Acceleraţie 0 – 62 mph 6.6 sec
Acceleraţie 0 – 60 mph (Calculat de Auto-Data.net) 6.3 sec
Viteza maximă 215 km/h
133.59 mph
Standardul ecologic Euro 6d-ISC-FCM
Raport greutate/putere 8.3 kg/CP, 120.3 CP/tonă
Raport greutate/Cuplu 3.7 kg/Nm, 269.3 Nm/tonă
Motorul
Putere 210 CP @ 3500 rot/min
Putere pe litru volum de lucru 98 CP/l
Cuplu 470 Nm @ 1750 rot/min
346.65 lb.-ft. @ 1750 rot/min
Dispunerea motorului Faţă, Longitudinal
Model/Cod motor 55284529
Volumul motorului 2143 cm3
130.77 cu. in.
Numărul de cilindri 4
Configurația motorului in linie
Diametrul cilindrilor 83 mm
3.27 in.
Cursa cilindrilor 99 mm
3.9 in.
Raport de compresie 15.5
Numărul de supape per cilindru 4
Sistem de injecție de combustibil Commonrail Diesel
Aspirația motorului Turbosuflantă, Intercooler
Distribuție e-VGT
Capacitate baie ulei 4.3 l
4.54 US qt | 3.78 UK qt
Specificația uleiului de motor Autentificați-vă pentru a vedea.
Cantitate lichid de răcire 8.9 l
9.4 US qt | 7.83 UK qt
Sisteme motor Sistem Start & Stop
Filtru de particule
Volum și greutăți
Masă proprie 1745 kg
3847.07 lbs.
Masă maximă autorizată 2410 kg
5313.14 lbs.
Încarcatura maxima 665 kg
1466.07 lbs.
Volumul minim al portbagajului 525 l
18.54 cu. ft.
Volumul maxim al portbagajului 1600 l
56.5 cu. ft.
Volumul rezervorului 58 l
15.32 US gal | 12.76 UK gal
rezervor de AdBlue 16.1 l
4.25 US gal | 3.54 UK gal
Sarcina maxima remorca cu sistem de franare (12%) 2300 kg
5070.63 lbs.
Sarcina maxima remorca fara sistem de franare 750 kg
1653.47 lbs.
Masa maxima admisa a remorcii la imbinarea cu carligul de remorcare 95 kg
209.44 lbs.
Dimensiuni
Lungime 4687 mm
184.53 in.
Lăţime 1903 mm
74.92 in.
Latime (inclus oglinzi) 2163 mm
85.16 in.
Înălţime 1693 mm
66.65 in.
Ampatament 2818 mm
110.94 in.
Ecartament faţă 1627 mm
64.06 in.
Ecartament spate 1674 mm
65.91 in.
Coeficientul aerodinamic (Cx) 0.31
Diametrul minim al cercului de virare 12 m
39.37 ft.
Transmisie, frânare și suspensie
Arhitectura sistemului de transmisie MAI pune în mișcare roțile din spate permanent, iar dacă este necesar prin ambreiajul comandat electric sau mecanic, roțile din față sunt puse în mișcare.
Tractiune Tracţiune integrală (4×4)
Numărul de viteze și tipul cutiei de viteze 8 trepte, cutie automată ZF
Suspensie faţă (front suspension) iades dublu
Suspensie spate (rear suspension) Suspensie multi-link independentă
Frâne faţă (Front brakes) discuri ventilate, 330×28 mm
Frâne spate (Rear brakes) discuri ventilate, 320×22 mm
Sisteme de asistență ABS (Sistem de antiblocare a roților)
Tipul de virare (steering type) cremaliere
Servodirecţie Electrică
Dimensiunea pneurilor 235/55 R19 101Y
Dimensiunea jantelor 8J x 19 ET34
sursă date: auto-data.net
Consum:
Consumul variază în funcție de an/capacitatea motorului/numărul de cai putere. Consumul mixt de combustibil în condiții normale de mers, la 100 de km este de: Motorizarea de 2.0 turbo cu 200 cai putere pe benzină are un consum mixt de 8.4 litri la 100 km. Motorizarea diesel de 2.2 JDTM de 190 cai putere are un consum mixt de 5.9 litri a 100 km.
Competitori și Alternative:
- Audi Q5
- BMX X3
- BMX X4
- Cupra Ateca
- Hyundai Santa FE
- Jaguar F-Pace
- Mazca CX-60
- Lexux NX
- Volvo C40
- Volvo XC60
Pagina oficială ,click aici.

Bun venit pe Parerimasini.ro, un proiect născut din pasiunea mea pentru mașini și dorința de a oferi informații utile celor care își doresc să facă alegeri informate atunci când își cumpără un automobil.
Acest site este locul în care îmi împărtășesc opiniile, analizele și sfaturile legate de autoturisme, pentru a-i ajuta pe cei care își doresc o mașină care să li se potrivească perfect.
Scopul meu este să creez o comunitate de șoferi bine informați, care să înțeleagă nu doar avantajele, dar și provocările pe care le pot aduce diferite modele de mașini. Cred în transparență și în importanța detaliilor, fie că vorbim despre fiabilitate, motoare recomandate, consum, probleme specifice etc.
Indiferent dacă ești în căutarea unei mașini de familie, unui SUV sau a unei soluții economice pentru oraș, sunt aici să te ajut prin aceste articole.
Sper că te-a ajutat acest articol cu informațiile dorite iar dacă ai avut un model de mașină îți poți posta părerea despre ea. Îți poți scrie părerea printr-un simplu comentariu. Așa vei ajuta și alți utilizatori să afle informații prețioase despre acel model.